Дослідження наукових підходів оцінювання ефективності товарної стратегії корпоративних підприємств
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.275506Ключові слова:
товарна стратегія, товарний асортимент, задоволеність клієнтів, комерційний успіх, корпоративні підприємстваАнотація
Об'єктом дослідження є наукові підходи товарної стратегії корпоративних підприємств, а також типи товарних стратегій, представлення методів для оцінки товарних стратегій та досвід успішних компаній з ефективними товарними стратегіями. Структуровано та поетапно розглянуто чинники та фактори, які впливають на реалізації та вибір товарної стратегії. Основа діяльності кожного підприємства – досягнути поставлених цілей. Саме в цьому і знадобиться використання товарної стратегії, так як вона допомагає зосередитися та з відповідною важливістю прийти до питання визначення цілей підприємницької діяльності. А визначенні показники оцінки ефективності товарних стратегій здійснюють коригувальну дію в процесі просування підприємства, дають зрозуміти чи необхідні зміни в товарній стратегії підприємства, та чи досягло підприємство визначених цілей. Найбільш ефективні товарні стратегії в сучасних умовах високої конкуренції та швидкоплинності незадоволених покупців базуються на задоволеності потреб клієнтів, що є найсучаснішим підходом для досягнення успіху. Для визначення ступеня задоволеності клієнтів представленим товаром використовуються метрики, які в свою чергу допомагають коригувати пропозицію та товарну стратегію підприємства.
Високо оцінюючи внесок науковців у розвиток теорії формування товарної стратегії, варто зазначити, що існує низка невирішених питань теоретико-прикладного характеру, пов’язаних із відсутністю єдиного погляду на ефективність формування товарної стратегії, різним баченням та несистемністю процесу її оцінювання, невизначеністю напрямів удосконалення процесу формування товарної стратегії та дискусійністю підходів до вибору товарних стратегій в діяльності корпоративних підприємств. Це зумовлює необхідність подальшого обґрунтування наукових положень щодо формування товарної стратегії корпоративних підприємств харчової промисловості.
Посилання
- Ansoff, H. I. (2007). Strategic Management. Palgrave Macmillan UK. doi: https://doi.org/10.1057/9780230590601
- Beliaev, V. I. (2005). Marketing: osnovy teorii i praktiki. Moscow: KNORUS, 672.
- Herasymiak, N. V. (2012). Osnovni aspekty formuvannia marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstv. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 1 (2), 60–62.
- DSTU ISO 9000:2015 Systemy upravlinnia yakistiu. Osnovni polozhennia ta slovnyk terminiv (ISO 9000:2015, IDT). BUDSTANDART. Available at: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=64030 Last accessed: 16.01.2022
- 5 Steps to a Winning Product Strategy. Product RoadmapSoftware|ProductPlan. Available at: https://www.productplan.com/learn/product-strategy/ Last accessed: 16.01.2022
- 7 KPIs to Evaluate Go-To-Market Effectiveness. SBI Growth. Available at: https://sbigrowth.com/insights/7-kpis-evaluate-go-to-market-effectiveness Last accessed: 16.01.2022
- Business Strategy vs. Product Strategy: What’s the Difference?. ProductRoadmap Software ProductPlan. Available at: https://www.productplan.com/learn/business-strategy-vs-product-strategy/ Last accessed: 16.01.2022
- Chapter 5: Factors Affecting Strategy Development. Business Innovation Management.com. Available at: https://businessinnovationmanagement.com/browse-content/book-table-of-contents/chapter-5-factors-affecting-strategy-development/ Last accessed: 16.01.2022
- Hong, P. V., Nguyen, T.-T. (2020). Factors affecting marketing strategy of logistics business – Case of Vietnam. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 36 (4), 224–234. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2020.03.004
- 7 Smart Pricing Strategies to Attract Customers. Available at: https://www.uschamber.com/co/run/finance/pricing-strategies-for-your-business Last accessed: 16.01.2022
- Key Factors Affecting Your Strategy Implementation (2022). Strategy Softwarefor Planning & Execution|Cascade Strategy. Available at: https://www.cascade.app/blog/factors-affecting-strategy-implementation Last accessed: 16.01.2022
- Leading a Continuous Product Strategy Process (2021). Insight Partners. Insight Partners. Available at: https://www.insightpartners.com/blog/great-product-strategy-through-strong-product-leadership/ Last accessed: 16.01.2022
- Cant, M. C., Wiid, J. A., Kallier, S. M. (2014). Product strategies of SME’s: factors that influence SME’s in deciding what products to sell. Corporate Ownership and Control, 12 (1), 180–186. doi: https://doi.org/10.22495/cocv12i1c1p3
- 7 Types of Evaluation You Need to Know (2017). Atlan. Humans of Data. Available at: https://humansofdata.atlan.com/2017/04/7-types-of-evaluation/ Last accessed: 16.01.2022
- Leigh, R. What Are the Dangers of Implementing Trial &Error Marketing Plans? Chron. Available at: https://smallbusiness.chron.com/dangersimplementing-trial-error-marketing-plans-21873.html Last accessed: 16.01.2022
- What is Product Differentiation Strategy? 280 Group. Available at: https://280group.com/what-is-product-management/skills/product-differentiation-strategy/ Last accessed: 16.01.2022
- What is Product Strategy? Lucidchart. Available at: https://www.lucidchart.com/blog/what-is-product-strategy Last accessed: 16.01.2022
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Anna Derzhavska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.