Вплив інтернету речей (IoT) на організаційну ефективність МСП у країнах з економікою, що розвивається – систематичний огляд
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.292183Ключові слова:
Інтернет речей, ефективність організації, малі та середні підприємства, країни з перехідною економікоюАнотація
Об’єктом цього дослідження є впровадження Інтернету речей (IoT) та його вплив на організаційну ефективність малих та середніх підприємств (МСП) у країнах з перехідною економікою. МСП в країнах з перехідною економікою стикаються з низьким рівнем ефективності через технологічні обмеження, недостатньо кваліфіковані людські ресурси, низький рівень підприємницьких здібностей та систем управління, дефіцит доступної інформації, недостатнє використання інформаційних технологій, низьку якість продукції та відсутність стратегічних довгострокових планів. Для виявлення, оцінки та узагальнення результатів усіх відповідних індивідуальних досліджень на теми четвертої промислової революції (4ПР), Інтернету речей, організаційної ефективності та МСП було використано метод систематичного огляду літератури. Було знайдено 461 статтю, з яких 60 статей були використані в якості вибірки для цього дослідження. Результати цього дослідження показали, що впровадження Інтернету речей позитивно впливає на ефективність роботи МСП у країнах з перехідною економікою. Результати також показують, що фінансові, технологічні та операційні ризики є основними ризиками, з якими стикаються МСП при впровадженні технологій Інтернету речей в країнах з перехідною економікою. Суть результатів полягає в тому, щоб внести свій вклад в існуючі знання, надавши цікаву інформацію у вигляді концепції про те, як технології Інтернету речей можуть бути застосовані для підвищення ефективності роботи МСП в країнах з економікою, що розвивається. Це досягається шляхом ознайомлення МСП з їх потенційними перевагами, наданням певних знань щодо забезпечення фінансових ресурсів та здатності аналізувати зовнішнє середовище, а також пролиттям світла на переваги та можливості, які пропонують ці нові інструменти, і на те, як вони можуть згодом покращити ефективність роботи МСП. Більшість статей, що використовувалися для систематичного огляду літератури, були з розвинених країн, оскільки література, яка б розповідала про ІоТ та ефективність МСП у країнах з перехідною економікою, була обмеженою. Тому дослідження було зосереджене на ІоТ і на тому, як він може покращити організаційну ефективність МСП в країнах з перехідною економікою.
Посилання
- Joo, H.-Y., Min, H. (2022). Assessing the impacts of government environmental policies on the small and medium-sized firm’s performances in Korea and China. Benchmarking: An International Journal, 30 (7), 2275–2302. doi: https://doi.org/10.1108/bij-12-2021-0754
- Singh, K., Rastogi, S. (2022). Corporate governance and financial performance: evidence from listed SMEs in India. Benchmarking: An International Journal, 30 (4), 1400–1423. doi: https://doi.org/10.1108/bij-09-2021-0570
- Al-Awlaqi, M. A., Aamer, A. M. (2022). Individual entrepreneurial factors affecting adoption of circular business models: An empirical study on small businesses in a highly resource-constrained economy. Journal of Cleaner Production, 379, 134736. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.134736
- Hameed, M. A., Counsell, S., Swift, S. (2012). A conceptual model for the process of IT innovation adoption in organizations. Journal of Engineering and Technology Management, 29 (3), 358–390. doi: https://doi.org/10.1016/j.jengtecman.2012.03.007
- Chiun Lo, M., Chai Wang, Y., Justin Wah Constance, R., Ramayah, T. (2016). The critical success factors for organizational performance of SMEs in Malaysia: a partial least squares approach. Review of Business Management, 18 (61), 370–391. doi: https://doi.org/10.7819/rbgn.v18i61.3058
- Molla, A., Licker, P. S. (2005). eCommerce adoption in developing countries: a model and instrument. Information & Management, 42 (6), 877–899. doi: https://doi.org/10.1016/j.im.2004.09.002
- Tan, J., Tyler, K., Manica, A. (2007). Business-to-business adoption of eCommerce in China. Information & Management, 44 (3), 332–351. doi: https://doi.org/10.1016/j.im.2007.04.001
- Herzallah, F., Mukhtar, M. (2015). Organization Information Ecology and E-Commerce Adoption: Effect on Organizational SMEs Performance. Journal of Computer Science, 11 (3), 540–551. doi: https://doi.org/10.3844/jcssp.2015.540.551
