Аналіз причин руйнування елементів бурильної колони

Автор(и)

  • Василь Михайлович Івасів Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019, Україна https://orcid.org/0000-0003-4837-1217
  • Ярослав Степанович Гриджук Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019, Україна https://orcid.org/0000-0002-1429-8640
  • Лідія Романівна Юрич Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019, Україна https://orcid.org/0000-0002-2435-9785

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2014.31838

Ключові слова:

елементи бурильної колони, втома, руйнування, аналіз аварійності

Анотація

В даній статті зроблено аналіз опублікованих матеріалів, що стосуються відмов елементів бурильних колон. Встановлено, що найбільший відсоток аварій припадає на різьбові з’єднання та бурильні замки. На механізм їх виникнення в першу чергу впливають властивості матеріалу, корозійність бурового розчину, профіль стовбура свердловини, частота обертання ротора, навантаження на долото.

Біографії авторів

Василь Михайлович Івасів, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

Доктор технічних наук, професор

Кафедра нафтогазового обладнання

Ярослав Степанович Гриджук, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра теоретичної механіки

Лідія Романівна Юрич, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

Аспірант

Кафедра нафтогазового обладнання

Посилання

  1. Peleh, V. G., Stoyan. B. N., Senyuk, B. D. (1982). Analiz avariy s burilnyimi trubami po ob'edineniyu “Ukrneft”. Trudyi KNIITneft. Kuybyishev, 35-39.
  2. Dublenich, Yu. V. (1986). Analiz razrusheniy zamkovyih rezb utyazhelennyih burilnyih trub. Mashinyi i neftyanoe oborudovanie, № 2, 10-12.
  3. Saroyan, A. E. (1990). Teoriya i praktika rabotyi burilnoy kolonnyi. M.: Nedra, 263.
  4. Krizhanovskiy, E. I. (1977). Vliyanie burovogo rastvora na vyinoslivost zamkovyih soedineniy. Fiziko-himicheskaya mehanika materialov, № 3, 99-101.
  5. Ivasiv, V. M. (1999). Metody ta zasoby upravlinnya buryl'noyu kolonoyu dlya zabezpechennya yiyi nadiynosti. Ivano-Frankivs'k, 290.
  6. Baryshnikov, A., Beghini, M., Bertini, L., Rosellini, W. (2001). Fatigue strength of conical threaded connection. Congresso AIAS XXX, In Italian.
  7. Vaisberg, O., Vincke, O., Perrin, G., Sarda, J. P., Fay, J. B. (2002, January). Fatigue of Drillstring: State of the Art. Oil & Gas Science and Technology, Vol. 57, № 1, 7–37. doi:10.2516/ogst:2002002
  8. Basaryigin, Yu. M., Bulatov, A. I., Proselkov, Yu. M. (2000). Oslozhneniya i avarii pri burenii neftyanyih i gazovyih skvazhin. M.: Nedra, 679.
  9. Shadrina, A. V., Saruev, L. A. (2008). Issledovanie protsessov tsiklicheskoy deformatsii rezbovyih soedineniy burilnih trub kak uprugo-friktsionnoy sistemyi. Tehnologiya i tehnika geologorazvedochnyih nauk, № 1, 51-54.
  10. Kogaev, V. P. (1977). Raschetyi na prochnost pri napryazheniyah peremennyih vo vremeni. M.: Mashinostroenie, 232.
  11. OgorodnIkov, P. I., SvItlitskiy, V. M., Malyarchuk, B. M. (2010). Hvilovi protsesi u burilniy koloni yak gnuchkiy sistemі. Naftova i gazova promislovist, № 3, 16-19.
  12. Schlumberger. Drilling Dynamics. Sensors and Optimization. Available: http://www.slb.com/drilling.aspx
  13. Abubakirov, F. A. (2012). Profilaktika avariy pri burenii skvazhin na ob'ektah OOO “Bashneft-Dobyicha”. Inzhenernaya praktika, № 2, 78.
  14. Lachinyan, L. A. (1979). Rabota burilnoy kolonnyi. M.: Nedra, 207.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-23

Як цитувати

Івасів, В. М., Гриджук, Я. С., & Юрич, Л. Р. (2014). Аналіз причин руйнування елементів бурильної колони. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(20), 15–17. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2014.31838

Номер

Розділ

Технології машинобудування: Оригінальне дослідження