Моніторинг процесу інертизації вантажних танків суден класу LNG
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.314048Ключові слова:
вантажні танки, інертизація вантажних танків, інертизація з використанням азоту, концентрація інертного газу, судно-газовозАнотація
Наведені результати щодо моніторингу процесу інертизації вантажних танків суден, що призначені для перевезення зрідженого природного газу. Визначено, що обов’язковим етапом вантажних операції в порту вивантаження зрідженого природного газу є інертизація танків. Зазначено, що на суднах-газовозах джерелом інертних газів можуть бути: димові гази суднових допоміжних котлів; гази, що генеруються в генераторі інертних газів під час спалювання в них рідкого палива; безпосередньо хімічно чистий інертний газ (як правило, азот). Також зазначено, що інертизація вантажних танків виконується за одним із двох методів: або розведенням газової атмосфери (яке є процесом змішування двох середовищ), або заміщення газової атмосфери (при якому гази, що подаються в танк, а утворюють поділяючий шар і поступово витісняють пари залишків вантажу). Стійкість та суцільність поділяючого шару визначає якість процесу інертизації вантажних танків. Контроль стану поділяючого шару у вантажному танку неможливий оптичними або візуальними засобами контролю, що обумовлюється непрозорим середовищем усередині танка. В зв’язку з цим цілісність поділяючого шару, що розділяє, а також рівень, на якому він знаходиться у вантажному танку, запропоновано визначати шляхом вимірювання концентрації інертного газу в обсязі танка. Дослідження виконувались на судні-газовозі вантажомісткістю 42563 м3. Інертизація вантажних танків судна забезпечувалась за допомогою азоту, який генерувався генератором інертних газів за технологією Pressure Swing Adsorption. Моніторинг концентрації азоту в обсязі вантажного танку виконувався на рівнях, що відповідали 5 %, 20 %, 50 %, 80 % та 95 % глибини танку. Дослідження щодо визначення впливу тиску азоту, що надходить у вантажні танки для їх інертизації, на стійкість і цілісність поділяючого шару виконувались у діапазоні значень 0.95–1.05 МПа. Тривалість експерименту становила 210 хвилин, фіксація значень концентрації азоту виконувалася через кожні 30 хвилин. В результаті було встановлено оптимальні значення тиску, за якими процес інертизації забезпечується за мінімальний час. Також були визначені критичні значення тиску, за якими відбувається руйнування поділяючого шару.
Посилання
- Sagin, S. V., Karianskyi, S., Sagin, S. S., Volkov, O., Zablotskyi, Y., Fomin, O. et al. (2023). Ensuring the safety of maritime transportation of drilling fluids by platform supply-class vessel. Applied Ocean Research, 140, 103745. https://doi.org/10.1016/j.apor.2023.103745
- Maryanov, D. (2022). Control and regulation of the density of technical fluids during their transportation by sea specialized vessels. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (63)), 19–25. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.252336
- Khlopenko, M., Gritsuk, I., Sharko, O., Appazov, E. (2024). Increasing the accuracy of the vessel’s course orientation. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (75)), 25–30. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.298518
- Madey, V. (2022). Assessment of the efficiency of biofuel use in the operation of marine diesel engines. Technology Audit and Production Reserves, 2 (1 (64)), 34–41. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.255959
- Maryanov, D. (2021). Development of a method for maintaining the performance of drilling fluids during transportation by Platform Supply Vessel. Technology Audit and Production Reserves, 5 (2 (61)), 15–20. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.239437
- Petrychenko, O., Levinskyi, M., Prytula, D., Vynohradova, A. (2023). Fuel options for the future: a comparative overview of properties and prospects. Collection of Scientific Works of the State University of Infrastructure and Technologies Series «Transport Systems and Technologies», 41, 96–106. https://doi.org/10.32703/2617-9059-2023-41-8
- Stoliaryk, T. (2022). Analysis of the operation of marine diesel engines when using engine oils with different structural characteristics. Technology Audit and Production Reserves, 5 (1 (67)), 22–32. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.265868
- Sagin, A. S., Zablotskyi, Y. V. (2021). Reliability maintenance of fuel equipment on marine and inland navigation vessels. The Austrian Journal of Technical and Natural Sciences, 7-8, 14–17. https://doi.org/10.29013/ajt-21-7.8-14-17
