Інноваційна методологія розробки операційних стандартів менеджменту в готельному бізнесі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.275353

Ключові слова:

операційні стандарти, корпоративні стандарти, стандарти обслуговування, стандарти якості, готельний менеджмент, обслуговування в готелі

Анотація

Об’єктом дослідження є роль корпоративних стандартів у підвищенні ефективності управління якістю обслуговування у готельній сфері.

Робота направлена на уточнення та розширення теоретико-методологічних положень управління якістю обслуговування у сфері гостинності, для чого потрібно запропонувати інструментарій розробки та впровадження корпоративних стандартів, та розробити рекомендації щодо підвищення ефективності управління якістю обслуговування.

У ході дослідження використані логічні підходи до аналізу та розробки шляхів підвищення ефективності управління якістю обслуговування у сфері гостинності на основі корпоративних стандартів.

В роботі уточнено термінологічний апарат, обґрунтовано роль та актуальність корпоративних стандартів у готельному сервісі. Проаналізовано цілі, завдання, функції та структура корпоративних стандартів. Встановлено види та відмінні риси корпоративних стандартів. Обґрунтовано передумови широкого застосування стандартів у сфері гостинності, зокрема тісний зв'язок якості обслуговування з роботою персоналу, широке застосування мережевої форми організації готельного бізнесу, цілодобовий режим роботи готельних підприємств, висока роль операційного менеджменту та велика плинність кадрів. Запропоновано інструментарій розробки та впровадження корпоративних стандартів. Обґрунтовано роль процесного підходу при розробці стандартів обслуговування. Запропоновано перелік стандартів обслуговування для готельного підприємства. Розроблено рекомендації щодо підвищення ефективності управління якістю обслуговування на основі корпоративних стандартів у сфері гостинності.

Зроблено висновок про високу роль та ефективність використання корпоративних стандартів як інструменту управління обслуговуванням у сфері гостинності. Розроблено механізми впровадження та реалізації корпоративних стандартів. Також важливо, що перелік стандартів операційних процедур стає основою оцінки результатів діяльності персоналу, що відіграє у мотиваційних програмах готельного підприємства.

Біографії авторів

Дмитро Олександрович Харенко, Міжнародний гуманітарний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного і туристичного бізнесу

Людмила Анатоліївна Тітомир, Міжнародний гуманітарний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного і туристичного бізнесу

Анастасія Валеріївна Марковська, Міжнародний гуманітарний університет

Старший викладач, аспірант

Кафедра готельно-ресторанного і туристичного бізнесу

Посилання

  1. Liat, C. B., Mansori, S., Huei, C. T. (2014). The Associations Between Service Quality, Corporate Image, Customer Satisfaction, and Loyalty: Evidence From the Malaysian Hotel Industry. Journal of Hospitality Marketing & Management, 23 (3), 314–326. doi: https://doi.org/10.1080/19368623.2013.796867
  2. Wu, H.-C., Ko, Y. J. (2013). Assessment of Service Quality in the Hotel Industry. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 14 (3), 218–244. doi: https://doi.org/10.1080/1528008x.2013.802557
  3. Zikeieva, S. H. (2014). Introductions of european norms and standards in activity of hotel enterprises. Ekonomika i menedzhment kultury, 1, 104–109.
  4. Kravtsova, S., Stryhunova, M., Chytalkina, M. (2012). Klasyfikatsiia pokaznykiv yakosti hotelnykh posluh. Standartyzatsiia, sertyfikatsiia, yakist, 5, 54–60.
  5. Polchaninova, I. L. (2017). Mizhnarodni standarty obsluhovuvannia v zasobakh rozmishchennia. Kharkiv: KhNUMH im. O. M. Beketova, 64.
  6. Derzhavne ahentstvo rozvytku turyzmu. Available at: https://www.tourism.gov.ua/ Last accessed: 29.12.2022
  7. Asotsiatsiia hoteliv ta kurortiv Ukrainy. Available at: https://uhra.com.ua/
  8. Pro standartyzatsiiu (2014). Zakon Ukrainy No. 1315-VII. 05.06.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/1315-18
  9. DSTU 4269:2003. Posluhy turystychni. Klasyfikatsiia hoteliv (2003). Kyiv, 16.
  10. Torres, E. N., Kline, S. (2013). From customer satisfaction to customer delight: Creating a new standard of service for the hotel industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 25 (5), 642–659. doi: https://doi.org/10.1108/ijchm-dec-2011-0228
  11. ISO 9001 and related standards Quality management. Available at: https://www.iso.org/iso-9001-quality-management.html
  12. Martiienko, A. I., Dyshkantiuk, O. V. (2017). Sutnist hostynnosti yak ekonomichnoi katehorii. Ekonomika: realii chasu, 2, 72–78.
  13. Kotler, P. (1967). Marketing Management: Analysis, Planning, and Control. Prentice-Hall.
Innovative methodology for the development of operational management standards in the hotel business

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

Харенко, Д. О., Тітомир, Л. А., & Марковська, А. В. (2023). Інноваційна методологія розробки операційних стандартів менеджменту в готельному бізнесі. Technology Audit and Production Reserves, 1(4(69), 36–41. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.275353

Номер

Розділ

Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка