Дослідження принципу доповненої компетентності при аудиті ІТ проєктів в оточенні штучного інтелекту
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.310525Ключові слова:
аудит проєктів, управління ІТ-проєктами, штучний інтелект, доповнена компетентністьАнотація
Розвиток штучного інтелекту (ШІ) революціонізує різні галузі, включаючи управління ІТ-проєктами. Об’єктом дослідження є принцип доповненої компетентності, що виступає як новий підхід, який використовує ШІ для посилення та розширення можливостей команд ІТ проєктів. Суть цього принципу полягає в комплементарній взаємодії ШІ та компетентності команд проєкту. Замість того, щоб замінювати менеджерів проєктів, ШІ доповнює їхні компетентності (знання, навички та досвід). Одним з проблемний місць є застосування ШІ в процесі автоматизації рутинних завдань, аналізу великих обсягів даних та надання рекомендацій та прогнозів, звільняючи час для того, щоб члени команди могли зосередитися на більш складних та творчих завданнях.
Отримано за рахунок використання принципу доповненої компетентності можливості автоматизації завдань та надання нових знань, що значно покращать ефективність та продуктивність команди. Завдяки цьому рекомендації та прогнози, засновані на даних, дають змогу командам приймати більш обґрунтовані та ефективні рішення. Доступ до нових знань та інсайтів стимулює інновації й призводить до нових ідей та рішень, допомагає виявити та пом'якшити потенційні ризики, що може призвести до більш успішних проєктів. Застосування цього принципу в аудиті управління ІТ проєктами дозволить автоматизувати тестування програмного забезпечення за допомогою ШІ, який замінює тестувальників для того, щоб вони могли зосередитися на більш складних видах тестування, таких як дослідницьке тестування. А також виконує аналіз даних про клієнтів за допомогою ШІ, який дає змогу компаніям краще зрозуміти своїх клієнтів та їхні потреби, що може призвести до покращення маркетингових кампаній та продуктів. Важливо зазначити, що цей принцип не передбачає заміни менеджерів проєктів за допомогою ШІ. Натомість ШІ використовується як інструмент для посилення можливостей людських команд та допомоги їм у досягненні кращих результатів. У міру того, як технології ШІ продовжують розвиватися, принцип доповненої компетентності, ймовірно, відіграватиме ще більш важливу роль в управлінні ІТ-проєктами. ШІ може допомогти командам подолати складні виклики, приймати кращі рішення та досягати успіху в більш динамічному та конкурентному середовищі.
Посилання
- Hoda, R., Dam, H., Tantithamthavorn, C., Thongtanunam, P., Storey, M.-A. (2023). Augmented Agile: Human-Centered AI-Assisted Software Management. IEEE Software, 40 (4), 106–109. https://doi.org/10.1109/ms.2023.3268725
- Montalvão Junior, D., Batista, T., Cavalcante, E. (2023). An Agile Management Model for Distributed Software Development Teams. Proceedings of the XXXVII Brazilian Symposium on Software Engineering. https://doi.org/10.1145/3613372.3613401
- Bushuyev, S., Bushuev, D., Bushuyeva, N. (2021). Convergence of project managers competencies in hybrid world. Scientific Journal of Astana IT University, 8, 32–44. https://doi.org/10.37943/aitu.2021.22.46.004
- Cruz, L. M. H., Segovia, G. M. E., Escalante, J. C. F., González, D. A. P. (2023). An agile framework: academic software project management. Journal of Engineering Research, 3 (17), 2–13. https://doi.org/10.22533/at.ed.3173172331056
- Imran, R., Soomro, T. R. (2022). Mapping of Agile Processes into Project Management Knowledge Areas and Processes. 2022 International Conference on Business Analytics for Technology and Security (ICBATS). https://doi.org/10.1109/icbats54253.2022.9759013
- Sabaritha, A., Sinduja, P., Priyadharshini, R. (2023). Knowledge Awareness, And Practice On Emotional Intelligence And Academic Performance Among Lecturers. 2023 International Conference on Business Analytics for Technology and Security (ICBATS). https://doi.org/10.1109/icbats57792.2023.10111176
- Taboada, I., Daneshpajouh, A., Toledo, N., de Vass, T. (2023). Artificial Intelligence Enabled Project Management: A Systematic Literature Review. Applied Sciences, 13 (8), 5014. https://doi.org/10.3390/app13085014
- Almusaed, A., Yitmen, I., Almssad, A. (2023). Reviewing and Integrating AEC Practices into Industry 6.0: Strategies for Smart and Sustainable Future-Built Environments. Sustainability, 15 (18), 13464. https://doi.org/10.3390/su151813464
- Pang, T. Y., Lee, T.-K., Murshed, M. (2023). Towards a New Paradigm for Digital Health Training and Education in Australia: Exploring the Implication of the Fifth Industrial Revolution. Applied Sciences, 13 (11), 6854. https://doi.org/10.3390/app13116854
- IPMA Organisational Competence Baseline (IPMA OCB) (2013). IPMA, 67.
- Bushuyev, S., Duhskin, A., Kozlov, V., Chernova, O., Osadchiy, V., Takhmazov, S. (2023). The evolution of the it profession navigating by exponential growth in the era of ai and digitalization. Management of Development of Complex Systems, 56, 6–13. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.56.6-13
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Sergiy Bushuyev, Andrii Ivko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.