Аналіз маркетингового впливу на ринок та кінцевого споживача продукції овочівництва
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.293263Ключові слова:
маркетинг, овочівництво, маркетинговий влив, ринок овочів, споживач овочевої продукціїАнотація
Об’єктом дослідження є маркетинговий вплив на ринок та кінцевого споживача овочевої продукції. У процесі дослідження використовувався ряд загальнонаукових та спеціальних методів, зокрема: системно-структурний аналіз та синтез як основний методологічний інструмент, монографічний та екстраполяційний.
Розкрито маркетинговий вплив на ринок та кінцевого споживача продукції овочівництва. Проведено маркетингове дослідження ринку овочів на внутрішньому та зовнішньому ринках, що є необхідною умовою для формування ефективної стратегії та тактики розвитку маркетингу в цій сфері. Адже співвідношення попиту та пропозиції на овочевому ринку визначає рух капіталу та переміщення ресурсів між галузями та регіонами, впливає на рівень та динаміку цін, а отже, є ключовим чинником формування доходів виробників. Розвиток нових методів і підходів до управління переконливо свідчить про необхідність впровадження маркетингу як одного з ринкових інструментів, здатного задовольнити потреби ринку та поєднати інтереси суб'єктів господарювання. Важлива роль відводиться фактору часу та інформації. Доведено, що якість та ефективність маркетингової системи галузі овочівництва забезпечується науково-методичними розробками, об’єктивністю кількісних і якісних оцінок, створенням і впровадженням раціональної системи оцінки та управління цією системою, а також рівень організації маркетингу.
Практичне значення полягає в методологічному обґрунтуванні та концептуалізації ролі маркетингового впливу на ринок і споживача овочевої продукції.
Посилання
- Balanovska, T. I. (2010). Upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu na ahroprodovolchomu rynku. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, 154 (1), 368–373.
- Vasylkov, V. H. (2017). Orhanizatsiia i upravlinnia protsesamy vyrobnytstva. Kyiv: KNEU, 503.
- Gumeniuk, A., Garmatiuk, O. (2021). Formation of marketing strategy for integration of vegetable enterprises. Intellect XXІ, 2, 2021. doi: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2021-2.4
- Yerankin, O. O. (2008). Osoblyvosti provedennia marketynhovykh doslidzhen sub’iektamy ahrobiznesu Ukrainy v suchasnykh umovakh. Ekonomika APK, 2, 16–21.
- Kalleya, C., Azzahri, E. F., Sanjaya, A. N., Purnomo, A., Javandira, C., Rosyidah, E., Herman, R. T.; Mursitama, T. N., Utama, D. N., Abrori, S. A. (Eds.) (2023). Agricultural marketing research: A retrospective of domain and knowledge structure. E3S Web of Conferences. Vol. 426. EDP Sciences, 01071. doi: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202342601071
- Krykavskyi, Ye. V. (2017). Efektyvnist i rezultatyvnist v upravlinni lantsiuhamy postavok. Lohistyka problemy i rishennia, 1, 16–21.
- Putri, F. P., Yuliasih, I. (2022). Effectiveness and efficiency improvement strategy of apple agroindustry supply chain management. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1063 (1), 012028. doi: https://doi.org/10.1088/1755-1315/1063/1/012028
- Lohosha, R. V. (2020). Metodolohiia doslidzhennia haluzi ovochivnytstva ta yoho rynkovoi dynamiky cherez pobudovy ekonometrychnykh modelei yak neliniinykh skladnykh system. Sciences of Europe, 5 (53), 6–17.
- Osnach, O. F., Pylypchyk, V. P., Kovalenko, L. P. (2011). Promyslovyi marketynh. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 364.
- Filipishyna, L. M. (2009), Kompleksna systema otsinky tsinovoi polityky pidpryiemstv rozdribnoi torhivli. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy, 2 (16), 156–160.
- Yevtushevska, O. (2017). Taim-menedzhment yak vyiav svitohliadu suchasnoi liudyny. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. T. Shevchenka. Seriia «Ekonomika», 3 (192), 15–18.
- Kalinichenko, L. L., Havrylova, A. O. (2017). Osoblyvosti vprovadzhennia taimmenedzhmentu na pidpryiemstvi. Molodyi vchenyi, 4.4, 60–63.
- Matukova, H. I., Makarenko, V. O. (2018). Taim-menedzhment u systemi upravlinnia personalom: teoriia ta praktyka vprovadzhennia. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Ekonomika», 23 (6 (71)), 58–63.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Volodymyr Maistrenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.