Моделювання дизайну маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.307653Ключові слова:
маркетингові дослідження, ціальна відповідальність бренду, комунікаційна стратегія, імідж компанії, поведінка споживачівАнотація
Об’єктом дослідження є соціальна відповідальність брендів. Розглянуто процес маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів. Досліджено феномен соціальної відповідальності брендів і доведено необхідність детального дослідження її напрямів. Обґрунтовано вплив соціально відповідальних дій брендів на підвищення їх рівня обізнаності та лояльності. Визначено тенденції розвитку соціальної відповідальності брендів на сучасному етапі. Встановлено, що соціальна відповідальність брендів пов’язана з екологічними ініціативами, соціальною справедливістю, етичною відповідальністю, спонсорством та благодійністю, економічною відповідальністю, впровадженням інновацій. Охарактеризовано напрями соціальної відповідальності брендів на прикладі компаній Johnson&Johnson, Google та Coca-Cola, які насамперед пов’язані з екологічними ініціативами. Встановлено найбільш популярні напрями соціальної відповідальності брендів шляхом опитування, що дає підстави стверджувати про пріоритетність екологічних ініціатив, спонсорства та благодійності. Акцентовано на ролі маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів. Охарактеризовано основні типи дизайну маркетингових досліджень – пошукові, оцінювальні та відтворювальні. Запропоновано структурну модель маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів. Дана модель враховує всі етапи процесу дослідження соціальної відповідальності брендів – від умов для впровадження соціальних ініціатив до формування стратегії соціальної відповідальності брендів. Практичне значення запропонованої моделі маркетингових досліджень соціальної відповідальності брендів дозволить більш глибоко та деталізовано вивчати соціальні ініціативи та обирати більш пріоритетні. Це, своєю чергою, створить передумови для підвищення лояльності до брендів і формування ефективної комунікаційної стратегії.
Посилання
- Top-10 sotsialʹno vidpovidalʹnykh kompaniy (2023). Available at: https://farmak.ua/publication/top-10-soczialno-vidpovidalnih-kompanij/
- Sawant, N., Naik, S. (2022). Impact of Corporate Social Responsibility Activities Communicating About a Brand. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology, 10 (12), 1645–1653. doi: https://doi.org/10.22214/ijraset.2022.48310
- Sornaganesh, V. (2022). Social Responsibility of Corporate in Boosting Brand Image of an Organisation. Technoarete Journal on Accounting and Finance, 1 (1), 16–19. doi: https://doi.org/10.36647/tjaf/01.01.a004
- Tan, P. L., Rasoolimanesh, S. M., Manickam, G. (2022). How corporate social responsibility affects brand equity and loyalty? A comparison between private and public universities. Heliyon, 8 (4), e09266. doi: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e09266
- Araújo, J., Pereira, I. V., Santos, J. D. (2023). The Effect of Corporate Social Responsibility on Brand Image and Brand Equity and Its Impact on Consumer Satisfaction. Administrative Sciences, 13 (5), 118. doi: https://doi.org/10.3390/admsci13050118
- Fatma, M., Khan, I. (2023). Corporate Social Responsibility and Brand Advocacy among Consumers: The Mediating Role of Brand Trust. Sustainability, 15 (3), 2777. doi: https://doi.org/10.3390/su15032777
- Fisenko, T., Baliun, O. (2022). Social responsibility of brands in Ukraine (on the basis of sports events organizing). Printing Horizon, 1 (11), 155–179. doi: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.1(11).261724
- Yevtushenko, V. (2021). Diagnostic technique of social responsibility of ukrainian companies. Actual Problems of Economics, 4 (238), 49–69. doi: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2021-1-238-49-69
- Grohmann, B., Bodur, H. O. (2014). Brand Social Responsibility: Conceptualization, Measurement, and Outcomes. Journal of Business Ethics, 131 (2), 375–399. doi: https://doi.org/10.1007/s10551-014-2279-4
- Zvonar, V. P. (2018). Sotsialna vidpovidalnist yak sotsioekonomichnyi fenomen: teoriia ta ukrainski realii. Kyiv: Instytut demohrafii ta sotsialnykh doslidzhen imeni M. V. Ptukhy NAN Ukrainy, 288.
- Kuzmin, O., Stanasyuk, N., Ugolkova, O. (2021). Social responsibility of business: concepts, typology and formation factors. Management and Entrepreneurship in Ukraine: The Stages of Formation and Problems of Development, 2 (6), 56–64. doi: https://doi.org/10.23939/smeu2021.02.056
- Chervinska, N. (2022). Building a Purpose-Driven Brand: Top Strategies and Insights. Available at: https://blog.depositphotos.com/ua/yak-rozvyvaty-sotsialno-vidpovidalnyj-brend.html
- Pylypiuk, S. (2019). Yak i navishcho brendy staiut sotsialno vidpovidalnymy. Available at: https://www.redbull.com/ua-uk/social-responsibility-proshak
- 16 Brands Doing Corporate Social Responsibility Successfully (2024). Digital Marketing Institute. Available at: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/corporate-16-brands-doing-corporate-social-responsibility-successfully
- Pamplona, F. (2022). Typy doslidnytskoho dyzainu: ohliad. Available at: https://mindthegraph.com/blog/uk/типи-дослідницького-проектування/
- Typy dyzain doslidzhen, yaki varto znaty kozhnomu dyzaineru (2022). Available at: https://wezom.com.ua/ua/blog/tipy-dizajn-issledovanij-kotorye-sleduet-znat-kazhdomu-dizajneru
- Yahelska, K., Vasylyshyna, L., Shkurov, Y. (2023). Development of information and communication technologies to study consumer behavior in the process of brand management. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 34–41. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615
- Chervinska, L., Chervinska, T., Kalina, I., Koval, M., Shulyar, N., Chernyshov, O. (2023). Social responsibility of business in times of war. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6 (53), 405–416. doi: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.53.2023.4187
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Liubov Vasylyshyna, Kateryna Yahelska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.