Розгляд аналітики моделювання бренду міста в контексті повоєнної розбудови територій України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.283496Ключові слова:
бренд міста, брендинг території, аналіз зацікавлених сторін, післявоєнна відбудова, рейтинг міст, Smart CityАнотація
Об’єктом дослідження є формування маркетингових пріоритетів успішної розбудови вітчизняного міста. Предметом дослідження є аналітичні інструменти щодо моделювання бренду міста. В роботі аналізуються сучасні проблеми брендингу територій за умов загострення конкуренції за ресурси та фактори виробництва в повоєнній Україні. Бренд міста вважається авторами своєрідним унікальним ресурсом, який відіграватиме важливу роль в конкуренції територій. Саме тому, в процесі повоєнної розбудови вітчизняних міст, стратегічна візія якої має сформуватися вже нині, ще до завершення війни, необхідним є визначення елементів міського середовища, які стануть основою бренду міста. Необхідність розробки бренду міста (території) з урахуванням нової реальності, і актуалізує науковий пошук в означеному напрямку. Методологія дослідження базується на засадотвірних положеннях теорії брендингу та просторової ідентифікації, а також теорії зацікавлених сторін та її робочому інструменті – стейкголдер-аналізі. Визначені особливості виявлення зацікавлених сторін в розвитку міста, їх систематизації й оцінки з використанням інструментів стейкголдер-аналізу. Обґрунтовані підходи до формування, визначення та упорядкування потреб території з урахуванням стратегічного контексту. Рекомендована формалізація практик поведінки стейкголдерів за допомогою використання теоретико-ігрових моделей. Представлені результати аналізу можливостей використання міжнародних рейтингів для розробки стратегій територіального (передовсім міського) брендингу. Окреслені основні тенденції інноваційності міст, які орієнтують на створення «розумних» (smart) міст в повоєнній Україні. Отримані результати окреслюють комплекс комплементарних аналітичних методів та інструментів, практичне використання яких уможливить осучаснення брендингу вітчизняних територій. Запропонований підхід до формування бренду міста на основі впровадження стейкголдер-аналізу із відповідними інструментами може відіграти важливу роль основи для створення ефективних методів управління брендом територій. А також формування стратегій їх розвитку з урахуванням сильних та слабких сторін і потенціалу розвитку для зростання добробуту населення даної території та України в цілому.
Посилання
- Anholt, S. (2009). Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan.
- Govers, R., Frank, M. G. (2009). Place Branding: Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced. London: Palgrave Macmillan, 324. doi: https://doi.org/10.1007/978-0-230-24702-4
- Avraham, E., Ketter, E. (2012). Media strategies for marketing places in crisis: Improving the image of cities, countries and tourist destinations. Routledge, Taylor and Francis, 248. doi: https://doi.org/10.4324/9780080557076
- Potter, E. H. (2009). Branding Canada. Projecting Canada`s soft power through public diplomacy. Montreal: McGill-Queen`s Univ. Press, 368.
- Dinnie, K. (2011). City Branding: Theory and Cases. Palgrave Macmillan.
- Kotler, P., Gertner, D. (2002). Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective. Journal of Brand Management, 9 (4), 249–261. doi: https://doi.org/10.1057/palgrave.bm.2540076
- Aaker, D. (2014). Aaker on Branding: 20 Principles That Drive Success. Morgan James Publishing, 208.
- Boisen, M., Terlouw, K., van Gorp, B. (2011). The selective nature of place branding and the layering of spatial identities. Journal of Place Management and Development, 4 (2), 135–147. doi: https://doi.org/10.1108/17538331111153151
- Sneed, C. T., Runyan, R., Swinney, J. L., Lim, H. (2011). Brand, business mix, sense‐of‐place: do they matter downtown? Journal of Place Management and Development, 4 (2), 121–134. doi: https://doi.org/10.1108/17538331111153142
- Kavaratzis, M., Hatch, M. J. (2013). The dynamics of place brands: An Identity-based Approach to Place Branding Theory. Marketing Theory, 13 (1), 69–86. doi: https://doi.org/10.1177/1470593112467268
- Van Helder, S. (2009). Kak uluchshyt uspeshnost razrabotky y realyzatsyy stratehyy brenda terrytoryy. Brend-menedzhment, 2 (45), 67.
- Freeman, R. E. (1984). Strategic Management: A Stakeholder Approach. Pitman: Boston.
- von Neumann, J., Morgenstern, O. (1944). Theory of Games and Economic Behavior. Princeton University Press, 625.
- Fundenberg, D., Tirole, J. (1991). Game Theory. Cambridge, London: The MIT Press.
- Shyian, A. A. (2009). Teoretyko-ihrovyi analiz ratsionalnoi povedinky liudyny ta pryiniattia rishen v upravlinni sotsialno-ekonomichnymy systemamy. Vinnytsia: UNIVERSUM-Vinnytsia, 404.
- Fedoriv, P. (2018). Zasterezhennia: chomu varto buty oberezhnymy z reitynhamy mist. Mistosit. Available at: https://mistosite.org.ua/en/articles/zasterezhennia-chomu-varto-buty-oberezhnymy-z-reitynhamy-mist
- Cities™ Index 2022–2023: Global 100 Top Innovative Cities. Available at: https://innovation-cities.com/innovation-cities-index-2022-2023-global-100-top-innovative-cities/26454/
- Smart-infrastruktura u stalomu rozvytku mist: svitovyi dosvid ta perspektyvy Ukrainy. Analitychna dopovid. Tsentr Razumkova (2021). Kyiv: Vydavnytstvo «Zapovit». Available at: https://razumkov.org.ua/uploads/other/2021-SMART-СYTI-SITE.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Nina Yevdokymova, Dariya Kotenok
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.