Імітаційне моделювання артилерійських операцій у комп'ютерних іграх: підхід на основі Марківських процесів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.312873Ключові слова:
імітаційне моделювання, комп'ютерні ігри, артилерійські операції, Марківські процеси, стохастичні моделіАнотація
Об’єктом цього дослідження є підхід до імітаційного моделювання бойової роботи артилерійських установок у комп'ютерних іграх на основі Марківських процесів. У сучасних комп'ютерних іграх важливу роль відіграє реалістичність і правдоподібність моделювання бойових дій. Однією з найскладніших і водночас найцікавіших задач є моделювання артилерійських операцій, де необхідно враховувати численні фактори, що впливають на ефективність бойової роботи.
Проведене дослідження було направлено на удосконалення методів і моделей керування бойовою роботою артилерійських установок за умов зміни вогневої позиції та наявності зовнішніх збурень. Використання стохастичних моделей дозволяє більш точно моделювати поведінку артилерійських підрозділів, враховуючи випадковий характер багатьох параметрів, таких як швидкість снаряда, час на перезарядку та ймовірність виявлення ворожими силами.
Запропонований підхід включає розробку імітаційної моделі, яка дозволяє визначити оптимальні стратегії для досягнення максимальної ефективності бойової роботи. Модель базується на Марківських процесах, що дозволяє враховувати можливі стани системи та ймовірні переходи між ними. Це дозволяє не лише моделювати бойові дії, але й прогнозувати результати залежно від різних сценаріїв.
Результати дослідження показують, що використання Марківських процесів у моделюванні бойових дій дозволяє значно підвищити реалістичність та ефективність артилерійських операцій у комп'ютерних іграх. Це відкриває нові можливості для розробників ігор у створенні більш захоплюючого та достовірного ігрового досвіду.
Запропонована модель може бути використана як основа для подальших досліджень та вдосконалення методів імітаційного моделювання бойових дій у комп'ютерних іграх. Це також може знайти застосування у військових симуляторах та тренажерах, де необхідно враховувати реалістичні умови бойової обстановки.
Посилання
- Samčović, A. (2018). Serious games in military applications. Vojnotehnicki Glasnik, 66 (3), 597–613. https://doi.org/10.5937/vojtehg66-16367
- Lukosch, H. K., Bekebrede, G., Kurapati, S., Lukosch, S. G. (2018). A Scientific Foundation of Simulation Games for the Analysis and Design of Complex Systems. Simulation & Gaming, 49 (3), 279–314. https://doi.org/10.1177/1046878118768858
- Świętochowski, N. (2019). Rules of artillery employment in combat operations. Scientific Journal of the Military University of Land Forces, 192 (2), 280–293. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.2599
- Wessam, M. E., Chen, Z. H. (2015). Firing Precision Evaluation For Unguided Artillery Projectile. Proceedings of the 2015 International Conference on Artificial Intelligence and Industrial Engineering. Atlantis Press, 584–587. https://doi.org/10.2991/aiie-15.2015.156
- Moon, H. (2020). A study on modeling of artillery probable errors for improving simulation logic of artillery damage assessment in war-game models. Korean Journal of Military Art and Science, 76 (1), 331–348. https://doi.org/10.31066/kjmas.2020.76.1.013
- Boltenkov, V., Brunetkin, O., Dobrynin, Y., Maksymova, O., Kuzmenko, V., Gultsov, P. et al. (2021). Devising a method for improving the efficiency of artillery shooting based on the Markov model. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (114)), 6–17. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.245854
- Maksymov, M. V., Boltenkov, V. O., Gultsov, P. S., Maksymov, O. M. (2023). Verification of artillery fire under the influence of random disturbances for the computer game ARMA 3. Applied Aspects of Information Technology, 6 (4), 362–375. https://doi.org/10.15276/aait.06.2023.24
- Maksymova, O. B., Boltyonkov, V. O., Maksymov, M. V., Gultsov, P. S., Maksymov, O. M. (2023). Development and optimization of simulation models and methods for controlling virtual artillery units in game scenarios. Herald of Advanced Information Technology, 6 (4), 320–337. https://doi.org/10.15276/hait.06.2023.21
- Lu, T., Chen, K., Zhang, Y., Deng, Q. (2021). Research on Dynamic Evolution Model and Method of Communication Network Based on Real War Game. Entropy, 23 (4), 487. https://doi.org/10.3390/e23040487
- Shim, Y. (2017). An analysis of shoot-and-scoot tactics. Naval Postgraduate School. Available at: https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/AD1046113.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Oleksii Maksymov, Oleksandr Toshev, Volodymyr Demydenko, Maksym Maksymov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.