- Tamvada, J. P., Narula, S., Audretsch, D., Puppala, H., Kumar, A. (2022). Adopting new technology is a distant dream? The risks of implementing Industry 4.0 in emerging economy SMEs. Technological Forecasting and Social Change, 185, 122088. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2022.122088
- Adamashvili, N., State, R., Tricase, C., Fiore, M. (2021). Blockchain-Based Wine Supply Chain for the Industry Advancement. Sustainability, 13 (23), 13070. doi: https://doi.org/10.3390/su132313070
- Ciruela-Lorenzo, A. M., Del-Aguila-Obra, A. R., Padilla-Meléndez, A., Plaza-Angulo, J. J. (2020). Digitalization of Agri-Cooperatives in the Smart Agriculture Context. Proposal of a Digital Diagnosis Tool. Sustainability, 12 (4), 1325. doi: https://doi.org/10.3390/su12041325
- Contò, F., Vrontis, D., Fiore, M., Thrassou, A. (2014). Strengthening regional identities and culture through wine industry cross border collaboration. British Food Journal, 116 (11), 1788–1807. doi: https://doi.org/10.1108/bfj-02-2014-0075
- Gallo, C., Contò, F., Fiore, M. (2014). A Neural Network Model for Forecasting CO2 Emission. Agris on-line Papers in Economics and Informatics, 6 (2). Available at: https://www.researchgate.net/publication/263238664_A_Neural_Network_Model_for_Forecasting_CO2_Emission
- Hoffman, D. L., Novak, T. P. (2017). Consumer and Object Experience in the Internet of Things: An Assemblage Theory Approach. Journal of Consumer Research, 44 (6), 1178–1204. doi: https://doi.org/10.1093/jcr/ucx105
- Szopik-Depczyńska, K., Cheba, K. (2021). The impact of Internet on marketing activity in R&D departments in Poland. Procedia Computer Science, 192, 5030–5038. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.09.281
- Mohamed, E. (2020). The Relation of Artificial Intelligence with Internet of Things: A survey. Journal of Cybersecurity and Information Management, 1 (1), 30–34. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.3686810.
- Purwanto, H., Hurriyati, R., Dirgantari, P. D. (2021). The Role of the Internet of Things (IoT) in Business and Marketing Areas: A Systematic Literature Review Using the Bibliometric Analysis Approach. Advances in Economics, Business and Management Research. doi: https://doi.org/10.2991/aebmr.k.210831.066
- Abrokwah-Larbi, K., Awuku-Larbi, Y. (2023). The impact of artificial intelligence in marketing on the performance of business organizations: evidence from SMEs in an emerging economy. Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies. doi: https://doi.org/10.1108/jeee-07-2022-0207
- Lo, M. C., Abang Azlan, M., Ramayah, T., Wang, Y. C. (2015). Examining the Effects of Leadership, Market Orientation and Leader Member Exchange (LMX) on Organisational Performance. Engineering Economics, 26 (4), 409–421. doi: https://doi.org/10.5755/j01.ee.26.4.7656
- Griffin, K. (2003). Economic Globalization and Institutions of Global Governance. Development and Change, 34 (5), 789–808. doi: https://doi.org/10.1111/j.1467-7660.2003.00329.x
- Kaplan, R. S., Norton, D. P. (2004). 2 Putting the Balanced Scorecard to Work 19 Measuring the Strategic Readiness of Intangible Assets 35 Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System 49 Having Trouble with Your Strategy? Then Map It Focusing Your Organization on Strategy-with the Balanced Scorecard. Available at: https://www.academia.edu/23176584/2_Putting_the_Balanced_Scorecard_to_Work_19_Measuring_the_Strategic_Readiness_of_Intangible_Assets_35_Using_the_Balanced_Scorecard_as_a_Strategic_Management_System_49_Having_Trouble_with_Your_Strategy_Then_Map_It
- Simon, A., Bartle, C., Stockport, G., Smith, B., Klobas, J. E., Sohal, A. (2015). Business leaders’ views on the importance of strategic and dynamic capabilities for successful financial and non-financial business performance. International Journal of Productivity and Performance Management, 64 (7), 908–931. doi: https://doi.org/10.1108/ijppm-05-2014-0078
- Ho, T. C. F., Ahmad, N. H., Ramayah, T. (2016). Competitive Capabilities and Business Performance among Manufacturing SMEs: Evidence from an Emerging Economy, Malaysia. Journal of Asia-Pacific Business, 17 (1), 37–58. doi: https://doi.org/10.1080/10599231.2016.1129263
