Емпіричний аналіз вебометричного рейтингу в секторі політехнічної освіти Нігерії
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.270322Ключові слова:
політехніка, вебометрика, рейтинг, прозорість, видимість, вплив ІКТ, Google Scholar, ResearchGate, покращення вебометричного рейтингуАнотація
Вебометричний рейтинг за січень 2022 року поставив Технологічний коледж Яба на перше місце серед 152 політехнічних закладів Нігерії. Показник рейтингу становить 66 для рейтингу країни, 8162 для світового рейтингу, вплив, відкритість і досконалість 9698, 4558 і 7190, відповідно. Негативні варіації та низький вебометричний рейтинг Технологічного коледжу Яба, який став першим вищим навчальним закладом у Нігерії з гаслом «перший і все ще найкращий», викликають занепокоєння та є стимулом для цієї дослідницької роботи. У цій дослідницькій роботі було зібрано дані для оцінки показників для вебометричного рейтингу серед студентів і персоналу Технологічного коледжу Яба, загальна кількість яких 346, серед відібраних 44,51% студентів і 55,49% персоналу. Обговорення та аналіз отриманих даних виявили, що низький вебометричний рейтинг спричинений неадекватністю необхідної інфраструктури інформаційно-комунікаційних технологій для заохочення надійної присутності в Інтернеті; відсутність актуального та мізерного контенту на сайті Політехніки; Нечасте використання сайту Політехніки співробітниками та студентами Політехніки; недостатня кількість зв'язків зовнішніх мереж (підмереж) із сайтом Політехніки; недостатня кількість найбільш цитованих публікацій у резонансних журналах від співробітників Технологічного коледжу Яба; і незначна кількість профілів співробітників Політехніки на Google Scholar і ResearchGate тощо. У цій дослідницькій роботі було висловлено думку, що низький вебометричний рейтинг може призвести до наступного негативного впливу на політехніку: зниження поваги політехніки в очах зацікавлених сторін, потенційних студентів та фінансових установ, академічний обмін з авторитетними установами з інших частин світу для викладання, навчання та дослідження можуть згортатися. Наслідком наших висновків були зроблені рекомендації щодо покращення вебометричного рейтингу в майбутньому.
Спонсор дослідження
- Presentation of research in the form of publication through financial support in the form of a grant from SUES (Support to Ukrainian Editorial Staff).
Посилання
- Aguillo, I. F., Ortega, J. L., Fernández, M. (2008). Webometric Ranking of World Universities: Introduction, Methodology, and Future Developments. Higher Education in Europe, 33 (2-3), 233–244. doi: https://doi.org/10.1080/03797720802254031
- Aguillo, I. F. (2014). Information on the Rankings Web, including the Webometrics Ranking of Universities General Description of the Ranking and Its History. Available at: https://pdfs.semanticscholar.org/e779/6ddbd62e2626f4ecc057c4d50875e3754665.pdf
- Anyira, I. E., Idubor, I. (2020). Poor Webometrics Ranking of Nigerian Higher Institutions: Causes, Implications, and Solutions. Lincoln Library Philosophy and Practice.
- Björneborn, L., Ingwersen, P. (2004). Toward a basic framework for webometrics. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 55 (14), 1216–1227. doi: https://doi.org/10.1002/asi.20077
- Bershadskaya, M., Voznesenskaya, Y., Karpenko, O. (2016). Webometrics Ranking in the Context of Accessibility of Higher Education. Universal Journal of Educational Research, 4 (7), 1506–1514. doi: https://doi.org/10.13189/ujer.2016.040702
- Nissom, S., Narayanan, K. (2012). The Study of Webometrics Ranking of World Universities. Technical Report. Faculty of Computer Science and Information Technology.
- Thelwall, M. (2012). A history of webometrics. Bulletin of the American Society for Information Science and Technology, 38 (6), 18–23. doi: https://doi.org/10.1002/bult.2012.1720380606
- Kunosić, S., Čeke, D., Zerem, E. (2019). Advantages and Disadvantages of the Webometrics Ranking System. Available at: https://www.intechopen.com/chapters/67912 Last accessed: 31.01.2022
- Khamala, D. F., Makori, E. O., Njiraine, D. M. (2018). Webometrics Ranking and Its Relationship to Quality Education and Research in Academic Institutions in Kenya. Library Philosophy and Practice. Libraries at the University of Nebraska-Lincoln. Eisen 1522-0222. Available at: http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/2020
- Kiremire, E. (2009). African University Ranking Sub-Saharan Africa: 2009: University of Namibia. New Era.
- National Universities Commission. Available at: https://www.nuc.edu.ng/
- National Board for Technical Education. Available at: https://net.nbte.gov.ng/
- First edition of 2022: Web data collected during January 2022 (the 19th year!). Available at: https://www.webometrics.info/en/current_edition Last accessed: 02.02.2022
- Ati, O. F. (2017). Low Webometric Ranking of African Universities: Causes, Consequences and Cure. International Journal of Development Strategies in Humanities, Management and Social Sciences, 7 (3), 74–80.
- Rauhvargers, A. (2011). Global University Rankings and their Impact. Brussels: European University Association.
- Scimago Institutions Rankings. Available at: https://www.scimagoir.com/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Nureni Asafe Yekini, Oyeranmi Adigun, Agnes Kikelomo Akinwole
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.