Оцінка технологічного потенціалу у впровадженні стратегії та ефективності роботи підприємств меблевого сектору в Кенії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.310175

Ключові слова:

технологічний потенціал, реалізація стратегії, розмір та вік компанії, результати діяльності компанії

Анотація

Об’єктом дослідження є ефективність роботи сектору виробництва меблів у Кенії. У роботі використовувався описовий та пояснювальний спосіб дослідження. У дослідженні взяли участь 686 працівників-менеджерів та 195 генеральних директорів у секторі виробництва меблів. Структуровані анкети були розповсюджені серед топ-менеджерів, а факторний аналіз був використаний для зменшення кількості змінних та встановлення основних конструктів, в той час як аналіз моментів структур був застосований для розвитку теорії.

Виявлено, що технологічний потенціал пояснює 49 % дисперсії в результатах діяльності компанії. Індекси узгодженості свідчать про те, що дані адекватно відповідають гіпотетичній моделі щодо технологічного потенціалу та результатів діяльності компанії: NFI=0,604, RFI=0,501, IFI=0,639, TLI=0,539 та CFI=0,634 при р-значенні>0,05. Крім того, дослідження виявило, що технологічний потенціал та продуктивність фірми мають позитивний та статистично значущий внесок на рівні значущості 0,05. Про це свідчить значення стандартизованого коефіцієнта регресії гіпотетичного шляху технологічного потенціалу (β=0,878, S.E.=0,75, C.R.=11,743 та p-значення<0,05). Результати також показали, що розмір та вік компанії не впливають на технологічний потенціал у впровадженні стратегії та результати діяльності компанії. Про це свідчить значущість стандартизованого коефіцієнта регресії між розміром фірми та її віком (β=-0,171, S.E.=2,015, C.R.=-0,085 та p-значення>0,05). Таким чином, альтернативна гіпотеза про те, що розмір та вік компанії мають негативний модеруючий вплив на результати діяльності компанії, була відхилена на рівні значущості 0,05.

Для покращення показників прибутковості та зростання компанії вкрай важливо управляти та підтримувати технологічний потенціал за допомогою ефективного процесу реалізації стратегії. Дослідження не лише додає цінності до існуючих знань у практиці стратегічного управління, але й вказує на те, що при впровадженні стратегії керівники та топ-менеджери повинні враховувати фактори технологічного потенціалу, щоб покращити результати діяльності компанії.

Біографія автора

Jane Nasimiyu Were, California Miramar University, Nairobi

PhD

School of Business Administration

Посилання

  1. Alkatheeri, H. B., Jabeen, F., Mehmood, K., Santoro, G. (2021). Elucidating the effect of information technology capabilities on organizational performance in UAE: a three-wave moderated-mediation model. International Journal of Emerging Markets, 18 (10), 3913–3934. https://doi.org/10.1108/ijoem-08-2021-1250
  2. Silva, J. J. da, Cirani, C. B. S. (2020). The capability of organizational innovation: systematic review of literature and research proposals. Gestão & Produção, 27 (4). https://doi.org/10.1590/0104-530x4819-20
  3. Almajali, D. A., Masa’deh, R., Tarhini, A. (2016). Antecedents of ERP systems implementation success: a study on Jordanian healthcare sector. Journal of Enterprise Information Management, 29 (4), 549–565. https://doi.org/10.1108/jeim-03-2015-0024
  4. Alenezi, H., Tarhini, A., Sharma, S. K. (2015). Development of quantitative model to investigate the strategic relationship between information quality and e-government benefits. Transforming Government: People, Process and Policy, 9 (3), 324–351. https://doi.org/10.1108/tg-01-2015-0004
  5. Obeidat, B. Y., Al-Hadidi, A., Tarhini, A., Masa’deh, R. (2017). Factors affecting strategy implementation. Review of International Business and Strategy, 27 (3), 386–408. https://doi.org/10.1108/ribs-10-2016-0065
  6. Balarezo, J., Nielsen, B. B. (2017). Scenario planning as organizational intervention: an integrative framework and future research directions. Review of International Business and Strategy, 27 (1), 2–52. https://doi.org/10.1108/ribs-09-2016-0049
  7. Miller, S., Wilson, D., Hickson, D. (2004). Beyond planning: strategies for successfully implementing strategic decisions. Long Range Planning, 37 (3), 199. https://doi.org/10.1016/j.lrp.2004.03.008
  8. Obeidat, B. Y., Al-Suradi, M. M., Masa’deh, R., Tarhini, A. (2016). The impact of knowledge management on innovation: An Empirical Study on Jordanian Consultancy Firms. Management Research Review, 39 (10), 1214–1238. https://doi.org/10.1108/mrr-09-2015-0214
  9. Awino, Z. B., Wamalwa, R. W., Imaita, I., K'Obonyo, P. (2013). Challenges facing the implementation of the Differentiation Strategy at Mumias Sugar Company Limited. Prime Journal of Business Administration and Management (BAM), 1 (12), 58–67.
  10. Gakure, R., Amurle, G. (2013). Strategic planning practices in ICT SMEs in Kenya: What other SMEs can learn. Prime Journal of Social Sciences, 2 (6), 336–349.
  11. Gathogo, G., Ragui, M. (2014). Effects of Capital and Technology on the Performance of SMEs in the manufacturing sector in Kenya. Case of selected firms in Thika Municipality. European Journal of Management and Science, 6 (7), 308–311.
  12. Kiganane, L., Bwisa, H., Kihoro, J. (2012). Assessing the influence of firm characteristics on the effect of mobile phone services on firm performance: A case study of Thika Town in Kenya. International journal of economics and management sciences, 1 (10), 12–22.
  13. Mosoti, Z., Kamau, M. (2014). Assessing the Implication of Strategic Planning on Performance of Small Sized Organizations: A Case Study of Small Enterprises in Thika Town. Journal of Research in Business and Management, 2 (3), 1–13.
  14. Adupong, R. (2011). Strategies for the Protection and Promotion of Local Manufactured Furniture in Ghana. Commissioned by the Wood Workers Association of Ghana-Western Region (WWAG-WR) for the Busac Project, 31.
  15. Abinom, G. S. (2015). Value Chain Analysis of Chip Wood and Furniture Companies: The Case of Ethiopian Chip Wood and Furniture Share Company (Ecafco S.C). Available at: https://figshare.com/articles/thesis/Value_chain_analysis_of_chip_wood_and_furniture_companies_the_case_of_Ethiopian_Chipwood_and_Furniture_Share_Company_ECAFCO_S_C_/26459923?file=48108973
  16. Hareebin, Y., Aujirapongpan, S., Siengthai, S. (2018). Creating sustained strategic capabilities through organizational dynamic capabilities and strategies: A case study of rubber wood export industry in Thailand. Asian Academy of Management Journal, 23 (1), 117–150. https://doi.org/10.21315/aamj2018.23.1.6
  17. Hansen, M. T., Birkinshaw, J. (2014). The innovation value chain. Harvard Business Review, 85 (6), 121.
  18. Hansen, E., Nybakk, E., Panwar, R. (2014). Innovation Insights from North American Forest Sector Research: A Literature Review. Forests, 5 (6), 1341–1355. https://doi.org/10.3390/f5061341
  19. Wan, M., Lähtinen, K., Toppinen, A. (2015). Strategic transformation in the value-added wood products companies: Case study evidence from China. International Journal of Emerging Markets, 10 (2), 224–242. https://doi.org/10.1108/ijoem-09-2012-0107
  20. Vukmirović, V., Petrović, D., Kostić-Stanković, M. (2017). Strategic management and its effects on Serbian wood industry. Management: Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies, 22 (3), 37. https://doi.org/10.7595/management.fon.2017.0027
  21. Penrose, E. T. (1959). The Theory of the Growth of the Firm. New York: John Wiley.
  22. Grant, R. M., Verona, G. (2015). What’s holding back empirical research into organizational capabilities? Remedies for common problems. Strategic Organization, 13 (1), 61–74. https://doi.org/10.1177/1476127014565988
  23. Teece, D. J. (2014). A dynamic capabilities-based entrepreneurial theory of the multinational enterprise. Journal of International Business Studies, 45 (1), 8–37. https://doi.org/10.1057/jibs.2013.54
  24. Okumus, F. (2003). A framework to implement strategies in organizations. Management Decision, 41 (9), 871–882. https://doi.org/10.1108/00251740310499555
  25. Aslan, M., Pamukcu, A. (2017). Managerial competencies and impact on management levels. International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, 6 (9).
  26. Pervan, M., Pervan, I., Ćurak, M. (2017). The Influence of Age on Firm Performance: Evidence from the Croatian Food Industry. Journal of Eastern Europe Research in Business and Economics, 1–9. https://doi.org/10.5171/2017.618681
  27. Kalko, M. M., Erena, O. T., Debele, S. A. (2022). Technology management practices and innovation: Empirical evidence from medium- and large-scale manufacturing firms in Ethiopia. African Journal of Science, Technology, Innovation and Development, 15 (1), 107–123. https://doi.org/10.1080/20421338.2022.2040828
  28. Han, J., Park, C. (2017). Case study on adoption of new technology for innovation. Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship, 11 (2), 144–158. https://doi.org/10.1108/apjie-08-2017-031
  29. Zahra, S. A., Garvis, D. M. (2000). International corporate entrepreneurship and firm performance: The Moderating Effect of International Environmental Hostility. Journal of Business Venturing, 15 (5-6), 469–492. https://doi.org/10.1016/s0883-9026(99)00036-1
  30. Bi, K., Huang, P., Wang, X. (2016). Innovation performance and influencing factors of low-carbon technological innovation under the global value chain: A case of Chinese manufacturing industry. Technological Forecasting and Social Change, 111, 275–284. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2016.07.024
  31. Wheelen, T., Huger, J. (2016). Concepts in Strategic management and Business policy. Boston: Pearson/Prentice Hall.
  32. Were, J. N. (2021). Innovation Capability Strategy and Firm Performance in The Furniture Manufacturing Sector in Kenya. Journal of Economics, Business, & Accountancy Ventura, 24 (2), 233–245. https://doi.org/10.14414/jebav.v24i2.2735
  33. Were, J. (2022). Managerial Competencies and Firm Performance in the Furniture Manufacturing Sector in Kenya. European Journal of Management Issues, 30 (1), 25–35. https://doi.org/10.15421/192203
  34. Hu, L., Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6 (1), 1–55. https://doi.org/10.1080/10705519909540118
  35. Yasuda, T. (2005). Firm Growth, Size, Age and Behavior in Japanese Manufacturing. Small Business Economics, 24 (1), 1–15. https://doi.org/10.1007/s11187-005-7568-y
  36. Al Nawaiseh, M. A. L. I. (2020). The Effect of Firm’s Age, Size and Growth on Its Profitability: Evidence from Jordan. European Journal of Business and Management. https://doi.org/10.7176/ejbm/12-5-10
  37. Loderer, C., Stulz, R., Waelchli, U. (2017). Firm Rigidities and the Decline in Growth Opportunities. Management Science, 63 (9), 3000–3020. https://doi.org/10.1287/mnsc.2016.2478
  38. Rylkova, Z. (2015). Measurement of organizational performance about competitors. Economics and Management, 7 (2), 13–19. https://doi.org/10.12846/j.em.2015.02.02
  39. Barnat, R. (2019). Tools for developing organizational strategies. Introduction to Management.
  40. Watkins, M. W. (2018). Exploratory Factor Analysis: A Guide to Best Practice. Journal of Black Psychology, 44 (3), 219–246. https://doi.org/10.1177/0095798418771807
  41. Field, A. P. (2017). Discovering statistics using SPSS. London: Sage Publications.
  42. Kline, R. (2011). Principles and Practices of Structural Equation Modelling. New York: The Guilford Press.
  43. Bartlett, M. S. (1954). A Note on the Multiplying Factors for Various χ2 Approximations. Journal of the Royal Statistical Society Series B: Statistical Methodology, 16 (2), 296–298. https://doi.org/10.1111/j.2517-6161.1954.tb00174.x
  44. Kaiser, H. F. (1974). An index of factorial simplicity. Psychometrika, 39 (1), 31–36. https://doi.org/10.1007/bf02291575
  45. Krume, N. (2012). The Role of Information Technology in the Business Sector. International Journal of Science and Research, 3 (12), 303–309.
  46. Chung, Y. C., Hsu, Y. W., Tsai, S. C., Huang, H. L., Tsai, C. H. (2012). The correlation between Business Strategy, Information technology, Organizational Culture, Implementation of CRM, and Business Performance in a high-tech Industry. South African Journal of Industrial Engineer, 23 (2). https://doi.org/10.7166/23-2-326
  47. Kihara, P., Bwisa, H. M., Kihoro, J. M. (2016). The Role of Technology in Strategy Implementation and Performance of Manufacturing Small and Medium Firms in Thika, Kenya. International Journal of Business and Social Science, 7 (7), 156–164.
  48. Kappelman, L., Mclean, E., Johnson, V., Gerhart, N. (2014). The 2014 SIM IT Key Issues and Trends Study. MIS Quarterly Executive, 13, 237–263.
  49. Guan, J. C., Yam, R. C. M., Mok, C. K., Ma, N. (2006). A study of the relationship between competitiveness and technological innovation capability based on DEA models. European Journal of Operational Research, 170 (3), 971–986. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2004.07.054
Evaluating technology capability in strategy implementation and firm performance of the furniture manufacturing sector in Kenya

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-31

Як цитувати

Were, J. N. (2024). Оцінка технологічного потенціалу у впровадженні стратегії та ефективності роботи підприємств меблевого сектору в Кенії. Technology Audit and Production Reserves, 4(4(78), 16–24. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.310175

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством