Оцінка маркетингових витрат на прикладі компаній Apple та Samsung
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.265572Ключові слова:
маркетингові витрати, маркетинговий бюджет, принципи бюджетування, показники оцінки витрат на маркетингАнотація
Об'єктом дослідження є значущість маркетингових витрат. Маркетингові дослідження визначаються як комплекс заходів, що спрямований на системний аналіз та представлення даних щодо поведінки, потреб, відносин, вражень, мотивацій бізнес-одиниць у контексті їх економічної, політичної, суспільної й повсякденної діяльності. Внаслідок цього, питання систематизації та оцінки маркетингових витрат набувають актуальності як у контексті розробки маркетингових заходів відповідним структурним підрозділом, так і підвищення ефективності застосування інструментів бюджетування маркетингових витрат.
У роботі розглянуто концептуальні принципи формування витрат на маркетинг на прикладі технологічних підприємств Apple та Samsung. Складність і неоднозначність принципів формування витрат на маркетинг на підприємствах потребують чіткого розуміння соціально-економічних і політичних процесів в країні, безперервного збору інформації підприємством, її аналітичної обробки та зворотнього контакту з цільовими сегментами. Рішення щодо затвердження бюджету маркетингу повинні ґрунтуватися на стратегії підприємства та видах діяльності для їх досягнення. Багато компаній нехтують значними витратами на маркетингові комунікації. Дана робота містить аргументовані доводи, чому маркетинг є провідним фундаментом для успішного підприємства.
Досліджено тенденції, які безпосередньо впливають та визначають розмір бюджету маркетингу. Проаналізовано світові підходи та принципи щодо структурного розподілу витрат на маркетинг.
Дане дослідження було направлено на розробку шляхів удосконалення маркетингової діяльності підприємства у сучасних умовах ринкового становища. Результати дослідження можуть бути використані підприємствами для забезпечення удосконалення використання маркетингової діяльності, цим самим забезпечивши зростання конкурентоспроможності вітчизняних підприємств та покращення економічного стану власної країни. На основі теорії та практики даного дослідження компанії зможуть логічно та ефективно створювати бюджет для маркетингової діяльності.
Посилання
- Podatkovyi kodeks Ukrainy (2010). Zakon Verkhovnoi Rady Ukrainy No. 2755-VI. 02.12.2010. Available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2755-17
- Piercy, N. (2015). Marketing Budgeting (Routledge Library Editions: Marketing). Routledge, 538.
- Kara, N., Pasemko, T. (2019). Specifics of management of advertising costs in the context of international economic relations. Economic Scope, 151, 31–36. doi: https://doi.org/10.32782/2224-6282/151-3
- Solomianiuk, N. M. (2014). Kontseptualni pryntsypy formuvannia vytrat na marketynh. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky», 5 (3), 53–56.
- Pemberton, C. (2016). Gartner CMO Spend Survey 2016–2017 Shows Marketing Budgets Continue to Climb. Available at: https://www.gartner.com/en/marketing/insights/articles/gartner-cmo-spend-survey-2016-2017-shows-marketing-budgets-continue-to-climb
- Shulhina, L. M. (2021). Suchasna paradyhma marketynhu v umovakh hlobalizatsii. Navchalno-metodychnyi kompleks KPI im. Ihoria Sikorskoho, 32.
- O'Reilly, L. (2016). Apple is spending far more than Samsung on digital ads. Available at: https://www.businessinsider.com/pathmatics-data-shows-apple-spends-more-than-samsung-on-digital-ads-2016-12?amp
- Curry, D. (2022). Apple Statistics. Available at: https://www.businessofapps.com/data/apple-statistics/
- Samsung Electronics' global revenue from 2005 to 2021 (in trillion South Korean won/billion U.S. dollars). Available at: https://www.statista.com/statistics/236607/global-revenue-of-samsung-electronics-since-2005/
- Dernbach, C. (2011). «1984» – The famous Super Bowl Spot. Available at: https://www.mac-history.net/apple-history-tv/ads/2011-07-12/1984-the-famous-super-bowl-spot
- McQueen, C. (2021). What Made Apple’s 1984 Advert So Successful? Available at: https://medium.com/age-of-awareness/what-made-apples-1984-advert-so-successful-dc5af1b073f3
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Tran Thi Thanh Thuy, Elizaveta Klymova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.