Використання штучного інтелекту та машинного навчання в маркетингу електронної комерції
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.305280Ключові слова:
штучний інтелект, машинне навчання, маркетинг електронної комерції, персоналізований клієнтський досвідАнотація
Об’єктом цього дослідження є використання штучного інтелекту (ШІ) та машинного навчання (МН) у маркетингових стратегіях електронної комерції. Традиційним маркетинговим підходам у сфері електронної комерції часто бракує персоналізованого клієнтського досвіду, і їм важко адаптуватися до мінливої поведінки споживачів. Інтеграція штучного інтелекту та машинного навчання пропонує вирішення цих проблем, уможливлюючи маркетингові ініціативи в режимі реального часу та аналіз даних.
Дослідження показали, що використання штучного інтелекту та машинного навчання в маркетингу електронної комерції призвело до поліпшення управління взаємовідносинами з клієнтами, підвищення операційної ефективності та більш клієнтоорієнтованих рекламних стратегій. Крім того, такі технології, як візуальний пошук, віртуальні персональні покупці та таргетування товарів у реальному часі, змінили ландшафт електронної комерції, забезпечивши інтерактивний та персоналізований досвід покупок. Алгоритми штучного інтелекту та машинного навчання аналізують величезні обсяги даних про клієнтів для виявлення закономірностей, уподобань і тенденцій, що дозволяє підприємствам електронної комерції проводити цілеспрямовані маркетингові кампанії та оптимізувати товарні пропозиції. Використовуючи передові технології, компанії можуть оптимізувати операції, підвищити рівень задоволеності клієнтів і випередити конкурентів на цифровому ринку. Ці дані свідчать про те, що інтеграція штучного інтелекту та машинного навчання в маркетингові стратегії електронної комерції може принести користь бізнесу, покращивши залучення клієнтів, збільшивши продажі та отримавши конкурентну перевагу. Однак для успішного впровадження потрібен доступ до якісних даних, надійна інфраструктура штучного інтелекту, а також постійний моніторинг та оптимізація для забезпечення ефективності та актуальності на динамічному ринку.
Посилання
- Fedorko, R. et al. (2022). Artificial Intelligence and Machine Learning in the Context of E-commerce: A literature Review. Prešov: University of Presov.
- Kalia, P. (2021). Artificial Intelligence in E-Commerce. A Business Process Analysis. In Artificial Intelligence. CRC Press. doi: https://doi.org/10.1201/9781003095910-2
- Li, J. (2022). E-Commerce Fraud Detection Model by Computer Artificial Intelligence Data Mining. Computational Intelligence and Neuroscience, 2022, 1–9. doi: https://doi.org/10.1155/2022/8783783
- Singh, R. (2021). A Study of Artificial Intelligence and E-Commerce Ecosystem – A Customer’s Perspective. International journal of research in engineering, science and management, 4 (2), 78–87. Available at: https://journal.ijresm.com/index.php/ijresm/article/view/507
- Micu, A., Geru, M., Capatina, A., Constantin, A., Rusu, R., Panait, A. A. (2019). Leveraging e-Commerce Performance through Machine Learning Algorithms. Annals of Dunarea de Jos University of Galati. Fascicle I. Economics and Applied Informatics, 25 (2), 162–171. doi: https://doi.org/10.35219/eai1584040947
- Sangeetha, K. (2023). A Study on Artificial Intelligence in Ecommerce Industry. International Journal of Creative Research Thoughts, 11 (10), 135–167.
- Soni, D. V. (2020). Emerging roles of Artificial Intelligence in ecommerce. International Journal of Trend in Scientific Research and Development, 4 (5), 223–225.
- Khrais, L. T. (2020). Role of Artificial Intelligence in Shaping Consumer Demand in E-Commerce. Future Internet, 12 (12), 226. doi: https://doi.org/10.3390/fi12120226
- Kar, R., Haldar, R. (2016). Applying Chatbots to the Internet of Things: Opportunities and Architectural Elements. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 7 (11), 147–154. doi: https://doi.org/10.14569/ijacsa.2016.071119
- Dhavare, U., Kulkarni, U. (2015). Natural Language Processing using Artifical Intelligence. International Journal of Emerging Trends and Technology in Computer Science, 4 (2).
- Gupta, S., Borkar, D., De Mello, C., Patil, S. (2015). An ECommerce website based Chatbot. International Journal of Computer Science and Information Technology, 6 (2), 1483–1485.
- Pannu, A. (2015). Artificial Intelligence and its Application in Different Areas. Internal Journal of Engineering and Innovation Technology, 4 (10).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Anton Zhuk, Oleh Yatskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.