Розробка інтелектуальної моделі управління вимогами маркетингових проєктів фармацевтичної промисловості

Автор(и)

  • Олена Миколаївна Руденко Черкаський державний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0009-0000-0523-2191
  • Володимир Олександрович Андрієнко Черкаський державний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-3316-8101

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.312707

Ключові слова:

маркетинговий проєкт, фармацевтична промисловість, вимоги до продукту, управління вимогами, інтелектуальна модель

Анотація

Об’єктом дослідження є процеси управління вимогами маркетингового проєкту з використанням засобів інтелектуального аналізу даних та систем штучного інтелекту. Маркетингові проєкти містять у собі велику кількість проєктів різних типів, форматів та масштабів. У роботі розглядаються проєкти, які ініціюються на діючому фармацевтичному підприємстві, яке виробляє ліки для локального ринку. Впродовж деякого часу підприємству необхідно виводити на ринок нові лікарські форми. Мова не йде про розробку нових інноваційних ліків. Зазвичай, це нові суміші з відомих складових, але за результатами світових досліджень, додавання до рецептури нових компонентів дає новий, додатковий ефект. Також, це може бути нова форма, наприклад, спрей або сироп для дітей, та інше. Тим не менш, щоб виготовити такий новий продукт та вивести на ринок, отримати прибуток, необхідно провести дослідження локального ринку з метою наявності аналогів, очікувань споживачів та спрогнозувати майбутні грошові потоки від продажів нових ліків. Щоб сформувати вимоги для проєкту створення та виготовлення нової лікарської форми підприємство ініціює маркетингові проєкти. Саме такі маркетингові проєкти є предметом дослідження.

В результаті маркетингового проєкту аналізу ринку ліків необхідно сформувати контури нового продукту та вимоги до проєкту створення цього продукту – нового лікарського засобу. Збір та формування вимог є не тривіальною задачею. Тому в роботі запропоновано застосувати засоби інтелектуального аналізу даних, які будуть реалізовані на системах штучного інтелекту. В результаті була розроблена інтелектуальна модель управління вимогами маркетингових проєктів фармацевтичної промисловості. Нетривіальність задачі формування вимог ґрунтується на тому, що вона є багатокритеріальною. Бажані вимоги, а відповідно, і майбутній продукт проєкту залежать від: відсутності аналогічної лікарської форми на локальному ринку, наявності теоретичних та практичних фармакологічних розробок у цьому напрямку, технічних та фінансових можливостей підприємства, очікувань стейкхолдерів та споживачів продукту. Застосування інтелектуальних інструментів дозволить уникнути конфлікту вимог та розробити лікарський засіб, який не тільки задовольнить очікування усіх учасників локального фармацевтичного ринку, а ще забезпечить прибуток підприємству-розробнику.

Біографії авторів

Олена Миколаївна Руденко, Черкаський державний технологічний університет

Аспірант

Кафедра комп’ютерних наук та системного аналізу

Володимир Олександрович Андрієнко, Черкаський державний технологічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра комп’ютерних наук та системного аналізу

Посилання

  1. Rudenko, O. M., Andriienko, V. O., Teslenko, P. O. (2022). Internet-marketynh, yak forma marketynhovykh proiektiv. Tezy dopovidei VII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii R3M-2022. Odesa: IShIR, 94–96.
  2. Teslenko, P. O. (2017). Proekt yak vidkryta ta neliniina systema. «Upravlinnia proektamy u rozvytku suspilstva». Tema: Rozvytok kompetentsii proektnoho upravlinnia v umovakh kryzy. Kyiv: KNUBA, 188–189.
  3. Husieva, Yu. Yu., Martynenko, O. S., Kadykova, I. M., Chumachenko, I. V. (2017). Metrics of Management and Control Requirements Processes in Projects. Radio Electronics, Computer Science, Control, 4, 179–186.
  4. Higgins, S. A., de Laat, M., Gieles, P. M. C., Geurts, E. M. (2003). Managing Requirements for Medical IT Products. Available at: https://www.tamps.cinvestav.mx/~ertello/svam/s04-SWE-Medic.pdf
  5. Rudenko, O. M., Teslenko, P. O. (2022). Marketynhovi proiekty – sutnist ta osoblyvosti. Intelektualni informatsiini systemy v upravlinni proiektamy ta ekonomitsi v umovakh voiennoho stanu. Kharkiv-Koblevo, 106–109.
  6. Rudenko, E., Teslenko, P. (2023). Marketing projects of the pharmaceutical industry. Analysis and feature. Management of Development of Complex Systems, 54, 40–47. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.54.40-47
  7. Ushakova, I. O., Makarova, H. V. (2018). Management technique of requirements in agile. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho universytetu Povitrianykh Syl, 2, 93–98. https://doi.org/10.30748/zhups.2018.56.13
  8. Snegirev, F. (2011). Etika marketinga lekarstv: mezhdunarodnye mosty i reguliatornye prichaly. Balans na grani, ili Iskra riska–2. Apteka, 42 (813). Available at: https://www.apteka.ua/article/100185
  9. Rudenko, O. V., Teslenko, P. O. (2023). Upravlinnia vymohamy yak skladova marketynhovykh proiektiv. Upravlinnia proiektamy u rozvytku suspilstva. Kyiv: KNUBA, 204–208.
  10. Barabash, O. V., Obidin, D. M., Musiienko, A. P. (2014). Knowledge base model of intellectual control system of high-speed moving objects based on its verification. Systemy obrobky informatsii, 5, 3–6. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2014_5_3
  11. Kostetskyi, Y., Babii, S. (2022). Development of the concept of intellectual process management of business processes of the enterprise. Economic Analysis, 32 (3), 288–299. https://doi.org/10.35774/econa2022.03.288
  12. Berkman, L., Barabash, O., Musienko, A., Tkachenko, O., Laptiev, O., Svynchuk, O. (2022). Intelligent control system for infocomunication networks. Control, Navigation and Communication Systems. Academic Journal, 3 (69), 54–59. https://doi.org/10.26906/sunz.2022.3.054
  13. Venher, S., Marchenko, A. (2024). Intellectual model of formation individual educational trajectory of the applicant on the learning platform. Modern Information Technologies in the Sphere of Security and Defence, 49 (1). https://doi.org/10.33099/2311-7249/2024-49-1-160-170
  14. Tikkanen, H., Kujala, J., Artto, K. (2007). The marketing strategy of a project-based firm: The Four Portfolios Framework. Industrial Marketing Management, 36 (2), 194–205. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2006.03.006
  15. Shapovalova, E. P. (2018). Formuvannia partnerskykh vidnosyn zi spozhyvachamy na zasadakh etychnoho marketynhu. Avtoref. dys. … kand. ekonom. nauk.
  16. Kolomytseva, O. V., Vasylchenko, L. S., Burtseva, T. I., Pepchuk, S. M., Denha, L. M. (2021). Metody marketynhovoho doslidzhennia tsinovoi polityky pidpryiemstv ryteilu ta yikh vplyv na povedinku spozhyvacha. Zbirnyk naukovykh prats ChDTU. Seriia: Ekonomichni nauky, 62, 93–100.
  17. Chou, J.-S., Lin, C.-W., Pham, A.-D., Shao, J.-Y. (2015). Optimized artificial intelligence models for predicting project award price. Automation in Construction, 54, 106–115. https://doi.org/10.1016/j.autcon.2015.02.006
  18. A Guide to the Project Management Body of Knowledge and the Standard for Project Management. (2021). USA. PMI, 274.
  19. Ko, C.-H., Cheng, M.-Y. (2007). Dynamic Prediction of Project Success Using Artificial Intelligence. Journal of Construction Engineering and Management, 133 (4), 316–324. https://doi.org/10.1061/(asce)0733-9364(2007)133:4(316)
  20. Druker, P. F. (2019). Efektyvnyi kerivnyk. Vydavnytstvo KM-BUKS, 288.
Development of an intelligent model for management of the requirements of marketing projects of the pharmaceutical industry

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-08

Як цитувати

Руденко, О. М., & Андрієнко, В. О. (2024). Розробка інтелектуальної моделі управління вимогами маркетингових проєктів фармацевтичної промисловості. Technology Audit and Production Reserves, 5(79). https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.312707

Номер

Розділ

Системи та процеси керування