Оцінка впливу інтеграції багатоканальних продажів на ефективність та конкурентоспроможність українського ритейлу в умовах цифрової комерції

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.311746

Ключові слова:

електронна комерція, омніканальні продажі, інтеграція каналів, конкурентоспроможність ритейлу, цифрові платформи, український ритейл, ефективність бізнесу

Анотація

Одна з найважливіших змін, які зараз зазнає діловий світ, – це прогресивний розвиток і впровадження цифрової комерції. Враховуючи стрімкий розвиток веб- та інтернет-технологій, електронна комерція зростає в глобальному масштабі та формується як окрема галузь економіки. Щорічно від 30 % до 70 % підприємств усіх країн (незалежно від рівня розвитку) переходять в онлайн-середовище. Особливо це стосується суб’єктів господарювання, які здійснюють торговельну діяльність.

Об'єктом дослідження є процес інтеграції багатоканальних продажів у роздрібній торгівлі в Україні, з акцентом на його вплив на ефективність та конкурентоспроможність підприємств на ринку. Проблема, що розглядається, полягає у визначенні найбільш ефективних методів і стратегій впровадження електронної комерції в українську економіку, яка перебуває під впливом воєнного стану та інших соціально-економічних факторів.

Основні результати дослідження показують, що інтеграція онлайн- і офлайн-каналів продажів значно підвищує продуктивність бізнесу. Було виявлено, що використання омніканальних платформ може значно покращити взаємодію з клієнтами та збільшити продажі. Зокрема, аналіз показав, що правильно інтегровані канали збуту можуть підвищити ефективність підприємств на 20–30 %.

Такі результати можна пояснити високим рівнем адаптованості українських компаній до нових технологій та їх здатністю швидко інтегрувати цифрові платформи у свої бізнес-процеси. Дослідження також підтвердило, що підприємства, які активно використовують багатоканальні стратегії, досягають вищих рівнів ефективності та конкурентоспроможності.

На практиці ці результати можна застосувати до реальних умов українських роздрібних торговців. Особливо це стосується малих і середніх підприємств, які прагнуть збільшити свою присутність на ринку за рахунок впровадження сучасних технологій та інтеграції різноманітних каналів збуту. Використання отриманих даних дозволить компаніям оптимізувати свої бізнес-моделі, розробити ефективні маркетингові кампанії та покращити взаємодію з клієнтами. Також, отримані результати можуть бути застосовані для аналізу багатоканальної торгівлі та цифрової комерції в інших країнах світу, що знаходяться на різних етапах розвитку ритейлу. Це дослідження також надає практичні рекомендації, які можуть бути корисними для міжнародних компаній та науковців, зацікавлених у підвищенні ефективності роздрібної торгівлі.

Біографії авторів

Антон Вікторович Жук, Запорізький національний університет

Аспірант

Кафедра математичних наук

Ігор Олегович Усольцев, Національний авіаційний університет

Кафедра цивільної інженерії

Посилання

  1. European eCommerce Report 2022. Available at: https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2022/06/CMI2022_FullVersion_LIGHT_v2.pdf
  2. Kyrychenko, A., Berezovska, L. (2021). Logistics activities in the field of international electronic commerce. Economy and Society, 28. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-16
  3. Dutov, M. M. (2003). Pravove zabezpechennia rozvytku elektronnoi komertsii. Extended abstract of PhD thesis.
  4. Ievtushenko, D. D. (2014). E-business, E-commerce, Internet Commerce: The Nature and Interrelation of Concepts. Biznesinform, 8, 184–188.
  5. Maievska, A. A. (2010). Elektronna komertsiia i pravo. Kharkiv, 256.
  6. Kot, O. V., Antonenko, D. S. (2015). Fundamental nature, formation and prospects of electronic commerce`s development of Ukraine in global space. Technology Audit and Production Reserves, 2 (6 (22)), 28–32. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.41725
  7. Keenan, M. (2024). Global Ecommerce Explained: Stats and Trends to Watch in 2025. Available at: https://www.shopify.com/enterprise/global-ecommerce-statistics
  8. Summer, A., Dunkan, Gr. (1999). E-Commerce. NYH Publishing. 263.
  9. Tardaskina, T. M., Strelchuk, Ye. M., Tereshko, Yu. V. (2011). Elektronna komertsiia. Odesa: ONAZ im. O. S. Popova, 244.
  10. Chevalier, S. (2024). Global retail e-commerce sales 2014–2027. Available at: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/
  11. Khovrak, I. V. (2013). Complex assessment of the financial markets. Ekonomika, finansy, pravo, 4, 16–20.
  12. Iudin, O. M., Makarova, M. V., Lavreniuk, R. M. (2011). Systemy elektronnoi komertsii: stvorennia, prosunennia i rozvytok. Poltava: RVV PUET, 201.
  13. Smolii, L., Kostiuk, V. (2021). Modern trends and prospects of e-commerce development in international business. Economy and Society, 29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-43
  14. Vsi v onlayn: top-10 trendiv e-commerce v 2021 rotsi. Available at: https://rau.ua/novyni/top-10-trendiv-e-commerce/
  15. Tsyfrova ekonomika ta informatsiino-kompiuterni tekhnolohii (2021). Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/uploads/public/602/581/51d/60258151d2896461958259.pdf
Assessing the impact of multichannel sales integration on the efficiency and competitiveness of Ukrainian retail in the context of digital commerce

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-31

Як цитувати

Жук, А. В., & Усольцев, І. О. (2024). Оцінка впливу інтеграції багатоканальних продажів на ефективність та конкурентоспроможність українського ритейлу в умовах цифрової комерції. Technology Audit and Production Reserves, 5(79). https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.311746

Номер

Розділ

Інформаційні технології