Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на гендерну рівність на прикладі обраного університету в Південній Африці

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.270880

Ключові слова:

гендерна дискримінація, гендерна нерівність, гендерна «скляна стеля», інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), гендерний цифровий розрив

Анотація

У сьогоднішньому технологічному середовищі необхідно досягати технологічного прогресу. Це вимагає, щоб і чоловіки, і жінки мали рівні інформаційні, комунікаційні та технологічні можливості. Було зроблено різні зусилля для вирішення питання гендерної рівності на робочому місці. Можна відзначити, що навіть незважаючи на рівні можливості чоловіків і жінок, дискримінація щодо жінок все ще присутня на робочому місці, наприклад, гендерні упередження, нерівність та недопредставленість. Отже, об’єктом дослідження є роль інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на ґендерну рівність на робочому місці в сучасну цифрову епоху.

Емпіричне дослідження проводилося на прикладі одного обраного вищого навчального закладу Південної Африки. Використовувалась цілеспрямована вибірка, було опитано 19 учасників. У дослідженні використовувалися змішані методи, причому якісні результати використовувалися в попередніх обговореннях. Зібрані дані були розшифровані, закодовані та проаналізовані за допомогою Microsoft Excel та NVIVO.

Результати дослідження показують, що ІКТ відіграють важливу роль у просуванні ґендерної рівності. ІКТ дозволяють жінкам бути сильнішими, освіченішими, незалежнішими та самостійнішими, що дає їм можливість займати такі ж високі позиції, як і чоловіки, на робочому місці.

Дане дослідження доповнює зведення знань про те, як ІКТ виявилися цінним інструментом у просуванні ґендерної рівності, даючи право голосу негласним та розширюючи можливості жінок. Дослідження також інформує зацікавлені сторони про те, як жінки вносять різноманітність у роботу та чому важливо надавати їм рівні з чоловіками можливості.

Спонсор дослідження

  • Presentation of research in the form of publication through financial support in the form of a grant from SUES (Support to Ukrainian Editorial Staff).

