Визначення впливу інноваційних технологій в системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.307797

Ключові слова:

соціальна відповідальність, стратегічне управління, інноваційні технології, інформаційні технології, цифровізація стратегічного управління

Анотація

Об’єктом дослідження обрано процес використання інноваційних технологій в системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств. Основна проблема, що вирішувалася в процесі дослідження, полягала в необхідності більш ефективної інтеграції принципів соціальної відповідальності у бізнес-стратегії, що допоможе підприємствам адаптуватися до глобальних викликів та вимог сучасного суспільства. Вивчення нових технологічних підходів в цій сфері дозволило виявити найефективніші інструменти для підвищення прозорості, відповідальності та сталого розвитку компаній. В результаті проведеного дослідження уточнено зміст поняття «інноваційні технології в системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств», яке пропонується розуміти, як сучасний підхід до інтеграції технологічних інновацій у стратегічне управління, спрямований на покращення соціальних показників підприємства. Встановлено, що ці технології включають в себе широкий спектр інструментів, таких як Big Data, штучний інтелект (AI), Інтернет речей (IoT), блокчейн та інші, які допомагають підприємствам ефективно впроваджувати та моніторити соціальні програми та ініціативи. Обгрунтовано, що використання інноваційних цифрових технологій у системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств відкриває широкі можливості та генерує значні переваги. А саме, підвищення прозорості та відкритості; оптимізація ресурсів та витрат; підвищення внутрішньої ефективності; зміцнення репутації та бренду; автоматизація процесів підприємства; інноваційність та конкурентні переваги; стимулювання інновацій. Запропоновано модель визначення взаємозв’язку між рівнем рентабельності підприємств за видами: великі, середні, малі підприємства та за кількістю найманих працівників, витратами на їх оплату праці, що дозволяє встановити необхідну кількість працівників для кожного виду підпримства. Це дає змогу ефективно функціонувати підпримству, скорочуючи витрати на оплату праці, але не зменшуючи позитивного впливу на підтримку соціального сектору населення, створючи робочі місця та залишаючись соціально відповідальним підприємством. Узагальнено можливості використання в управлінні соціальною відповідальністю підприємств новітніх цифрових технологій.

Біографії авторів

Заріна Миколаївна Побережна, Національний авіаційний університет

Доктор економічних наук, професор

Кафедра економіки та бізнес-технологій

Олександр Леонідович Трухан, Житомирський інститут ПрАТ «ВНЗ «МАУП»

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра управління та адміністрування

Аркадій Іванович Білеуш, Житомирський інститут ПрАТ «ВНЗ «МАУП»

Аспірант

Кафедра управління та адміністрування

Антон Павлович Князєв, Державний університет інфраструктури та технологій

Аспірант

Кафедра менеджменту, публічного управління і адміністрування

Посилання

  1. Filippova, S. V. (2017). Social responsibility in the management strategy of a domestic enterprise: problematic issues of mechanism integration. Economics: time realities, 2 (30), 5–17.
  2. Antokhov, A. A. (2018). Innovative strategies of social responsibility of business. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 18, 6–10.
  3. Khaminich, S. (2023). Innovative management methods in the socially-oriented system of the enterprise. Eastern Europe: Economy, Business and Management, 2 (39), 53–60. doi: https://doi.org/10.32782/easterneurope.39-9
  4. Kamishnikova, E. (2019). Essence and structure of organizational provision of strategic corporate social responsibility management. Problems and prospects of economics and management, 4 (20), 61–69.
  5. Pavlyuk, T. I., Havlyuk, E. I. (2023). Sotsialna vidpovidalnist yak skladova stratehii rozvytku biznesu na pidpryiemstvakh Ukrainy. Collection of scientific papers «SCIENTIA». Scientific method: reality and future trends of researching, 56–58.
  6. Nicole, S. J., Lada, S., Ansar, R., Abdul Adis, A.-A., Fook, L. M., Chekima, B. (2022). Corporate Social Responsibility and Strategic Management: A Bibliometric Analysis. Sustainability, 14 (17), 10526. doi: https://doi.org/10.3390/su141710526
  7. Arefieva, O., Poberezhna, Z., Petrovska, S., Arefiev, S., Kopcha, Y. (2024). Devising approaches to modeling enterprise business processes under conditions of modern digital technologies. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (13 (127)), 69–79. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.298143
  8. Heikkurinen, P. (2018). Strategic corporate responsibility: a theory review and synthesis. Journal of Global Responsibility, 9 (4), 388–414. doi: https://doi.org/10.1108/jgr-06-2018-0020
  9. Poberezhna, Z. (2024). Formation of a system for optimizing business processes of aviation enterprises based on their automation. Proceedings of the 2nd International Workshop on Advances in Civil Aviation Systems Development. ACASD 2024. Lecture Notes in Networks and Systems, Vol. 992. Cham: Springer, 325–338. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-60196-5_24
  10. Filyppova, S., Filippov, V. (2020). Social responsibility in strategic enterprise management: key tasks of integration according to the imperatives of sustainable development. Economics of the Transport Complex, 35, 177–202. doi: https://doi.org/10.30977/etk.2225-2304.2020.35.0.177
  11. Martyniuk, O. (2020). The impact of digital technologies on the development of business social responsibility. Economics: Time Realities, 4 (50), 78–86. doi: https://doi.org/10.15276/etr.04.2020.11
  12. Kamishnikova, E. V. (2014). Strategic approach to managing corporate social responsibility of the enterprise. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, 1 (10), 81–85.
  13. Lingur, L. (2020). Integrated approaches of csr information system formation for small and medium business enterprises. Economy and Society, 22. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-38
  14. Tiahunova, N., Tiahunova, Z. (2020). The influence of digital transformation of business on social responsibility of trade enterprises. Problems of systemic approach in the economy, 4 (78), 177–183. doi: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-4-24
  15. Smerichevskyi, S., Mykhalchenko, O., Poberezhna, Z., Kryvovyazyuk, I. (2023). Devising a systematic approach to the implementation of innovative technologies to provide the stability of transportation enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 6–18. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279100
  16. State Statistics Service of Ukraine. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/
Determination of the impact of innovative technologies in the system of strategic management of corporate social responsibility

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-30

Як цитувати

Побережна, З. М., Трухан, О. Л., Білеуш, А. І., & Князєв, А. П. (2024). Визначення впливу інноваційних технологій в системі стратегічного управління соціальною відповідальністю підприємств. Technology Audit and Production Reserves, 3(4(77), 25–32. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.307797

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством