Застосування SWOT-аналізу для обгрунтування стратегії підприємств готельного бізнесу
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.274918Ключові слова:
SWOT-аналіз, бізнес-стратегія готелю, туризм, інноваційні методи управління, управлінські рішення на основі SWOT-аналізуАнотація
Одним із важливих напрямів дій в Україні є відновлення сфери діяльності готелів при скороченні обмежень після COVID-19 в умовах війни рф проти України. Використання досвіду діяльності готелів в інших країнах буде корисним при відновленні індустрії туризму в Україні. Недоліки у роботі готелів виникають через те, що управлінські рішення приймаються іноді інтуїтивно, не використовуються сучасні інноваційні методи управління, як, наприклад SWOT-аналіз.
Об’єктом дослідження обрано впливи власника та менеджменту щодо перегляду бізнес-стратегії при критичному використанні можливостей готелю за допомогою SWOT-аналізу. Вирішувалася проблема вдосконалення управління бізнесом на етапі розгляду варіантів поліпшення діяльності готелю. Результатами було – показати шанс обрання оптимальної бізнес-стратегії при систематичному розгляді варіантів управлінських рішень щодо майбутнього готелю за використанням прийомів SWOT-аналізу. При застосуванні SWOT-аналізу моделюються слабкі та сильні сторони готелю; але він потребує спеціальних статистичних знань.
У роботі на основі обробки вивчених досліджень індустрії гостинності вказано приклади досвіду SWOT-аналізу для реалізації бізнес-стратегії готелями країн з розвинутим туристичним ринком. Сформовано консолідовану інформацію щодо складових SWOT-аналізу бізнес-стратегії готелю за пропозиціями авторів. Розкрито процес SWOT-аналізу при поліпшенні діяльності готелів України на стадії планування та реалізації стратегічних напрямів. Накреслено формування інформаційної бази при інтегрованому підході в процесі проведення. Вказано організаційні заходи із впровадження стратегії готелю за SWOT-аналізом. Зроблено висновки та показано напрями подальших досліджень.
Отримані результати – процес прийняття управлінських рішень на основі набору ринкових даних, обумовлює застосування певної послідовності визнаних етапів (алгоритму). SWOT-аналіз, який було підготовлено шляхом елімінування всіх ідей учасників і ранжування ними пунктів за важливістю, об’єднає велику проблему в більш зрозумілий особами звіт, який повинен бути ними втілений у практику.
Посилання
- Zavidna, L. D. (2017). Hotelnyi biznes: stratehii rozvytku. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, 600.
- Korzh, N. V., Levytska, I. V., Onyshchuk, N. V. (2015). Hotelna sprava. Kyiv, Vinnytsia: Kyiv.nats.torh.-ekon.un-t, PP «TD«Edelveis i K», 580.
- Nechaiuk, L. I., Telesh, N. O. (2003). Hotelno-restorannyi biznes: menedzhment. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 348.
- Piatnytska, H. T., Hryhorenko, O. M., Naidiuk, V. S. (2018). Methodical and practical approaches to the evaluation of innovativepotential of the catering trade small enterprises. Ahrosvit, 4, 53–63.
- Shevchuk, V. O., Konovalova, O. V., Panteleiev, V. P. (2011). Analiz hospodarskoi diialnosti. Kyiv: DP «Inform.-analit. ahentstvo», 399.
- Ushchapovska, O. M., Romaniv, O. Ya. (2021). Analiz konkurentnoho seredovyshcha ta shliakhy pidvyshchennia konkurentospromozhnosti hoteliu Hilton. Available at: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/01/391.pdf
- Trandafir, R. A. (2015). The SWOT Analysis of a Romanian seaside hotel company. SEA-practical application of science, 3 (2 (8)), 191–193. Available at: https://seaopenresearch.eu/Journals/articles/SPAS_8_27.pdf
- Gonan, B. M., Darko, T. (2006). Top management's attitudes – based SWOT analysis in the Croatian hotel industry. Ekonomski Pregled, 57 (7-8), 429–474. Available at: https://hrcak.srce.hr/file/12805EK
- Nurulita, S. A. Z., Dachyar, M. (2021). Hotel Revival Strategy Planning with SWOT-Fuzzy AHPTOPSIS: A Case Study of 4-star Hotel. Proceedings of the 11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management. Singapore, 1548–1558. Available at: http://www.ieomsociety.org/singapore2021/papers/302.pdf
- Sanjaya, I. W. K., Arianty, A. A. A. S., Suwintari, I. G. A. E., Dewi, I. G. A. M. (2020). A swot analysis of online room reservation in hotel sectors (a case study in bali hsovereign hotel). Journal of Business on Hospitality and Tourism, 6 (1), 113. doi: https://doi.org/10.22334/jbhost.v6i1.202
- Astawa, I. K., Widhari, C. I. S., Budarma, I. K., Mudana, I. G. (2022). Green Hotel Promotion Strategy in Bali: A Study Using SWOT Analysis. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. doi: https://doi.org/10.2991/assehr.k.220301.075
- Marpaung, A., Pratomo, A., Wicaksono, A. (2019). Implementation of SWOT Analysis in Determining Competitive Strategy On Catering and Conference Services in Hotels. Proceedings of the Proceedings of the 1st International Conference on Economics, Management, Accounting and Business, ICEMAB 2018. Medan. doi: https://doi.org/10.4108/eai.8-10-2018.2288666
- Kenton, W. (2022). SWOT Analysis: How To With Table and Example. Available at: https://www.investopedia.com/terms/s/swot.asp
- Fandorina, O. (2022). Dokhody vid turyzmu v Ukraini skorotylys na 34 %. Available at: https://ukranews.com/ua/news/904034-dohody-vid-turyzmu-v-ukrayini-skorotylys-na-34
- Daft, R.; Korotkov, E. M. (Ed.) (2006). Teoryia orhanyzatsyy. Moscow, YuNYTY-DANA, 736.
- Arrillaga, J. (2023). Meliá añadirá un nuevo hotel a su cartera de lujo bajo la marca ME by Meliá. Available at: https://www.eleconomista.es/transportes-turismo/noticias/12137923/02/23/Melia-anadira-un-nuevo-hotel-a-su-cartera-de-lujo-bajo-la-marca-ME-by-Melia.html
- Panteleiev, V. P., Kharlamov, O. I. (2022). Information Content of the Water Use Report by the Form No. 2TP-Vodhosp (Annual). Statistics of Ukraine, 96 (1), 4–14. doi: https://doi.org/10.31767/su.1(96)2022.01.01
- SWOT-Analyz restorana (2017). Available at: https://www.facebook.com/restolab.ua/posts/1005351902935945/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Volodymyr Panteleiev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.