Застосування SWOT-аналізу для обгрунтування стратегії підприємств готельного бізнесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.274918

Ключові слова:

SWOT-аналіз, бізнес-стратегія готелю, туризм, інноваційні методи управління, управлінські рішення на основі SWOT-аналізу

Анотація

Одним із важливих напрямів дій в Україні є відновлення сфери діяльності готелів при скороченні обмежень після COVID-19 в умовах війни рф проти України. Використання досвіду діяльності готелів в інших країнах буде корисним при відновленні індустрії туризму в Україні. Недоліки у роботі готелів виникають через те, що управлінські рішення приймаються іноді інтуїтивно, не використовуються сучасні інноваційні методи управління, як, наприклад SWOT-аналіз.

Об’єктом дослідження обрано впливи власника та менеджменту щодо перегляду бізнес-стратегії при критичному використанні можливостей готелю за допомогою SWOT-аналізу. Вирішувалася проблема вдосконалення управління бізнесом на етапі розгляду варіантів поліпшення діяльності готелю. Результатами було – показати шанс обрання оптимальної бізнес-стратегії при систематичному розгляді варіантів управлінських рішень щодо майбутнього готелю за використанням прийомів SWOT-аналізу. При застосуванні SWOT-аналізу моделюються слабкі та сильні сторони готелю; але він потребує спеціальних статистичних знань.

У роботі на основі обробки вивчених досліджень індустрії гостинності вказано приклади досвіду SWOT-аналізу для реалізації бізнес-стратегії готелями країн з розвинутим туристичним ринком. Сформовано консолідовану інформацію щодо складових SWOT-аналізу бізнес-стратегії готелю за пропозиціями авторів. Розкрито процес SWOT-аналізу при поліпшенні діяльності готелів України на стадії планування та реалізації стратегічних напрямів. Накреслено формування інформаційної бази при інтегрованому підході в процесі проведення. Вказано організаційні заходи із впровадження стратегії готелю за SWOT-аналізом. Зроблено висновки та показано напрями подальших досліджень.

Отримані результати – процес прийняття управлінських рішень на основі набору ринкових даних, обумовлює застосування певної послідовності визнаних етапів (алгоритму). SWOT-аналіз, який було підготовлено шляхом елімінування всіх ідей учасників і ранжування ними пунктів за важливістю, об’єднає велику проблему в більш зрозумілий особами звіт, який повинен бути ними втілений у практику.

Біографія автора

Володимир Павлович Пантелеєв, ПП «ПАНТЕЛЕЄВ ВОЛОДИМИР ПАВЛОВИЧ»

Доктор економічних наук, професор, приватний підприємець, аудитор

Посилання

  1. Zavidna, L. D. (2017). Hotelnyi biznes: stratehii rozvytku. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, 600.
  2. Korzh, N. V., Levytska, I. V., Onyshchuk, N. V. (2015). Hotelna sprava. Kyiv, Vinnytsia: Kyiv.nats.torh.-ekon.un-t, PP «TD«Edelveis i K», 580.
  3. Nechaiuk, L. I., Telesh, N. O. (2003). Hotelno-restorannyi biznes: menedzhment. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 348.
  4. Piatnytska, H. T., Hryhorenko, O. M., Naidiuk, V. S. (2018). Methodical and practical approaches to the evaluation of innovativepotential of the catering trade small enterprises. Ahrosvit, 4, 53–63.
  5. Shevchuk, V. O., Konovalova, O. V., Panteleiev, V. P. (2011). Analiz hospodarskoi diialnosti. Kyiv: DP «Inform.-analit. ahentstvo», 399.
  6. Ushchapovska, O. M., Romaniv, O. Ya. (2021). Analiz konkurentnoho seredovyshcha ta shliakhy pidvyshchennia konkurentospromozhnosti hoteliu Hilton. Available at: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/01/391.pdf
  7. Trandafir, R. A. (2015). The SWOT Analysis of a Romanian seaside hotel company. SEA-practical application of science, 3 (2 (8)), 191–193. Available at: https://seaopenresearch.eu/Journals/articles/SPAS_8_27.pdf
  8. Gonan, B. M., Darko, T. (2006). Top management's attitudes – based SWOT analysis in the Croatian hotel industry. Ekonomski Pregled, 57 (7-8), 429–474. Available at: https://hrcak.srce.hr/file/12805EK
  9. Nurulita, S. A. Z., Dachyar, M. (2021). Hotel Revival Strategy Planning with SWOT-Fuzzy AHPTOPSIS: A Case Study of 4-star Hotel. Proceedings of the 11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management. Singapore, 1548–1558. Available at: http://www.ieomsociety.org/singapore2021/papers/302.pdf
  10. Sanjaya, I. W. K., Arianty, A. A. A. S., Suwintari, I. G. A. E., Dewi, I. G. A. M. (2020). A swot analysis of online room reservation in hotel sectors (a case study in bali hsovereign hotel). Journal of Business on Hospitality and Tourism, 6 (1), 113. doi: https://doi.org/10.22334/jbhost.v6i1.202
  11. Astawa, I. K., Widhari, C. I. S., Budarma, I. K., Mudana, I. G. (2022). Green Hotel Promotion Strategy in Bali: A Study Using SWOT Analysis. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. doi: https://doi.org/10.2991/assehr.k.220301.075
  12. Marpaung, A., Pratomo, A., Wicaksono, A. (2019). Implementation of SWOT Analysis in Determining Competitive Strategy On Catering and Conference Services in Hotels. Proceedings of the Proceedings of the 1st International Conference on Economics, Management, Accounting and Business, ICEMAB 2018. Medan. doi: https://doi.org/10.4108/eai.8-10-2018.2288666
  13. Kenton, W. (2022). SWOT Analysis: How To With Table and Example. Available at: https://www.investopedia.com/terms/s/swot.asp
  14. Fandorina, O. (2022). Dokhody vid turyzmu v Ukraini skorotylys na 34 %. Available at: https://ukranews.com/ua/news/904034-dohody-vid-turyzmu-v-ukrayini-skorotylys-na-34
  15. Daft, R.; Korotkov, E. M. (Ed.) (2006). Teoryia orhanyzatsyy. Moscow, YuNYTY-DANA, 736.
  16. Arrillaga, J. (2023). Meliá añadirá un nuevo hotel a su cartera de lujo bajo la marca ME by Meliá. Available at: https://www.eleconomista.es/transportes-turismo/noticias/12137923/02/23/Melia-anadira-un-nuevo-hotel-a-su-cartera-de-lujo-bajo-la-marca-ME-by-Melia.html
  17. Panteleiev, V. P., Kharlamov, O. I. (2022). Information Content of the Water Use Report by the Form No. 2TP-Vodhosp (Annual). Statistics of Ukraine, 96 (1), 4–14. doi: https://doi.org/10.31767/su.1(96)2022.01.01
  18. SWOT-Analyz restorana (2017). Available at: https://www.facebook.com/restolab.ua/posts/1005351902935945/
Application of SWOT analysis to justify the strategy of hotel business enterprises

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

Пантелеєв, В. П. (2023). Застосування SWOT-аналізу для обгрунтування стратегії підприємств готельного бізнесу. Technology Audit and Production Reserves, 1(4(69), 14–19. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.274918

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством