Антикризове проектування операційного менеджменту ресторанного бізнесу в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.303613

Ключові слова:

ресторанний бізнес, кризове управління, цифрові інновації, оптимізація бізнес-процесів, ефективні комунікації, управління ефективністю, гнучкість бізнес-моделей

Анотація

Об’єктом дослідження є вплив кризи, спричиненої військовими діями в Україні, на ресторанний бізнес. Дослідження направлено на вивчення адаптаційних стратегій, які ресторани використовують для виживання та розвитку в умовах раптових економічних змін і збільшення невизначеності. Проблеми, що вирішувалися в ході дослідження, включають реагування на втрату клієнтів, зростання цін на продукти, зменшення грошових потоків та нестачу кваліфікованих працівників.

Основні результати дослідження показали, що ресторани, які успішно адаптуються, впроваджують комплексні зміни: від цифровізації процесів замовлення та доставки до перегляду меню та оптимізації використання ресурсів. Такі кроки не тільки знижують витрати, але й підвищують ефективність операцій, що важливо для підтримки лояльності клієнтів і залучення нових. Зокрема, ресторани, які інвестували у цифровізацію (електронні меню, онлайн-замовлення та системи управління запасами), відзначили підвищення обсягу продажів на 30–40 % порівняно з тими, хто не впровадив такі зміни. Ресторани, що реалізували стратегії збереження персоналу та оптимізації витрат, знизили відтік персоналу на 25 % і підвищили продуктивність на 20 %.

Результати пояснюються впровадженням інноваційних підходів та стратегічним переосмисленням бізнес-моделей, що дозволяють швидко реагувати на зміни умов та потреб ринку. Ефективне використання цифрових технологій та оптимізація внутрішніх процесів стали ключовими факторами успіху.

Отримані дані мають важливе теоретичне та практичне значення, оскільки вони можуть бути використані для розробки рекомендацій, спрямованих на покращення стійкості та адаптивності бізнесу в індустрії гостинності в умовах кризи. Ці результати допомагають розуміти, як керівники можуть використовувати стратегічне планування для оптимізації бізнес-процесів та забезпечення стабільності підприємства. Важливість дослідження також підкреслюється визначенням напрямків для майбутніх досліджень, які можуть допомогти ресторанному бізнесу ефективніше адаптуватися до мінливих умов ринку та глобальних криз.

Біографії авторів

Дмитро Олександрович Харенко, Міжнародний гуманітарний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного і туристичного бізнесу

Катерина Сергіївна Федосова, Одеський національний технологічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного бізнесу

Тамара Петрівна Новічкова, Одеський національний технологічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного бізнесу

Андрій Сергійович Мінєєв, Міжнародний гуманітарний університет

Аспірант

Кафедра менеджменту

Посилання

  1. Messabia, N., Fomi, P.-R., Kooli, C. (2022). Managing restaurants during the COVID-19 crisis: Innovating to survive and prosper. Journal of Innovation & Knowledge, 7 (4), 100234. doi: https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100234
  2. Najib, M., Abdul Rahman, A. A., Fahma, F. (2021). Business Survival of Small and Medium-Sized Restaurants through a Crisis: The Role of Government Support and Innovation. Sustainability, 13 (19), 10535. doi: https://doi.org/10.3390/su131910535
  3. Motoc, A. (2020). Crisis Management and Resilience for Restaurants in Romania during the COVID-19 Pandemic. Management Dynamics in the Knowledge Economy, 8 (4), 435–449. doi: https://doi.org/10.2478/mdke-2020-0028
  4. Li, B., Zhong, Y., Zhang, T., Hua, N. (2021). Transcending the COVID-19 crisis: Business resilience and innovation of the restaurant industry in China. Journal of Hospitality and Tourism Management, 49, 44–53. doi: https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2021.08.024
  5. Hnennyi, О., Charkina, T., Polishko, T., Hrebeniuk, H., Pikulina, O. (2021). Tools for anti-crisis management of tourism and hotel and restaurant business. Ekonomika ta Derzhava, 4, 18–22. doi: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.4.18
  6. Bebko-Minaieva, O. (2022). Yak vidnovyty restorannyi biznes pid chas viiny: Dosvid spivvlasnytsi restorannoi merezhi Rose Family. Womo.ua. Available at: https://womo.ua/yak-vidnoviti-restoranniy-biznes-pid-chas-viyni-dosvid-spivvlasnitsi-restorannoyi-merezhi-rose-family/
  7. Maritz, A., Perenyi, A., de Waal, G., Buck, C. (2020). Entrepreneurship as the Unsung Hero during the Current COVID-19 Economic Crisis: Australian Perspectives. Sustainability, 12 (11), 4612. doi: https://doi.org/10.3390/su12114612
  8. Kim, J., Kim, J., Wang, Y. (2021). Uncertainty risks and strategic reaction of restaurant firms amid COVID-19: Evidence from China. International Journal of Hospitality Management, 92, 102752. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102752
  9. Huzar, U. E., Levchuk, А. В. (2023). Analysis of Restaurant Business Establishments in Ukraine During the War. Problems of Modern Transformations. Series: Economics and Management, 9. doi: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-9-12-01
  10. Krasnokutska, I., Segeda, I., Bezpalova, A. (2023). Post-war restoration of the tourism industry of Ukraine in the context of sustainable development. Economy and Society, 56. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-88
  11. Motsa, A., Shevchuk, S., Sereda, N. (2022). Prospects of the post-war recovery of tourism in Ukraine. Economy and Society, 41. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-31
Anti-crisis design for operational management of the restaurant business in Ukrain

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Харенко, Д. О., Федосова, К. С., Новічкова, Т. П., & Мінєєв, А. С. (2024). Антикризове проектування операційного менеджменту ресторанного бізнесу в Україні. Technology Audit and Production Reserves, 2(4(76), 37–40. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.303613

Номер

Розділ

Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка