Встановлення теплового балансу при вдосконаленні системи охолодження двигуна з повітряним охолодженням

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.293642

Ключові слова:

дизельний двигун, F4L912, повітряне охолодження, поршневе заїдання, потік повітря, жаркий клімат

Анотація

Об’єктом дослідження є система повітряного охолодження дизельного двигуна з прямим уприскуванням F4L912 (монтованого на стенді) виробництва Motor Entreprise (EMO). Це атмосферний рядний 4-циліндровий двигун. Максимальна потужність двигуна становить 49 кВт, отримана при максимальній швидкості обертання 2300 об/хв. Повітряне охолодження є критично важливим аспектом продуктивності двигуна, і його експериментальне вивчення може дати цінну інформацію про теплову поведінку та ефективність двигуна. Одним з найбільш проблемних місць є висока локальна температура гільзи 4-го циліндра. Пропонується інноваційне вдосконалення системи охолодження. Цей спосіб заснований на збільшенні потоку охолоджуючого повітря. Спосіб полягає в установці нових ведучих шківів нагнітаючої турбіни різного діаметру. Використання цих нових шківів дозволило знизити температуру стінок гільзи та головки блоку циліндрів 4-го циліндра, а також провести тепловий баланс двигуна. Було відзначено значні покращення температури стінок циліндра, температури вихлопних газів і температури мастила. Складання теплового балансу дозволило кількісно оцінити корисну роботу, теплоту, втрачену в охолоджуючій воді, теплоту, втрачену через вихлопні гази, тепло, що переноситься мастилом та інші втрати (втрати не враховуються). З результатів стає зрозуміло, що високу температуру в двигуні дійсно було знижено, а ефективність охолодження всього двигуна була покращена. Результати показують, що збільшення повітряного потоку спричинило покращення умов охолодження, а також зниження температури вихлопних газів, що матиме значний вплив на скорочення викидів NOx. У подальшій роботі плануємо вдосконалити систему охолодження двигуна EMO F4L912, вивчаючи вплив геометрії, кількості та нахилу лопатей турбіни на потік повітря, що подається.

Біографії авторів

Abdessalem Mekroud, Mentouri Brothers University Constantine

PhD

Institute of Applied Sciences and Techniques

Lyas Bidi, Mentouri Brothers University Constantine

PhD

Institute of Applied Sciences and Techniques

Salim Boukebbab, Mentouri Brothers University Constantine

Professor

Department of Transport Engineering

Laboratory of Transports and Environment Engineering

Mohamed Salah Boulahlib, Mentouri Brothers University Constantine

Professor

Department of Transport Engineering

Laboratory of Transports and Environment Engineering

Rachid Chaib, Mentouri Brothers University Constantine

Professor

Department of Transport Engineering

Laboratory of Transports and Environment Engineering

Посилання

  1. Lawrence, N., Kortekaas, H. Y. P. (2001). DECSIM – A PC-based Diesel Engine Cycle and cooling system simulation program. Mathematical and Computer Modelling, 33 (6-7), 565–575. doi: https://doi.org/10.1016/s0895-7177(00)00262-4
  2. Kajiwara, H., Fujioka, Y., Suzuki, T., Negishi, H. (2002). An analytical approach for prediction of piston temperature distribution in diesel engines. JSAE Review, 23 (4), 429–434. doi: https://doi.org/10.1016/s0389-4304(02)00234-5
  3. Yoshida, M., Ishihara, S., Murakami, Y., Nakashima, K., Yamamoto, M. (2006). Optimum Fin Layout of Air-Cooled Engine Cylinder in AirStream. SAE Transactions, Journal of Passenger Cars- Mechanical Systems, 1141–1149. doi: https://doi.org/10.4271/2006-01-1229
  4. Brusiani, F., Falfari, S., Forte, C., Cazzoli, G., Verziagi, P., Ferrari, M., Catanese, D. (2015). Definition of a CFD Methodology to Evaluate the Cylinder Temperature Distribution in Two-Stroke Air Cooled Engines. Energy Procedia, 81, 765–774. doi: https://doi.org/10.1016/j.egypro.2015.12.082
  5. Trujillo, E. C., Jiménez-Espadafor, F. J., Villanueva, J. A. B., García, M. T. (2011). Methodology for the estimation of cylinder inner surface temperature in an air-cooled engine. Applied Thermal Engineering, 31 (8-9), 1474–1481. doi: https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2011.01.025
  6. Dasore, A., Rajak, U., Konijeti, R., Balijepalli, R., Rao, K. P., Ganteda, C. K., Verma, T. N. (2022). Comparative numerical investigation of rectangular and elliptical fins for air cooled IC engines. Materials Today: Proceedings, 49, 481–485. doi: https://doi.org/10.1016/j.matpr.2021.02.739
  7. Mueller, A. C., Chiou, J. P. (1988). Review of various Types of Flow Maldistribution in Heat Exchangers. Heat Transfer Engineering, 9 (2), 36–50. doi: https://doi.org/10.1080/01457638808939664
  8. Ranganayakulu, Ch., Seetharamu, K. N. (1999). The combined effects of longitudinal heat conduction, flow nonuniformity and temperature nonuniformity in crossflow plate-fin heat exchangers. International Communications in Heat and Mass Transfer, 26 (5), 669–678. doi: https://doi.org/10.1016/s0735-1933(99)00053-6
  9. Sachar, S., Parvez, Y., Khurana, T., Chaubey, H. (2023). Heat transfer enhancement of the air-cooled engine fins through geometrical and material analysis: A review. Materials Today: Proceedings. doi: https://doi.org/10.1016/j.matpr.2023.03.447
  10. Ajav, E. A., Singh, B., Bhattacharya, T. K. (2000). Thermal balance of a single cylinder diesel engine operating on alternative fuels. Energy Conversion and Management, 41 (14), 1533–1541. doi: https://doi.org/10.1016/s0196-8904(99)00175-2
  11. Rakopoulos, C. D., Mavropoulos, G. C. (2000). Experimental instantaneous heat fluxes in the cylinder head and exhaust manifold of an air-cooled diesel engine. Energy Conversion and Management, 41 (12), 1265–1281. doi: https://doi.org/10.1016/s0196-8904(99)00179-x
  12. Boulahlib, M. S., Boukebbab, S., Gaci, F., Kholai, O. (2009). Experimental Study of Energy Balance for Air-Cooled DI Diesel Engines Operating in Hot Climates. SAE Technical Paper Series. doi: https://doi.org/10.4271/2009-01-1974
  13. Tang, G. Z., Du, B. C., Deng, T. (2017). Improvement of the air-cooled system on an engine cylinder head and its analysis. Advances in Mechanical Engineering, 9 (6). doi: https://doi.org/10.1177/1687814017704358
  14. Biermann, A. E., Pinkel, B. (1934). Heat transfer from finned metal cylinders in anair stream. Rep No 4-88, 251–70. Washington, 22.
  15. Gokhale, A., Karthikeyan, N. (2012). Optimization of Engine Cooling Through Conjugate Heat Transfer Simulation and Analysis of Fins. SAE Technical Paper Series, 4 (4). doi: https://doi.org/10.4271/2012-32-0054
  16. Shahril, K., Kasim, N. B. M., Sabri, M. (2013). Heat transfer simulation of motorcycle fins under varying velocity using CFD method. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 50, 012043. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/50/1/012043
  17. Saini, S., Dhruvin, K. (2016). Comparison of CFD Analysis of Heat Transfer Augmentation & Surface Heat Transfer Co-efficient of I. C. Engine Fins at Different wind Velocities with Experimental Investigation. International Journal for Scientific Research & Development, 4 (3), 1919–1929.
Establishing thermal balance during the cooling system improvement of an air-cooled engine

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Як цитувати

Mekroud, A., Bidi, L., Boukebbab, S., Boulahlib, M. S., & Chaib, R. (2023). Встановлення теплового балансу при вдосконаленні системи охолодження двигуна з повітряним охолодженням. Technology Audit and Production Reserves, 6(1(74), 13–20. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.293642

Номер

Розділ

Технології машинобудування