Дослідження принципу доповненої компетентності при аудиті ІТ проєктів в оточенні штучного інтелекту

Автор(и)

  • Сергій Дмитрович Бушуєв Київський національний університет будівництва і архітектури , Україна http://orcid.org/0000-0002-7815-8129
  • Андрій Володимирович Івко Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-3388-8355

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.310525

Ключові слова:

аудит проєктів, управління ІТ-проєктами, штучний інтелект, доповнена компетентність

Анотація

Розвиток штучного інтелекту (ШІ) революціонізує різні галузі, включаючи управління ІТ-проєктами. Об’єктом дослідження є принцип доповненої компетентності, що виступає як новий підхід, який використовує ШІ для посилення та розширення можливостей команд ІТ проєктів. Суть цього принципу полягає в комплементарній взаємодії ШІ та компетентності команд проєкту. Замість того, щоб замінювати менеджерів проєктів, ШІ доповнює їхні компетентності (знання, навички та досвід). Одним з проблемний місць є застосування ШІ в процесі автоматизації рутинних завдань, аналізу великих обсягів даних та надання рекомендацій та прогнозів, звільняючи час для того, щоб члени команди могли зосередитися на більш складних та творчих завданнях.

Отримано за рахунок використання принципу доповненої компетентності можливості автоматизації завдань та надання нових знань, що значно покращать ефективність та продуктивність команди. Завдяки цьому рекомендації та прогнози, засновані на даних, дають змогу командам приймати більш обґрунтовані та ефективні рішення. Доступ до нових знань та інсайтів стимулює інновації й призводить до нових ідей та рішень, допомагає виявити та пом'якшити потенційні ризики, що може призвести до більш успішних проєктів. Застосування цього принципу в аудиті управління ІТ проєктами дозволить автоматизувати тестування програмного забезпечення за допомогою ШІ, який замінює тестувальників для того, щоб вони могли зосередитися на більш складних видах тестування, таких як дослідницьке тестування. А також виконує аналіз даних про клієнтів за допомогою ШІ, який дає змогу компаніям краще зрозуміти своїх клієнтів та їхні потреби, що може призвести до покращення маркетингових кампаній та продуктів. Важливо зазначити, що цей принцип не передбачає заміни менеджерів проєктів за допомогою ШІ. Натомість ШІ використовується як інструмент для посилення можливостей людських команд та допомоги їм у досягненні кращих результатів. У міру того, як технології ШІ продовжують розвиватися, принцип доповненої компетентності, ймовірно, відіграватиме ще більш важливу роль в управлінні ІТ-проєктами. ШІ може допомогти командам подолати складні виклики, приймати кращі рішення та досягати успіху в більш динамічному та конкурентному середовищі.

Біографії авторів

Сергій Дмитрович Бушуєв, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра управління проектами

Андрій Володимирович Івко, Київський національний університет будівництва і архітектури

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління проектами

Посилання

  1. Hoda, R., Dam, H., Tantithamthavorn, C., Thongtanunam, P., Storey, M.-A. (2023). Augmented Agile: Human-Centered AI-Assisted Software Management. IEEE Software, 40 (4), 106–109. https://doi.org/10.1109/ms.2023.3268725
  2. Montalvão Junior, D., Batista, T., Cavalcante, E. (2023). An Agile Management Model for Distributed Software Development Teams. Proceedings of the XXXVII Brazilian Symposium on Software Engineering. https://doi.org/10.1145/3613372.3613401
  3. Bushuyev, S., Bushuev, D., Bushuyeva, N. (2021). Convergence of project managers competencies in hybrid world. Scientific Journal of Astana IT University, 8, 32–44. https://doi.org/10.37943/aitu.2021.22.46.004
  4. Cruz, L. M. H., Segovia, G. M. E., Escalante, J. C. F., González, D. A. P. (2023). An agile framework: academic software project management. Journal of Engineering Research, 3 (17), 2–13. https://doi.org/10.22533/at.ed.3173172331056
  5. Imran, R., Soomro, T. R. (2022). Mapping of Agile Processes into Project Management Knowledge Areas and Processes. 2022 International Conference on Business Analytics for Technology and Security (ICBATS). https://doi.org/10.1109/icbats54253.2022.9759013
  6. Sabaritha, A., Sinduja, P., Priyadharshini, R. (2023). Knowledge Awareness, And Practice On Emotional Intelligence And Academic Performance Among Lecturers. 2023 International Conference on Business Analytics for Technology and Security (ICBATS). https://doi.org/10.1109/icbats57792.2023.10111176
  7. Taboada, I., Daneshpajouh, A., Toledo, N., de Vass, T. (2023). Artificial Intelligence Enabled Project Management: A Systematic Literature Review. Applied Sciences, 13 (8), 5014. https://doi.org/10.3390/app13085014
  8. Almusaed, A., Yitmen, I., Almssad, A. (2023). Reviewing and Integrating AEC Practices into Industry 6.0: Strategies for Smart and Sustainable Future-Built Environments. Sustainability, 15 (18), 13464. https://doi.org/10.3390/su151813464
  9. Pang, T. Y., Lee, T.-K., Murshed, M. (2023). Towards a New Paradigm for Digital Health Training and Education in Australia: Exploring the Implication of the Fifth Industrial Revolution. Applied Sciences, 13 (11), 6854. https://doi.org/10.3390/app13116854
  10. IPMA Organisational Competence Baseline (IPMA OCB) (2013). IPMA, 67.
  11. Bushuyev, S., Duhskin, A., Kozlov, V., Chernova, O., Osadchiy, V., Takhmazov, S. (2023). The evolution of the it profession navigating by exponential growth in the era of ai and digitalization. Management of Development of Complex Systems, 56, 6–13. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.56.6-13
Study of the principle of augmented competency in the audit of IT projects in the environment of artificial intelligence

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-28

Як цитувати

Бушуєв, С. Д., & Івко, А. В. (2024). Дослідження принципу доповненої компетентності при аудиті ІТ проєктів в оточенні штучного інтелекту. Technology Audit and Production Reserves, 4(2(78), 49–53. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.310525

Номер

Розділ

Системи та процеси керування