- Chen, J.-S., Hung Tai Tsou, Huang, A. Y.-H. (2009). Service Delivery Innovation. Journal of Service Research, 12 (1), 36–55. doi: https://doi.org/10.1177/1094670509338619
- Prieto, I. M., Revilla, E. (2006). Learning capability and business performance: a non‐financial and financial assessment. The Learning Organization, 13 (2), 166–185. doi: https://doi.org/10.1108/09696470610645494
- Manoel, J., da Silva, J. F., da Rocha, A., da Rocha Dib, L. A. (2007). Building a Better Measure of Business Performance. RAC-Eletrônica, 1 (2), 114–135. Available at: https://www.researchgate.net/publication/26503695_Building_a_Better_Measure_of_Business_Performance
- Kaplan, A., Haenlein, M. (2019). Siri, Siri, in my hand: Who’s the fairest in the land? On the interpretations, illustrations, and implications of artificial intelligence. Business Horizons, 62 (1), 15–25. doi: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2018.08.004
- Bhatiasevi, V., Naglis, M. (2018). Elucidating the determinants of business intelligence adoption and organizational performance. Information Development, 36 (1), 78–96. doi: https://doi.org/10.1177/0266666918811394
- Mehralian, G., Nazari, J. A., Nooriparto, G., Rasekh, H. R. (2017). TQM and organizational performance using the balanced scorecard approach. International Journal of Productivity and Performance Management, 66 (1), 111–125. doi: https://doi.org/10.1108/ijppm-08-2015-0114
- Aksoy, H. (2017). How do innovation culture, marketing innovation and product innovation affect the market performance of small and medium-sized enterprises (SMEs)? Technology in Society, 51, 133–141. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2017.08.005
- Ch’ng, P.-C., Cheah, J., Amran, A. (2021). Eco-innovation practices and sustainable business performance: The moderating effect of market turbulence in the Malaysian technology industry. Journal of Cleaner Production, 124556. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.124556
- Sok, P., O’Cass, A., Sok, K. M. (2013). Achieving Superior SME Performance: Overarching Role of Marketing, Innovation, and Learning Capabilities. Australasian Marketing Journal, 21 (3), 161–167. doi: https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2013.04.001
- Mansour, H., Aminudin, E., Mansour, T., Adiana Binti Abidin, N. I., Lou, E. (2022). Resource-Based View in Construction Project Management Research: A Meta-Analysis. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1067 (1), 012057. doi: https://doi.org/10.1088/1755-1315/1067/1/012057
- Bhandari, K. R., Ranta, M., Salo, J. (2022). The resource‐based view, stakeholder capitalism, ESG, and sustainable competitive advantage: The firm’s embeddedness into ecology, society, and governance. Business Strategy and the Environment, 31 (4), 1525–1537. doi: https://doi.org/10.1002/bse.2967
- Sarath Kumar Boddu, R., Santoki, A. A., Khurana, S., Vitthal Koli, P., Rai, R., Agrawal, A. (2022). An analysis to understand the role of machine learning, robotics and artificial intelligence in digital marketing. Materials Today: Proceedings, 56, 2288–2292. doi: https://doi.org/10.1016/j.matpr.2021.11.637
- Barney, J. B., Ketchen, D. J., Wright, M. (2011). The Future of Resource-Based Theory. Journal of Management, 37 (5), 1299–1315. doi: https://doi.org/10.1177/0149206310391805
- Lee, Y., Wanta, W., Lee, H. (2015). Resource-Based Public Relations Efforts for University Reputation from an Agenda-Building and Agenda-Setting Perspective. Corporate Reputation Review, 18 (3), 195–209. doi: https://doi.org/10.1057/crr.2015.6
- Ofori, D., Appiah-Nimo, C. (2021). Relationship Management, Competitive Advantage and Performance of Hotels: A Resource-Based View. Journal of African Business, 23 (3), 712–730. doi: https://doi.org/10.1080/15228916.2021.1924573
- Peteraf, M. A. (1993). The cornerstones of competitive advantage: A resource‐based view. Strategic Management Journal, 14 (3), 179–191. doi: https://doi.org/10.1002/smj.4250140303
- Hansson, J., Eriksson, H. (2002). The impact of TQM on financial performance. Measuring Business Excellence, 6 (4), 44–54. doi: https://doi.org/10.1108/13683040210451714
- Saraswat, P., Agrawal, R., Meena, M. L. (2021). An Analysis of Critical Success Factors Using Analytical Hierarchy Process for Implementation of Lean with Industry 4.0 in SMEs. Lecture Notes in Mechanical Engineering. Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 255–262. doi: https://doi.org/10.1007/978-981-16-3033-0_24
- Khrais, L. T., Alghamdi, A. M. (2022). Factors That Affect Digital Innovation Sustainability among SMEs in the Middle East Region. Sustainability, 14 (14), 8585. doi: https://doi.org/10.3390/su14148585
- Gunasekaran, A., Ngai, E. W. T. (2004). Build‐to‐order supply chain management: a literature review and framework for development. Journal of Operations Management, 23 (5), 423–451. doi: https://doi.org/10.1016/j.jom.2004.10.005
- Belekoukias, I., Garza-Reyes, J. A., Kumar, V. (2014). The impact of lean methods and tools on the operational performance of manufacturing organisations. International Journal of Production Research, 52 (18), 5346–5366. doi: https://doi.org/10.1080/00207543.2014.903348
- Al-Dhaafri, H. S., Al-Swidi, A. K., Yusoff, R. Z. B. (2016). The mediating role of TQM and organizational excellence, and the moderating effect of entrepreneurial organizational culture on the relationship between ERP and organizational performance. The TQM Journal, 28 (6), 991–1011. doi: https://doi.org/10.1108/tqm-04-2014-0040
- Gunasekaran, A., Papadopoulos, T., Dubey, R., Wamba, S. F., Childe, S. J., Hazen, B., Akter, S. (2017). Big data and predictive analytics for supply chain and organizational performance. Journal of Business Research, 70, 308–317. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.08.004
- Alshamaila, Y., Papagiannidis, S., Li, F. (2013). Cloud computing adoption by SMEs in the north east of England. Journal of Enterprise Information Management, 26 (3), 250–275. doi: https://doi.org/10.1108/17410391311325225
- Wu, C., Monfort, A. (2022). Role of artificial intelligence in marketing strategies and performance. Psychology & Marketing, 40 (3), 484–496. doi: https://doi.org/10.1002/mar.21737
- Lin, W.-R., Wang, Y.-H., Hung, Y.-M. (2020). Analyzing the factors influencing adoption intention of internet banking: Applying DEMATEL-ANP-SEM approach. PLOS ONE, 15 (2), e0227852. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0227852
- Kolberg, D., Zühlke, D. (2015). Lean Automation enabled by Industry 4.0 Technologies. IFAC-PapersOnLine, 48 (3), 1870–1875. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2015.06.359
- Wollschlaeger, M., Sauter, T., Jasperneite, J. (2017). The future of industrial communication: Automation networks in the era of the internet of things and industry 4.0. IEEE Industrial Electronics Magazine, 11 (1), 17–27. doi: https://doi.org/10.1109/mie.2017.2649104
- Trainor, K. J., Rapp, A., Beitelspacher, L. S., Schillewaert, N. (2011). Integrating information technology and marketing: An examination of the drivers and outcomes of e-Marketing capability. Industrial Marketing Management, 40 (1), 162–174. doi: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2010.05.001
- Zhou, K. Z., Li, C. B. (2010). How strategic orientations influence the building of dynamic capability in emerging economies. Journal of Business Research, 63 (3), 224–231. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2009.03.003
- Grinstein, A. (2008). The relationships between market orientation and alternative strategic orientations. European Journal of Marketing, 42 (1/2), 115–134. doi: https://doi.org/10.1108/03090560810840934
- Demirbag, M., Tatoglu, E., Tekinkus, M., Zaim, S. (2006). An analysis of the relationship between TQM implementation and organizational performance. Journal of Manufacturing Technology Management, 17 (6), 829–847. doi: https://doi.org/10.1108/17410380610678828
- Fotopoulos, C. V., Psomas, E. L. (2010). The structural relationships between TQM factors and organizational performance. The TQM Journal, 22 (5), 539–552. doi: https://doi.org/10.1108/17542731011072874
- Sommer, L. (2015). Industrial revolution – industry 4.0: Are German manufacturing SMEs the first victims of this revolution? Journal of Industrial Engineering and Management, 8 (5), 1512–1532. doi: https://doi.org/10.3926/jiem.1470
- Ghanbari, A., Laya, A., Alonso-Zarate, J., Markendahl, J. (2017). Business Development in the Internet of Things: A Matter of Vertical Cooperation. IEEE Communications Magazine, 55 (2), 135–141. doi: https://doi.org/10.1109/mcom.2017.1600596cm
- Piccarozzi, M., Aquilani, B., Gatti, C. (2018). Industry 4.0 in Management Studies: A Systematic Literature Review. Sustainability, 10 (10), 3821. doi: https://doi.org/10.3390/su10103821
