Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на гендерну рівність на прикладі обраного університету в Південній Африці
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.270880Ключові слова:
гендерна дискримінація, гендерна нерівність, гендерна «скляна стеля», інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), гендерний цифровий розривАнотація
У сьогоднішньому технологічному середовищі необхідно досягати технологічного прогресу. Це вимагає, щоб і чоловіки, і жінки мали рівні інформаційні, комунікаційні та технологічні можливості. Було зроблено різні зусилля для вирішення питання гендерної рівності на робочому місці. Можна відзначити, що навіть незважаючи на рівні можливості чоловіків і жінок, дискримінація щодо жінок все ще присутня на робочому місці, наприклад, гендерні упередження, нерівність та недопредставленість. Отже, об’єктом дослідження є роль інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на ґендерну рівність на робочому місці в сучасну цифрову епоху.
Емпіричне дослідження проводилося на прикладі одного обраного вищого навчального закладу Південної Африки. Використовувалась цілеспрямована вибірка, було опитано 19 учасників. У дослідженні використовувалися змішані методи, причому якісні результати використовувалися в попередніх обговореннях. Зібрані дані були розшифровані, закодовані та проаналізовані за допомогою Microsoft Excel та NVIVO.
Результати дослідження показують, що ІКТ відіграють важливу роль у просуванні ґендерної рівності. ІКТ дозволяють жінкам бути сильнішими, освіченішими, незалежнішими та самостійнішими, що дає їм можливість займати такі ж високі позиції, як і чоловіки, на робочому місці.
Дане дослідження доповнює зведення знань про те, як ІКТ виявилися цінним інструментом у просуванні ґендерної рівності, даючи право голосу негласним та розширюючи можливості жінок. Дослідження також інформує зацікавлені сторони про те, як жінки вносять різноманітність у роботу та чому важливо надавати їм рівні з чоловіками можливості.
Спонсор дослідження
- Presentation of research in the form of publication through financial support in the form of a grant from SUES (Support to Ukrainian Editorial Staff).
Посилання
- Alves, E. E. C., Steiner, A. Q. (2016). Globalization, Technology and Female Empowerment: Breaking Rights or Connecting Opportunities? Social Indicators Research, 133 (3), 859–877. doi: https://doi.org/10.1007/s11205-016-1395-1
- Heilman, M. E., Eagly, A. H. (2008). Gender Stereotypes Are Alive, Well, and Busy Producing Workplace Discrimination. Industrial and Organizational Psychology, 1 (4), 393–398. doi: https://doi.org/10.1111/j.1754-9434.2008.00072.x
- Borgonovi, F., Ferrara, A., Maghnouj, S. (2018). The gender gap in educational outcomes in Norway. doi: https://doi.org/10.1787/f8ef1489-en
- Alauddin, A., Durdana, I., Ahmed, H., Nayel, R. (2006). Measuring The Impact Of ICT On Women In Bangladesh, 180–185.
- Granić, A., Marangunić, N. (2019). Technology acceptance model in educational context: A systematic literature review. British Journal of Educational Technology, 50 (5), 2572–2593. doi: https://doi.org/10.1111/bjet.12864
- Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2017). Research Methods in Education. Routledge. doi: https://doi.org/10.4324/9781315456539
- Gray, T. J., Gainous, J., Wagner, K. M. (2016). Gender and the Digital Divide in Latin America. Social Science Quarterly, 98 (1), 326–340. doi: https://doi.org/10.1111/ssqu.12270
- Wong, S., Atan, H. (2007). Gender Differences in Attitudes towards Information Technology among Malaysian Student Teachers: A Case Study at Universiti Putra Malaysia. Educational Technology & Society, 10, 158–169.
- Suwana, F., Lily. (2017). Empowering Indonesian women through building digital media literacy. Kasetsart Journal of Social Sciences, 38 (3), 212–217. doi: https://doi.org/10.1016/j.kjss.2016.10.004
- Garcia, D., Mitike Kassa, Y., Cuevas, A., Cebrian, M., Moro, E., Rahwan, I., Cuevas, R. (2018). Analyzing gender inequality through large-scale Facebook advertising data. Proceedings of the National Academy of Sciences, 115 (27), 6958–6963. doi: https://doi.org/10.1073/pnas.1717781115
- van Deursen, A. J., van Dijk, J. A. (2018). The first-level digital divide shifts from inequalities in physical access to inequalities in material access. New Media & Society, 21 (2), 354–375. doi: https://doi.org/10.1177/1461444818797082
- Tiainen, T., Berki, E. (2017). The re-production process of gender bias: a case of ICT professors through recruitment in a gender-neutral country. Studies in Higher Education, 44 (1), 170–184. doi: https://doi.org/10.1080/03075079.2017.1351428
- Jayachandran, S. (2015). The Roots of Gender Inequality in Developing Countries. Annual Review of Economics, 7 (1), 63–88. doi: https://doi.org/10.1146/annurev-economics-080614-115404
- Scarborough, W. J., Sin, R., Risman, B. (2018). Attitudes and the Stalled Gender Revolution: Egalitarianism, Traditionalism, and Ambivalence from 1977 through 2016. Gender & Society, 33 (2), 173–200. doi: https://doi.org/10.1177/0891243218809604
- Tirado-Morueta, R., Aguaded-Gómez, J. I., Hernando-Gómez, Á. (2018). The socio-demographic divide in Internet usage moderated by digital literacy support. Technology in Society, 55, 47–55. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2018.06.001
- Going Digital: The Future of Work for Women (2017). Policy Brief on the Future of Work. OECD. doi: https://doi.org/10.1787/9789264281318-en
- Holden, R. J., Karsh, B.-T. (2010). The Technology Acceptance Model: Its past and its future in health care. Journal of Biomedical Informatics, 43 (1), 159–172. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbi.2009.07.002
- Gefen, D., Straub, D. (2000). The Relative Importance of Perceived Ease of Use in IS Adoption: A Study of E-Commerce Adoption. Journal of the Association for Information Systems, 1 (1), 1–30. doi: https://doi.org/10.17705/1jais.00008
- Lee, M. T., Raschke, R. L. (2016). Understanding employee motivation and organizational performance: Arguments for a set-theoretic approach. Journal of Innovation & Knowledge, 1 (3), 162–169. doi: https://doi.org/10.1016/j.jik.2016.01.004
- Shechory, M., Ziv, R. (2007). Relationships between Gender Role Attitudes, Role Division, and Perception of Equity among Heterosexual, Gay and Lesbian Couples. Sex Roles, 56 (9-10), 629–638. doi: https://doi.org/10.1007/s11199-007-9207-3
- Dipboye, R., Colella, A. (2005). Discrimination at Work: The Psychological and Organizational Bases. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
- Lorber, J. (2010). Gender Inequality: Feminist Theories and Politics. Oxford: Oxford University Press.
- Trauth, E. M., Howcroft, D. (2006). Critical empirical research in IS: an example of gender and the IT workforce. Information Technology & People, 19 (3), 272–292. doi: https://doi.org/10.1108/09593840610689859
- Frear, K. A., Paustian-Underdahl, S. C., Halbesleben, J. R. B., French, K. A. (2019). Strategies for work–family management at the intersection of career–family centrality and gender. Archives of Scientific Psychology, 7 (1), 50–59. doi: https://doi.org/10.1037/arc0000068
- Webb, L. M., Temple, N. (2016). Social Media and Gender Issues. Handbook of Research on the Societal Impact of Digital Media, 638–669. doi: https://doi.org/10.4018/978-1-4666-8310-5.ch025
- Mahmudul, M. (2012). Role of ICTs to Promote Gender Equality in Bangladesh. 7th IPID International Annual Conference. Kristiansand.
- Sandys, E. (2005). Gender Equality and Empowerment of Women. UN Division for Advancement of Women.
- Leslie Steeves, H., Kwami, J. (2017). Interrogating Gender Divides in Technology for Education and Development: the Case of the One Laptop per Child Project in Ghana. Studies in Comparative International Development, 52 (2), 174–192. doi: https://doi.org/10.1007/s12116-017-9245-y
- Mariscal, J., Mayne, G., Aneja, U., Sorgner, A. (2019). Bridging the Gender Digital Gap. Economics, 13 (1). doi: https://doi.org/10.5018/economics-ejournal.ja.2019-9
- Booysen, L. A. E., Nkomo, S. M. (2010). Gender role stereotypes and requisite management characteristics. Gender in Management: An International Journal, 25 (4), 285–300. doi: https://doi.org/10.1108/17542411011048164
- Purcell, D., MacArthur, K. R., Samblanet, S. (2010). Gender and the Glass Ceiling at Work. Sociology Compass, 4 (9), 705–717. doi: https://doi.org/10.1111/j.1751-9020.2010.00304.x
- Bradstreet, A. (2004). Breaking the Glass ceiling. Women's Lawyers Journal.
- Moen, K., Middelthon, A.-L. (2015). Qualitative Research Methods. Research in Medical and Biological Sciences, 321–378. doi: https://doi.org/10.1016/b978-0-12-799943-2.00010-0
- Saunders, L., Lewis, P., Thornhill, A. (2008). Research Methods for Business Students. Prentice Hall.
- Bryman, A. (2016). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press, 748. Available at: https://books.google.co.za/books?hl=en&lr=&id=N2zQCgAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=research+methods+&ots=doOrDUM6vf&sig=kdzx3nZnsBnn7vaF2fDDtZdW2Dw#v=onepage&q=research methods&f=false Last accessed: 10.06.2021
- Bryman, A. (2012). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press.
- Trotter, R. T. (2012). Qualitative research sample design and sample size: Resolving and unresolved issues and inferential imperatives. Preventive Medicine, 55 (5), 398–400. doi: https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2012.07.003
- Collis, J., Hussey, R. (2014). Business research: A practical guide for undergraduate and postgraduate students. London: Palgrave Macmillan. Available at: https://www.researchgate.net/publication/38177413_Business_research_A_practical_guide_for_undergraduate_and_postgraduate_students Last accessed: 10.06.2021
- Bergin, T.; Seaman, J., de Jong, S. (Eds.) (2018). An Introduction to Data Analysis: Quantitative, Qualitative and Mixed Methods. London: Sage Publications Ltd, 296.
- Nowell, L. S., Norris, J. M., White, D. E., Moules, N. J. (2017). Thematic Analysis: Striving to Meet the Trustworthiness Criteria. International Journal of Qualitative Methods, 16 (1). doi: https://doi.org/10.1177/1609406917733847
- Trauth, E. M., Kvasny, M., Greenhill, A. (2006). Conducting Feminist Research in the Information Systems Field. London: IRM Press.
- Rogers, R. W.; Cacioppo, J. T., Petty, R. E. (Eds.) (1983). Cognitive and physiological processes in fear appeals and attitude change: A revised theory of protected motivation. Social psychophysiology. New York: The Guilford Press, 153–177
- Cummings, C., O'Neil, T. (2015). Do Digital Information and Communications Technologies Increase the Voice of Women and Girls? Shaping Policy for Development.
- Data from the survey of ICTs and gender equality. doi: https://doi.org/10.17632/rv3wp4vgby.1
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Visvanathan Naicker, Ivy Mbengo
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.