Визначення впливу інноваційних технологій в системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.307797Ключові слова:
соціальна відповідальність, стратегічне управління, інноваційні технології, інформаційні технології, цифровізація стратегічного управлінняАнотація
Об’єктом дослідження обрано процес використання інноваційних технологій в системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств. Основна проблема, що вирішувалася в процесі дослідження, полягала в необхідності більш ефективної інтеграції принципів соціальної відповідальності у бізнес-стратегії, що допоможе підприємствам адаптуватися до глобальних викликів та вимог сучасного суспільства. Вивчення нових технологічних підходів в цій сфері дозволило виявити найефективніші інструменти для підвищення прозорості, відповідальності та сталого розвитку компаній. В результаті проведеного дослідження уточнено зміст поняття «інноваційні технології в системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств», яке пропонується розуміти, як сучасний підхід до інтеграції технологічних інновацій у стратегічне управління, спрямований на покращення соціальних показників підприємства. Встановлено, що ці технології включають в себе широкий спектр інструментів, таких як Big Data, штучний інтелект (AI), Інтернет речей (IoT), блокчейн та інші, які допомагають підприємствам ефективно впроваджувати та моніторити соціальні програми та ініціативи. Обгрунтовано, що використання інноваційних цифрових технологій у системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств відкриває широкі можливості та генерує значні переваги. А саме, підвищення прозорості та відкритості; оптимізація ресурсів та витрат; підвищення внутрішньої ефективності; зміцнення репутації та бренду; автоматизація процесів підприємства; інноваційність та конкурентні переваги; стимулювання інновацій. Запропоновано модель визначення взаємозв’язку між рівнем рентабельності підприємств за видами: великі, середні, малі підприємства та за кількістю найманих працівників, витратами на їх оплату праці, що дозволяє встановити необхідну кількість працівників для кожного виду підпримства. Це дає змогу ефективно функціонувати підпримству, скорочуючи витрати на оплату праці, але не зменшуючи позитивного впливу на підтримку соціального сектору населення, створючи робочі місця та залишаючись соціально відповідальним підприємством. Узагальнено можливості використання в управлінні соціальною відповідальністю підприємств новітніх цифрових технологій.
Посилання
- Filippova, S. V. (2017). Social responsibility in the management strategy of a domestic enterprise: problematic issues of mechanism integration. Economics: time realities, 2 (30), 5–17.
- Antokhov, A. A. (2018). Innovative strategies of social responsibility of business. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 18, 6–10.
- Khaminich, S. (2023). Innovative management methods in the socially-oriented system of the enterprise. Eastern Europe: Economy, Business and Management, 2 (39), 53–60. doi: https://doi.org/10.32782/easterneurope.39-9
- Kamishnikova, E. (2019). Essence and structure of organizational provision of strategic corporate social responsibility management. Problems and prospects of economics and management, 4 (20), 61–69.
- Pavlyuk, T. I., Havlyuk, E. I. (2023). Sotsialna vidpovidalnist yak skladova stratehii rozvytku biznesu na pidpryiemstvakh Ukrainy. Collection of scientific papers «SCIENTIA». Scientific method: reality and future trends of researching, 56–58.
- Nicole, S. J., Lada, S., Ansar, R., Abdul Adis, A.-A., Fook, L. M., Chekima, B. (2022). Corporate Social Responsibility and Strategic Management: A Bibliometric Analysis. Sustainability, 14 (17), 10526. doi: https://doi.org/10.3390/su141710526
- Arefieva, O., Poberezhna, Z., Petrovska, S., Arefiev, S., Kopcha, Y. (2024). Devising approaches to modeling enterprise business processes under conditions of modern digital technologies. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (13 (127)), 69–79. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.298143
- Heikkurinen, P. (2018). Strategic corporate responsibility: a theory review and synthesis. Journal of Global Responsibility, 9 (4), 388–414. doi: https://doi.org/10.1108/jgr-06-2018-0020
- Poberezhna, Z. (2024). Formation of a system for optimizing business processes of aviation enterprises based on their automation. Proceedings of the 2nd International Workshop on Advances in Civil Aviation Systems Development. ACASD 2024. Lecture Notes in Networks and Systems, Vol. 992. Cham: Springer, 325–338. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-60196-5_24
- Filyppova, S., Filippov, V. (2020). Social responsibility in strategic enterprise management: key tasks of integration according to the imperatives of sustainable development. Economics of the Transport Complex, 35, 177–202. doi: https://doi.org/10.30977/etk.2225-2304.2020.35.0.177
- Martyniuk, O. (2020). The impact of digital technologies on the development of business social responsibility. Economics: Time Realities, 4 (50), 78–86. doi: https://doi.org/10.15276/etr.04.2020.11
- Kamishnikova, E. V. (2014). Strategic approach to managing corporate social responsibility of the enterprise. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, 1 (10), 81–85.
- Lingur, L. (2020). Integrated approaches of csr information system formation for small and medium business enterprises. Economy and Society, 22. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-38
- Tiahunova, N., Tiahunova, Z. (2020). The influence of digital transformation of business on social responsibility of trade enterprises. Problems of systemic approach in the economy, 4 (78), 177–183. doi: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-4-24
- Smerichevskyi, S., Mykhalchenko, O., Poberezhna, Z., Kryvovyazyuk, I. (2023). Devising a systematic approach to the implementation of innovative technologies to provide the stability of transportation enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 6–18. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279100
- State Statistics Service of Ukraine. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Zarinа Poberezhna, Oleksandr Trukhan, Arkadii Bileush, Anton Kniaziev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.