- Ben-Daya, M., Hassini, E., Bahroun, Z. (2017). Internet of things and supply chain management: a literature review. International Journal of Production Research, 57 (15-16), 4719–4742. doi: https://doi.org/10.1080/00207543.2017.1402140
- Müller, J. M., Voigt, K.-I. (2018). Sustainable Industrial Value Creation in SMEs: A Comparison between Industry 4.0 and Made in China 2025. International Journal of Precision Engineering and Manufacturing-Green Technology, 5 (5), 659–670. doi: https://doi.org/10.1007/s40684-018-0056-z
- Stock, T., Obenaus, M., Kunz, S., Kohl, H. (2018). Industry 4.0 as enabler for a sustainable development: A qualitative assessment of its ecological and social potential. Process Safety and Environmental Protection, 118, 254–267. doi: https://doi.org/10.1016/j.psep.2018.06.026
- Mittal, S., Khan, M. A., Romero, D., Wuest, T. (2018). A critical review of smart manufacturing & Industry 4.0 maturity models: Implications for small and medium-sized enterprises (SMEs). Journal of Manufacturing Systems, 49, 194–214. doi: https://doi.org/10.1016/j.jmsy.2018.10.005
- Ganzarain, J., Errasti, N. (2016). Three stage maturity model in SME’s toward industry 4.0. Journal of Industrial Engineering and Management, 9 (5), 1119–1128. doi: https://doi.org/10.3926/jiem.2073
- Horváth, D., Szabó, R. Zs. (2019). Driving forces and barriers of Industry 4.0: Do multinational and small and medium-sized companies have equal opportunities? Technological Forecasting and Social Change, 146, 119–132. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.05.021
- Rawashdeh, A., Rawashdeh, B. S. (2023). The effect cloud accounting adoption on organizational performance in SMEs. International Journal of Data and Network Science, 7 (1), 411–424. doi: https://doi.org/10.5267/j.ijdns.2022.9.005
- Chen, Y.-Y. K., Jaw, Y.-L., Wu, B.-L. (2016). Effect of digital transformation on organisational performance of SMEs. Internet Research, 26 (1), 186–212. doi: https://doi.org/10.1108/intr-12-2013-0265
- Hinings, B., Gegenhuber, T., Greenwood, R. (2018). Digital innovation and transformation: An institutional perspective. Information and Organization, 28 (1), 52–61. doi: https://doi.org/10.1016/j.infoandorg.2018.02.004
- Peter, M. K., Kraft, C., Lindeque, J. (2020). Strategic action fields of digital transformation: An exploration of the strategic action fields of Swiss SMEs and large enterprises. Journal of Strategy and Management, 13 (1), 160–180. doi: https://doi.org/10.1108/jsma-05-2019-0070
- Vial, G. (2019). Understanding digital transformation: A review and a research agenda. The Journal of Strategic Information Systems, 28 (2), 118–144. doi: https://doi.org/10.1016/j.jsis.2019.01.003
- Georgescu, A., Peter, M. K., Avasilcai, S. (2022). A business ecosystem framework for SME development through associative and non-associative business structures in the digital age. Cogent Business & Management, 9 (1). doi: https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2143310
- Nieto, M. J., Santamara, L. (2010). Technological Collaboration: Bridging the Innovation Gap between Small and Large Firms. Journal of Small Business Management, 48 (1), 44–69. doi: https://doi.org/10.1111/j.1540-627x.2009.00286.x
- Lasi, H., Fettke, P., Kemper, H.-G., Feld, T., Hoffmann, M. (2014). Industry 4.0. Business & Information Systems Engineering, 6 (4), 239–242. doi: https://doi.org/10.1007/s12599-014-0334-4
- Sanders, A., Elangeswaran, C., Wulfsberg, J. (2016). Industry 4.0 implies lean manufacturing: Research activities in industry 4.0 function as enablers for lean manufacturing. Journal of Industrial Engineering and Management, 9 (3), 811–833. doi: https://doi.org/10.3926/jiem.1940
- Ainin, S., Naqshbandi, M. M., Dezdar, S. (2015). Impact of adoption of Green IT practices on organizational performance. Quality & Quantity, 50 (5), 1929–1948. doi: https://doi.org/10.1007/s11135-015-0244-7
- Mukherjee, S., Baral, M. M., Chittipaka, V., Nagariya, R., Patel, B. S. (2023). Achieving organizational performance by integrating industrial Internet of things in the SMEs: a developing country perspective. The TQM Journal. doi: https://doi.org/10.1108/tqm-07-2022-0221
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Gibson Muridzi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.