- Ershov, M. A., Grigorieva, E. V., Abdellatief, T. M. M., Kapustin, V. M., Abdelkareem, M. A., Kamil, M., Olabi, A. G. (2021). Hybrid low-carbon high-octane oxygenated gasoline based on low-octane hydrocarbon fractions. Science of The Total Environment, 756, 142715. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2020.142715
- Sagin, S. V., Sagin, S. S., Fomin, O., Gaichenia, O., Zablotskyi, Y., Píštěk, V., Kučera, P. (2024). Use of biofuels in marine diesel engines for sustainable and safe maritime transport. Renewable Energy, 224, 120221. https://doi.org/10.1016/j.renene.2024.120221
- Sagin, S., Kuropyatnyk, O., Sagin, A., Tkachenko, I., Fomin, O., Píštěk, V., Kučera, P. (2022). Ensuring the Environmental Friendliness of Drillships during Their Operation in Special Ecological Regions of Northern Europe. Journal of Marine Science and Engineering, 10 (9), 1331. https://doi.org/10.3390/jmse10091331
- Sagin, S. V., Kuropyatnyk, O. A., Zablotskyi, Yu. V., Gaichenia, O. V. (2022). Supplying of Marine Diesel Engine Ecological Parameters. Naše more, 69 (1), 53–61. https://doi.org/10.17818/nm/2022/1.7
- Chang, Z., He, X., Fan, H., Guan, W., He, L. (2023). Leverage Bayesian Network and Fault Tree Method on Risk Assessment of LNG Maritime Transport Shipping Routes: Application to the China–Australia Route. Journal of Marine Science and Engineering, 11 (9), 1722. https://doi.org/10.3390/jmse11091722
- Lee, K. (2024). Development of Hardware-in-the-Loop Simulation Test Bed to Verify and Validate Power Management System for LNG Carriers. Journal of Marine Science and Engineering, 12 (7), 1236. https://doi.org/10.3390/jmse12071236
- Zablotsky, Yu. V., Sagin, S. V. (2016). Enhancing Fuel Efficiency and Environmental Specifications of a Marine Diesel When using Fuel Additives. Indian Journal of Science and Technology, 9 (46), 353–362. https://doi.org/10.17485/ijst/2016/v9i46/107516
- Zablotsky, Yu. V., Sagin, S. V. (2016). Maintaining Boundary and Hydrodynamic Lubrication Modes in Operating High-pressure Fuel Injection Pumps of Marine Diesel Engines. Indian Journal of Science and Technology, 9, 208–216. https://doi.org/10.17485/ijst/2016/v9i20/94490
- Sagin, S. V., Semenov, O. V. (2016). Motor Oil Viscosity Stratification in Friction Units of Marine Diesel Motors. American Journal of Applied Sciences, 13 (2), 200–208. https://doi.org/10.3844/ajassp.2016.200.208
- Sagin, S. V., Semenov, O. V. (2016). Marine Slow-Speed Diesel Engine Diagnosis with View to Cylinder Oil Specification. American Journal of Applied Sciences, 13 (5), 618–627. https://doi.org/10.3844/ajassp.2016.618.627
- Sagin, S. V., Solodovnikov, V. G. (2015). Cavitation Treatment of High-Viscosity Marine Fuels for Medium-Speed Diesel Engines. Modern Applied Science, 9 (5), 269–278. https://doi.org/10.5539/mas.v9n5p269
- Matieiko, O. (2024). Selection of optimal schemes for the inerting process of cargo tanks of gas carriers. Industrial and Technology Systems, 4 (1 (78)), 43–50. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.310699
- Sagin, S., Karianskyi, S., Madey, V., Sagin, A., Stoliaryk, T., Tkachenko, I. (2023). Impact of Biofuel on the Environmental and Economic Performance of Marine Diesel Engines. Journal of Marine Science and Engineering, 11 (1), 120. https://doi.org/10.3390/jmse11010120
- Kuropyatnyk, O. A. (2020). Reducing the emission of nitrogen oxides from marine diesel engines. International Conference «Scientific research of the SCO countries: synergy and integration», 154–160.
- Sagin, S., Madey, V., Stoliaryk, T. (2021). Analysis of mechanical energy losses in marine diesels. Technology Audit and Production Reserves, 5 (2 (61)), 26–32. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.239698
- Lopatin, O. P. (2024). Investigation of the combustion process in a dual-fuel engine. Journal of Physics: Conference Series, 2697 (1), 012079. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2697/1/012079
- Sagin, S. V., Sagin, S. S., Madey, V. (2023). Analysis of methods of managing the environmental safety of the navigation passage of ships of maritime transport. Technology Audit and Production Reserves, 4 (3 (72)), 33–42. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.286039
- Minchev, D. S., Varbanets, R. A., Alexandrovskaya, N. I., Pisintsaly, L. V. (2021). Marine diesel engines operating cycle simulation for diagnostics issues. Acta Polytechnica, 61 (3), 435–447. https://doi.org/10.14311/ap.2021.61.0435
- Maryanov, D. (2022). Reduced energy losses during transportation of drilling fluid by Platform Supply Vessels. Technology Audit and Production Reserves, 2 (1 (64)), 42–50. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.256473
- Varbanets, R., Fomin, O., Píštěk, V., Klymenko, V., Minchev, D., Khrulev, A. et al. (2021). Acoustic Method for Estimation of Marine Low-Speed Engine Turbocharger Parameters. Journal of Marine Science and Engineering, 9 (3), 321. https://doi.org/10.3390/jmse9030321
- Sultanbekov, R., Denisov, K., Zhurkevich, A., Islamov, S. (2022). Reduction of Sulphur in Marine Residual Fuels by Deasphalting to Produce VLSFO. Journal of Marine Science and Engineering, 10 (11), 1765. https://doi.org/10.3390/jmse10111765
- Varbanets, R., Zalozh, V., Shakhov, A., Savelieva, I., Piterska, V. (2020). Determination of top dead centre location based on the marine diesel engine indicator diagram analysis. Diagnostyka, 21 (1), 51–60. https://doi.org/10.29354/diag/116585
- Bogdevicius, M., Semaskaite, V., Paulauskiene, T., Uebe, J. (2024). Impact and Technical Solutions of Hydrodynamic and Thermodynamic Processes in Liquefied Natural Gas Regasification Process. Journal of Marine Science and Engineering, 12 (7), 1164. https://doi.org/10.3390/jmse12071164
- Manos, A., Lyridis, D., Prousalidis, J., Sofras, E. (2023). Investigating the Operation of an LNG Carrier as a Floating Power Generating Plant (FPGP). Journal of Marine Science and Engineering, 11 (9), 1749. https://doi.org/10.3390/jmse11091749
- Sagin, S. V., Stoliaryk, T. O. (2021). COMparative assessment of marine diesel engine oils. The Austrian Journal of Technical and Natural Sciences, 7-8, 29–35. https://doi.org/10.29013/ajt-21-7.8-29-35
- Salova, T., Lekomtsev, P., Likhanov, V., Lopatin, O., Belov, E. (2023). Development of calculation methods and optimization of working processes of heat engines. AIP Conference Proceedings, 2700, 050015. https://doi.org/10.1063/5.0137793
- Visan, N. A., Niculescu, D. C., Ionescu, R., Dahlin, E., Eriksson, M., Chiriac, R. (2024). Study of Effects on Performances and Emissions of a Large Marine Diesel Engine Partially Fuelled with Biodiesel B20 and Methanol. Journal of Marine Science and Engineering, 12 (6), 952. https://doi.org/10.3390/jmse12060952
- Sagin, S., Madey, V., Sagin, A., Stoliaryk, T., Fomin, O., Kučera, P. (2022). Ensuring Reliable and Safe Operation of Trunk Diesel Engines of Marine Transport Vessels. Journal of Marine Science and Engineering, 10 (10), 1373. https://doi.org/10.3390/jmse10101373
- Xiao, X., Xu, X., Wang, Z., Liu, C., He, Y. (2023). Research on a Novel Combined Cooling and Power Scheme for LNG-Powered Ship. Journal of Marine Science and Engineering, 11 (3), 592. https://doi.org/10.3390/jmse11030592
- Neumann, S., Varbanets, R., Minchev, D., Malchevsky, V., Zalozh, V. (2022). Vibrodiagnostics of marine diesel engines in IMES GmbH systems. Ships and Offshore Structures, 18 (11), 1535–1546. https://doi.org/10.1080/17445302.2022.2128558
- Sagin, S. V., Solodovnikov, V. G. (2017). Estimation of Operational Properties of Lubricant Coolant Liquids by Optical Methods. International Journal of Applied Engineering Research, 12, 8380–8391.
- Sagin, S. V. (2020). Determination of the optimal recovery time of the rheological characteristics of marine diesel engine lubricating oils. Materials of the International Conference «Process Management and Scientific Developments», 4, 195–202. https://doi.org/10.34660/INF.2020.4.52991
- Kuropyatnyk, O. A., Sagin, S. V. (2019). Exhaust Gas Recirculation as a Major Technique Designed to Reduce NOх Emissions from Marine Diesel Engines. Naše More, 66 (1), 1–9. https://doi.org/10.17818/nm/2019/1.1
- Gorb, S., Levinskyi, M., Budurov, M. (2022). Sensitivity Optimisation of a Main Marine Diesel Engine Electronic Speed Governor. Scientific Horizons, 24 (11), 9–19. https://doi.org/10.48077/scihor.24(11).2021.9-19
- Gorb, S., Popovskii, A., Budurov, M. (2023). Adjustment of speed governor for marine diesel generator engine. International Journal of GEOMATE, 25 (109), 125–132. https://doi.org/10.21660/2023.109.m2312
- Sagin, S. V. (2019). Decrease in mechanical losses in high-pressure fuel equipment of marine diesel engines. Materials of the International Conference «Scientific research of the SCO countries: synergy and integration», 1, 139–145. https://doi.org/10.34660/INF.2019.15.36258
- Fischer, D., Vith, W., Unger, J. L. (2024). Assessing Particulate Emissions of Novel Synthetic Fuels and Fossil Fuels under Different Operating Conditions of a Marine Engine and the Impact of a Closed-Loop Scrubber. Journal of Marine Science and Engineering, 12 (7), 1144. https://doi.org/10.3390/jmse12071144
- Sagin, S. V., Kuropyatnyk, O. A. (2021). Using exhaust gas bypass for achieving the environmental performance of marine diesel engines. Austrian Journal of Technical and Natural Sciences. Scientific journal, 7-8, 36–43. https://doi.org/10.29013/AJT-21-7.8-36-43
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Oleksii Matieiko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.