Вивчення моделей якості, що використовуються логістичними операторами в Аргентині та Південній Америці

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.289735

Ключові слова:

моделі якості, системи менеджменту, логістичні оператори, національні премії якості

Анотація

Це дослідження направлене на збирання інформації про використання моделей досконалості (таких як нагороди за якість) логістичними операторами в Аргентині та сусідніх країнах. Отже, об’єктом дослідження є моделі якості, що використовуються логістичними операторами.

В цілому ці організації, і в основному ті, де логістика є їхньою основною послугою, почали застосовувати стандарти якості пізніше, ніж інші типи організацій, наприклад, у сфері виробництва чи послуг. Це пов'язано з тим, що клієнт не вважає їхню практику діяльністю з доданою вартістю.

Це дослідження показало, що на регіональному рівні ці компанії знаходяться в процесі застосування систем керування якістю, навколишнім середовищем, безпекою дорожнього руху та інших систем керування з пакету ISO (ISO 9001, ISO 14001, ISO 39001 тощо), але використання Моделі досконалості присутнє лише в деяких компаніях, переважно в аргентинських. Примітно, що така поведінка не повторюється в інших країнах регіону (Бразилія, Чилі, Уругвай), де вищезазначені стандарти застосовуються ширше. З іншого боку, деякі країни мають власні стандарти (Аргентина, Бразилія) вантажних перевезень, розроблені їх місцевими палатами, але вони в основному орієнтовані на експлуатаційний аспект їх діяльності.

У цьому дослідженні була зібрана інформація про методологію, пов'язану з якістю та досконалістю, зі 109 компаній, що належать Аргентині, Бразилії, Чилі, Колумбії та Перу. На регіональному рівні модель управління ISO 9001 прийнята 68 % досліджених організацій, за нею слідує ISO 14001, прийнята 30 % організацій, та ISO 45001, прийнята 15 % організацій. На основі висновків цієї роботи існує можливість створення конкретної політики щодо моделей якості для цієї галузі, яка підтримуватиме створення нових стандартів та покращення існуючих. Ця робота може бути відправною точкою для аналізу сценарію в інших регіонах в рамках аналогічних географічних характеристик.

Біографії авторів

Lucas Kadener, Universidad Nacional de Tres de Febrero

Professor

Instituto de Ciencia y Tecnología – IcyTec

Horacio Andrés Repetto, Universidad Nacional de Tres de Febrero

Professor

Instituto de Ciencia y Tecnología – IcyTec

Ana María Lopez Libertella, Universidad Nacional de Tres de Febrero

Professor

Instituto de Ciencia y Tecnología – IcyTec

Constanza Moltedo, Universidad Nacional de Tres de Febrero

Postgraduate Student

Instituto de Ciencia y Tecnología – IcyTec

Посилання

  1. Santandreu, J. P., García, D. S. (2004). Calidad Total y Logística. Editorial Marge Books, 160.
  2. Vázquez, R., Josefina, N. et al. (2012). Logística y calidad. Memorias. Jornada Científica de Ingeniería Industrial. México: ITSON.
  3. Ulla, L. et al. (2021). Logística sustentable en Argentina. Ciudad Autónoma de Buenos Aires: Cámara Empresaria de Operadores Logísticos.
  4. Cambios y mirada prospectiva de las Operaciones Logísticas. Cámara Empresaria de Operadores Logísticos CEDOL (2020). Cámara Empresaria de Operadores Logísticos. Buenos Aires.
  5. Eroglu, C., Kurt, A. C., Elwakil, O. S. (2016). Stock Market Reaction to Quality, Safety, and Sustainability Awards in Logistics. Journal of Business Logistics, 37 (4), 329–345. doi: https://doi.org/10.1111/jbl.12145
  6. Nae, I., Severin, I. (2018). Performance management model for third party logistics companies. UPB Scientific Bulletin, Series D: Mechanical Engineering, 80, 279–286.
  7. Ghafoor, L. (2023). A Review of Study on Quality Assurance Models. OSF Preprints eg7v2. Center for Open Science. doi: https://doi.org/10.31219/osf.io/eg7v2
  8. Beltrán, J., Muñuzuri, J., Rivas, M. Á., Martín, E. (2010). Modelo de evaluación de la gestión logística en empresas. XIV Congreso Ingeniería de Organización. Donostia-San Sebastián.España, 1129–1137
  9. Pejić, V., Lisec, A. (2016) Combining Lean and green in logistics: a survey of logistics companies in Slovenia. Acomplishing goals of tertiary environmental education by using debate as an educational method, 531–552.
  10. Rodrigues, H. S., Alves, W., Silva, Â. (2020). The impact of lean and green practices on logistics performance: a structural equation modelling. Production, 30. doi: https://doi.org/10.1590/0103-6513.20190072
  11. Informe sobre Operadores Logísticos 2020. Resultados de la Encuesta Técnica (2020). Logísticas Cámara Empresaria de Operadores Logísticos CEDOL. Buenos Aires.
  12. Relatório de Mercado de Condomínios Logísticos 4to trimestre 2022, ABOL (Associacao Brasilera de Operadores Logísticos) (2023). Associacao Brasilera de Operadores Logísticos. Sao Paulo.
  13. Relatório de Mercado de Condomínios Logísticos 3er trimestre 2022, ABOL (Associacao Brasilera de Operadores Logísticos) (2022). Associacao Brasilera de Operadores Logísticos. Sao Paulo.
  14. Relatório de Mercado de Condomínios Logísticos 2do trimestre 2022, ABOL (Associacao Brasilera de Operadores Logísticos) (2022). Associacao Brasilera de Operadores Logísticos. Sao Paulo.
  15. Relatório de Mercado de Condomínios Logísticos 1er trimestre 2022, ABOL (Associacao Brasilera de Operadores Logísticos) (2022). Associacao Brasilera de Operadores Logísticos. Sao Paulo.
  16. Modelo para una gestión de Excelencia Empresas Edición 2019 (2019). Fundación Premio Nacional a la Calidad.
  17. Modelo Iberoamericano de Excelencia en la Gestión V2019 (2019). Fundación Iberoamericana para la Gestión de la Calidad.
  18. Trigoso Vergaray, J. (2021). Relación entre gestión logística y calidad de servicio del cliente interno de la Unidad Logística del INCN, 2020. Available at: https://renati.sunedu.gob.pe/handle/sunedu/3078358
  19. Innovación y Productividad en las Operaciones Logísticas. Cambios y mirada prospectiva de las Operaciones Logísticas (2016). Cámara Empresaria de Operadores Logísticos CEDOL. Buenos Aires.
  20. Pinheiro de Lima, O., Breval Santiago, S., Rodríguez Taboada, C. M., Follmann, N. (2017). Una nueva definición de la logística interna y forma de evaluar la misma. Ingeniare. Revista Chilena de Ingeniería, 25 (2), 264–276. doi: https://doi.org/10.4067/s0718-33052017000200264
  21. Mohedano Torres, E. de J., Echeverría Ríos, O. M., Martínez Hernández, M., Lezama León, M. H. (2023). Modelo SERVQUAL para medir la calidad en el servicio en operadores logísticos. Revista CEA, 9 (19), e2234. doi: https://doi.org/10.22430/24223182.2234
  22. Francés, D. S., Saura, I. G., Blasco, M. F. (2009). La influencia de la calidad de servicio logístico en la lealtad. Un análisis del papel moderador de las TIC. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, 15 (3), 33–54.
Study of quality models used by logistics operators in Argentina and South America

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-26

Як цитувати

Kadener, L., Repetto, H. A., Libertella, A. M. L., & Moltedo, C. (2023). Вивчення моделей якості, що використовуються логістичними операторами в Аргентині та Південній Америці. Technology Audit and Production Reserves, 5(2(73), 27–33. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.289735

Номер

Розділ

Системи та процеси керування