Біографії авторів

Visvanathan Naicker, Cape Peninsula University of Technology

PhD

Department of Business and Information Administration

Ivy Mbengo, Cape Peninsula University of Technology

Department of Business and Information Administration

Посилання

  1. Alves, E. E. C., Steiner, A. Q. (2016). Globalization, Technology and Female Empowerment: Breaking Rights or Connecting Opportunities? Social Indicators Research, 133 (3), 859–877. doi: https://doi.org/10.1007/s11205-016-1395-1
  2. Heilman, M. E., Eagly, A. H. (2008). Gender Stereotypes Are Alive, Well, and Busy Producing Workplace Discrimination. Industrial and Organizational Psychology, 1 (4), 393–398. doi: https://doi.org/10.1111/j.1754-9434.2008.00072.x
  3. Borgonovi, F., Ferrara, A., Maghnouj, S. (2018). The gender gap in educational outcomes in Norway. doi: https://doi.org/10.1787/f8ef1489-en
  4. Alauddin, A., Durdana, I., Ahmed, H., Nayel, R. (2006). Measuring The Impact Of ICT On Women In Bangladesh, 180–185.
  5. Granić, A., Marangunić, N. (2019). Technology acceptance model in educational context: A systematic literature review. British Journal of Educational Technology, 50 (5), 2572–2593. doi: https://doi.org/10.1111/bjet.12864
  6. Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2017). Research Methods in Education. Routledge. doi: https://doi.org/10.4324/9781315456539
  7. Gray, T. J., Gainous, J., Wagner, K. M. (2016). Gender and the Digital Divide in Latin America. Social Science Quarterly, 98 (1), 326–340. doi: https://doi.org/10.1111/ssqu.12270
  8. Wong, S., Atan, H. (2007). Gender Differences in Attitudes towards Information Technology among Malaysian Student Teachers: A Case Study at Universiti Putra Malaysia. Educational Technology & Society, 10, 158–169.
  9. Suwana, F., Lily. (2017). Empowering Indonesian women through building digital media literacy. Kasetsart Journal of Social Sciences, 38 (3), 212–217. doi: https://doi.org/10.1016/j.kjss.2016.10.004
  10. Garcia, D., Mitike Kassa, Y., Cuevas, A., Cebrian, M., Moro, E., Rahwan, I., Cuevas, R. (2018). Analyzing gender inequality through large-scale Facebook advertising data. Proceedings of the National Academy of Sciences, 115 (27), 6958–6963. doi: https://doi.org/10.1073/pnas.1717781115
  11. van Deursen, A. J., van Dijk, J. A. (2018). The first-level digital divide shifts from inequalities in physical access to inequalities in material access. New Media & Society, 21 (2), 354–375. doi: https://doi.org/10.1177/1461444818797082
  12. Tiainen, T., Berki, E. (2017). The re-production process of gender bias: a case of ICT professors through recruitment in a gender-neutral country. Studies in Higher Education, 44 (1), 170–184. doi: https://doi.org/10.1080/03075079.2017.1351428
  13. Jayachandran, S. (2015). The Roots of Gender Inequality in Developing Countries. Annual Review of Economics, 7 (1), 63–88. doi: https://doi.org/10.1146/annurev-economics-080614-115404
  14. Scarborough, W. J., Sin, R., Risman, B. (2018). Attitudes and the Stalled Gender Revolution: Egalitarianism, Traditionalism, and Ambivalence from 1977 through 2016. Gender & Society, 33 (2), 173–200. doi: https://doi.org/10.1177/0891243218809604
  15. Tirado-Morueta, R., Aguaded-Gómez, J. I., Hernando-Gómez, Á. (2018). The socio-demographic divide in Internet usage moderated by digital literacy support. Technology in Society, 55, 47–55. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2018.06.001
  16. Going Digital: The Future of Work for Women (2017). Policy Brief on the Future of Work. OECD. doi: https://doi.org/10.1787/9789264281318-en
  17. Holden, R. J., Karsh, B.-T. (2010). The Technology Acceptance Model: Its past and its future in health care. Journal of Biomedical Informatics, 43 (1), 159–172. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbi.2009.07.002
  18. Gefen, D., Straub, D. (2000). The Relative Importance of Perceived Ease of Use in IS Adoption: A Study of E-Commerce Adoption. Journal of the Association for Information Systems, 1 (1), 1–30. doi: https://doi.org/10.17705/1jais.00008
  19. Lee, M. T., Raschke, R. L. (2016). Understanding employee motivation and organizational performance: Arguments for a set-theoretic approach. Journal of Innovation & Knowledge, 1 (3), 162–169. doi: https://doi.org/10.1016/j.jik.2016.01.004
  20. Shechory, M., Ziv, R. (2007). Relationships between Gender Role Attitudes, Role Division, and Perception of Equity among Heterosexual, Gay and Lesbian Couples. Sex Roles, 56 (9-10), 629–638. doi: https://doi.org/10.1007/s11199-007-9207-3
  21. Dipboye, R., Colella, A. (2005). Discrimination at Work: The Psychological and Organizational Bases. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  22. Lorber, J. (2010). Gender Inequality: Feminist Theories and Politics. Oxford: Oxford University Press.
  23. Trauth, E. M., Howcroft, D. (2006). Critical empirical research in IS: an example of gender and the IT workforce. Information Technology & People, 19 (3), 272–292. doi: https://doi.org/10.1108/09593840610689859
  24. Frear, K. A., Paustian-Underdahl, S. C., Halbesleben, J. R. B., French, K. A. (2019). Strategies for work–family management at the intersection of career–family centrality and gender. Archives of Scientific Psychology, 7 (1), 50–59. doi: https://doi.org/10.1037/arc0000068
  25. Webb, L. M., Temple, N. (2016). Social Media and Gender Issues. Handbook of Research on the Societal Impact of Digital Media, 638–669. doi: https://doi.org/10.4018/978-1-4666-8310-5.ch025
  26. Mahmudul, M. (2012). Role of ICTs to Promote Gender Equality in Bangladesh. 7th IPID International Annual Conference. Kristiansand.
  27. Sandys, E. (2005). Gender Equality and Empowerment of Women. UN Division for Advancement of Women.
  28. Leslie Steeves, H., Kwami, J. (2017). Interrogating Gender Divides in Technology for Education and Development: the Case of the One Laptop per Child Project in Ghana. Studies in Comparative International Development, 52 (2), 174–192. doi: https://doi.org/10.1007/s12116-017-9245-y
  29. Mariscal, J., Mayne, G., Aneja, U., Sorgner, A. (2019). Bridging the Gender Digital Gap. Economics, 13 (1). doi: https://doi.org/10.5018/economics-ejournal.ja.2019-9
  30. Booysen, L. A. E., Nkomo, S. M. (2010). Gender role stereotypes and requisite management characteristics. Gender in Management: An International Journal, 25 (4), 285–300. doi: https://doi.org/10.1108/17542411011048164
  31. Purcell, D., MacArthur, K. R., Samblanet, S. (2010). Gender and the Glass Ceiling at Work. Sociology Compass, 4 (9), 705–717. doi: https://doi.org/10.1111/j.1751-9020.2010.00304.x
  32. Bradstreet, A. (2004). Breaking the Glass ceiling. Women's Lawyers Journal.
  33. Moen, K., Middelthon, A.-L. (2015). Qualitative Research Methods. Research in Medical and Biological Sciences, 321–378. doi: https://doi.org/10.1016/b978-0-12-799943-2.00010-0
  34. Saunders, L., Lewis, P., Thornhill, A. (2008). Research Methods for Business Students. Prentice Hall.
  35. Bryman, A. (2016). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press, 748. Available at: https://books.google.co.za/books?hl=en&lr=&id=N2zQCgAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=research+methods+&ots=doOrDUM6vf&sig=kdzx3nZnsBnn7vaF2fDDtZdW2Dw#v=onepage&q=research methods&f=false Last accessed: 10.06.2021
  36. Bryman, A. (2012). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press.
  37. Trotter, R. T. (2012). Qualitative research sample design and sample size: Resolving and unresolved issues and inferential imperatives. Preventive Medicine, 55 (5), 398–400. doi: https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2012.07.003
  38. Collis, J., Hussey, R. (2014). Business research: A practical guide for undergraduate and postgraduate students. London: Palgrave Macmillan. Available at: https://www.researchgate.net/publication/38177413_Business_research_A_practical_guide_for_undergraduate_and_postgraduate_students Last accessed: 10.06.2021
  39. Bergin, T.; Seaman, J., de Jong, S. (Eds.) (2018). An Introduction to Data Analysis: Quantitative, Qualitative and Mixed Methods. London: Sage Publications Ltd, 296.
  40. Nowell, L. S., Norris, J. M., White, D. E., Moules, N. J. (2017). Thematic Analysis: Striving to Meet the Trustworthiness Criteria. International Journal of Qualitative Methods, 16 (1). doi: https://doi.org/10.1177/1609406917733847
  41. Trauth, E. M., Kvasny, M., Greenhill, A. (2006). Conducting Feminist Research in the Information Systems Field. London: IRM Press.
  42. Rogers, R. W.; Cacioppo, J. T., Petty, R. E. (Eds.) (1983). Cognitive and physiological processes in fear appeals and attitude change: A revised theory of protected motivation. Social psychophysiology. New York: The Guilford Press, 153–177
  43. Cummings, C., O'Neil, T. (2015). Do Digital Information and Communications Technologies Increase the Voice of Women and Girls? Shaping Policy for Development.
  44. Data from the survey of ICTs and gender equality. doi: https://doi.org/10.17632/rv3wp4vgby.1
Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на гендерну рівність на прикладі обраного університету в Південній Африці

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-31

Як цитувати

Naicker, V., & Mbengo, I. (2022). Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на гендерну рівність на прикладі обраного університету в Південній Африці. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(68), 26–33. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.270880

Номер

Розділ

Питання макроекономіки та соціально-економічного розвитку