Стратегування напрямів, форм та інструментів державного впливу на процеси розвитку обласного підприємницького середовища

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.277797

Ключові слова:

підприємницьке середовище, розвиток підприємництва, державний вплив, розвиток регіону

Анотація

Об'єктом дослідження є зміст та фактори формування та розвитку регіонального підприємницького середовища як економічного ресурсу розвитку регіону, його формування та ефективне використання. Ефективний розвиток регіонального підприємницького середовища є ключовим фактором сталого функціонування підприємницьких структур. Підприємницька діяльність забезпечує покращення соціальної ситуації в регіонах, вирішуючи проблеми, пов'язані із зайнятістю населення, рівнем доходів його працюючої частини, доходами місцевих бюджетів, блокуючи осередки соціальної напруги. Це зумовлює необхідність формування підприємницького середовища, що забезпечує підвищення ефективності діяльності бізнес-структур, активізацію факторів її розвитку, що діють на макро-, мезо-, мікро- та нано-рівнях. Незважаючи на зростаючий інтерес вчених та дослідників до дослідження проблем, пов'язаних з формуванням та розвитком регіонального підприємницького середовища, пошуку факторів, що діють на неї, залишаються невирішеними багато питань теоретичної та методичної властивості в даній сфері науки та практичної діяльності. Дослідженню цих питань і присвячена дана робота.

Отримані в ході дослідження результати можуть бути використані органами державної влади, які формують державні програми стимулювання розвитку підприємницького середовища на регіональному рівні. А також підприємцями, інвесторами, фінансовими структурами, аналітичними та рейтинговими агентствами при прийнятті відповідних рішень, пов'язаних із розвитком та оцінкою стану підприємницького середовища. Ряд висновків може бути використаний для аналітичних цілей, формування порівняльних індексів, рейтингів, встановлення ділових контактів, що відповідають взаємним інтересам зацікавлених сторін, стратегічного планування розвитку різних регіонів та ін. Окремі положення можуть бути застосовані в процесі подальших досліджень науково-практичних проблем формування та функціонування бізнесу територій, а також використані у вищих навчальних закладах для підготовки науково-методичної бази для викладання.

Біографії авторів

Олександр Сергійович Черняєв, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Кандидат історичних наук, доцент

Кафедра менеджменту, практичної психології та інклюзивної освіти

Наталія Вікторівна Ігнатенко, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Кандидат педагогічних наук, професор

Олександр Вікторович Ковтун, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Кандидат історичних наук, доцент

Кафедра менеджменту, практичної психології та інклюзивної освіти

Посилання

  1. Dykan, V. L., Zubenko, V. O., Makovoz, O. V., Tokmakova, I. V., Shramenko, O. V. (2013). Stratehichne upravlinnia. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 272.
  2. Maiorova, I. M. (2014). Vykorystannia prykladnykh siti lohistychnykh rishen dlia rozvytku turyzmu Pryazov’ia. Suchasni tekhnolohii upravlinnia turystychnym ta hotelno-restorannym biznesom. Mariupol: MDU, 4–5.
  3. Kaufman, B. E. (2003). The organization of economic activity: insights from the institutional theory of John R. Commons. Journal of Economic Behavior & Organization, 52 (1), 71–96. doi: https://doi.org/10.1016/s0167-2681(02)00153-1
  4. Peltzman, S. (2011). Ronald Coase and the Methodology of Economics. The Journal of Law and Economics, 54 (S4), S15–S29. doi: https://doi.org/10.1086/661943
  5. Singh, V. B. (1959). Adam Smith’s Theory of Economic Development. Science & Society, 23 (2), 107–132. Available at: http://www.jstor.org/stable/40400630
  6. Danilishin, B., Veklich, O. (2008). Ukraina v mezhdunarodnykh reitingakh ustoichivogo razvitiia. Ekonomika Ukrainy, 7, 13–23.
  7. Zakharova, S. H. (2008). Shliakhy udoskonalennia derzhavnoho rehuliuvannia turystychnoi sfery. Derzhava ta rehiony. Seriia: Derzhavne upravlinnia, 3, 81–87.
  8. Syzonenko, V. O. (1999). Pidpryiemnytstvo. Kyiv: Vikar, 435.
  9. Shershnova, Z. Ye. (2004). Stratehichne upravlinnia. Kyiv: KNEU, 699.
  10. Kindratska, H. I. (2010). Stratehichnyi menedzhment. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 406.
  11. Klivets, P. H. (2007). Stratehiia pidpryiemstva. Kyiv: Akademvydav, 320.
  12. Osovska, H. V., Fishchuk, O. L., Zhalinska, I. V. (2011). Stratehichnyi menedzhment. Kyiv: Kondor, 196.
  13. Kudenko, N. V. (2006). Stratehichnyi marketynh. Kyiv: KNEU, 152.
  14. Malska, M. P., Mandiuk, N. L., Zanko, Yu. S. (2012). Korporatyvne upravlinnia: teoriia i praktyka. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 360.
Стратегування напрямів, форм та інструментів державного впливу на процеси розвитку обласного підприємницького середовища

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Черняєв, О. С., Ігнатенко, Н. В., & Ковтун, О. В. (2023). Стратегування напрямів, форм та інструментів державного впливу на процеси розвитку обласного підприємницького середовища. Technology Audit and Production Reserves, 2(4(70), 20–23. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.277797

Номер

Розділ

Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка