Моделювання дизайну маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.307653

Ключові слова:

маркетингові дослідження, ціальна відповідальність бренду, комунікаційна стратегія, імідж компанії, поведінка споживачів

Анотація

Об’єктом дослідження є соціальна відповідальність брендів. Розглянуто процес маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів. Досліджено феномен соціальної відповідальності брендів і доведено необхідність детального дослідження її напрямів. Обґрунтовано вплив соціально відповідальних дій брендів на підвищення їх рівня обізнаності та лояльності. Визначено тенденції розвитку соціальної відповідальності брендів на сучасному етапі. Встановлено, що соціальна відповідальність брендів пов’язана з екологічними ініціативами, соціальною справедливістю, етичною відповідальністю, спонсорством та благодійністю, економічною відповідальністю, впровадженням інновацій. Охарактеризовано напрями соціальної відповідальності брендів на прикладі компаній Johnson&Johnson, Google та Coca-Cola, які насамперед пов’язані з екологічними ініціативами. Встановлено найбільш популярні напрями соціальної відповідальності брендів шляхом опитування, що дає підстави стверджувати про пріоритетність екологічних ініціатив, спонсорства та благодійності. Акцентовано на ролі маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів. Охарактеризовано основні типи дизайну маркетингових досліджень – пошукові, оцінювальні та відтворювальні. Запропоновано структурну модель маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів. Дана модель враховує всі етапи процесу дослідження соціальної відповідальності брендів – від умов для впровадження соціальних ініціатив до формування стратегії соціальної відповідальності брендів. Практичне значення запропонованої моделі маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів дозволить більш глибоко та деталізовано вивчати соціальні ініціативи та обирати більш пріоритетні. Це, своєю чергою, створить передумови для підвищення лояльності до брендів і формування ефективної комунікаційної стратегії.

Біографії авторів

Любов Миколаївна Василишина, Державний торговельно-економічний університет

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра маркетингу

Катерина Юріївна Ягельська, Державний торговельно-економічний університет

Доктор економічних наук, професор

Кафедра маркетингу

Посилання

  1. Top-10 sotsialʹno vidpovidalʹnykh kompaniy (2023). Available at: https://farmak.ua/publication/top-10-soczialno-vidpovidalnih-kompanij/
  2. Sawant, N., Naik, S. (2022). Impact of Corporate Social Responsibility Activities Communicating About a Brand. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology, 10 (12), 1645–1653. doi: https://doi.org/10.22214/ijraset.2022.48310
  3. Sornaganesh, V. (2022). Social Responsibility of Corporate in Boosting Brand Image of an Organisation. Technoarete Journal on Accounting and Finance, 1 (1), 16–19. doi: https://doi.org/10.36647/tjaf/01.01.a004
  4. Tan, P. L., Rasoolimanesh, S. M., Manickam, G. (2022). How corporate social responsibility affects brand equity and loyalty? A comparison between private and public universities. Heliyon, 8 (4), e09266. doi: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e09266
  5. Araújo, J., Pereira, I. V., Santos, J. D. (2023). The Effect of Corporate Social Responsibility on Brand Image and Brand Equity and Its Impact on Consumer Satisfaction. Administrative Sciences, 13 (5), 118. doi: https://doi.org/10.3390/admsci13050118
  6. Fatma, M., Khan, I. (2023). Corporate Social Responsibility and Brand Advocacy among Consumers: The Mediating Role of Brand Trust. Sustainability, 15 (3), 2777. doi: https://doi.org/10.3390/su15032777
  7. Fisenko, T., Baliun, O. (2022). Social responsibility of brands in Ukraine (on the basis of sports events organizing). Printing Horizon, 1 (11), 155–179. doi: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.1(11).261724
  8. Yevtushenko, V. (2021). Diagnostic technique of social responsibility of ukrainian companies. Actual Problems of Economics, 4 (238), 49–69. doi: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2021-1-238-49-69
  9. Grohmann, B., Bodur, H. O. (2014). Brand Social Responsibility: Conceptualization, Measurement, and Outcomes. Journal of Business Ethics, 131 (2), 375–399. doi: https://doi.org/10.1007/s10551-014-2279-4
  10. Zvonar, V. P. (2018). Sotsialna vidpovidalnist yak sotsioekonomichnyi fenomen: teoriia ta ukrainski realii. Kyiv: Instytut demohrafii ta sotsialnykh doslidzhen imeni M. V. Ptukhy NAN Ukrainy, 288.
  11. Kuzmin, O., Stanasyuk, N., Ugolkova, O. (2021). Social responsibility of business: concepts, typology and formation factors. Management and Entrepreneurship in Ukraine: The Stages of Formation and Problems of Development, 2 (6), 56–64. doi: https://doi.org/10.23939/smeu2021.02.056
  12. Chervinska, N. (2022). Building a Purpose-Driven Brand: Top Strategies and Insights. Available at: https://blog.depositphotos.com/ua/yak-rozvyvaty-sotsialno-vidpovidalnyj-brend.html
  13. Pylypiuk, S. (2019). Yak i navishcho brendy staiut sotsialno vidpovidalnymy. Available at: https://www.redbull.com/ua-uk/social-responsibility-proshak
  14. 16 Brands Doing Corporate Social Responsibility Successfully (2024). Digital Marketing Institute. Available at: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/corporate-16-brands-doing-corporate-social-responsibility-successfully
  15. Pamplona, F. (2022). Typy doslidnytskoho dyzainu: ohliad. Available at: https://mindthegraph.com/blog/uk/типи-дослідницького-проектування/
  16. Typy dyzain doslidzhen, yaki varto znaty kozhnomu dyzaineru (2022). Available at: https://wezom.com.ua/ua/blog/tipy-dizajn-issledovanij-kotorye-sleduet-znat-kazhdomu-dizajneru
  17. Yahelska, K., Vasylyshyna, L., Shkurov, Y. (2023). Development of information and communication technologies to study consumer behavior in the process of brand management. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 34–41. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615
  18. Chervinska, L., Chervinska, T., Kalina, I., Koval, M., Shulyar, N., Chernyshov, O. (2023). Social responsibility of business in times of war. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6 (53), 405–416. doi: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.53.2023.4187
Modeling the design of marketing research of the brands’ social responsibility

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-30

Як цитувати

Василишина, Л. М., & Ягельська, К. Ю. (2024). Моделювання дизайну маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів. Technology Audit and Production Reserves, 3(4(77), 21–24. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.307653

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством