Визначення та класифікація м’яких проектів як основа планування їх змісту

Автор(и)

  • Аль Атум Мохаммад Фаиз Ахмад Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, просп. Радянський, 59а, м. Сєвєродонецьк, Україна, 93400, Україна https://orcid.org/0000-0002-1831-429X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.38072

Ключові слова:

м’який проект, компетентність, первісність, ієрархічна структура робіт, продукт-споживач

Анотація

Розширено уявлення про м’які проекти як окремий клас проектів. Це досягнуто за рахунок виділення відмінних рис з позицій компетентнісного та сервісного аспектів, запропонованого визначення та розробленої класифікації м’яких проектів. Виявлено особливості планування змісту м’яких проектів. Запропоновано підхід до представлення ієрархічної структури робіт, який відображає специфіку м’яких проектів.

Біографія автора

Аль Атум Мохаммад Фаиз Ахмад, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, просп. Радянський, 59а, м. Сєвєродонецьк, Україна, 93400

Кандидат технічних наук, аспірант

Кафедра управління проектами та прикладної статистики

Посилання

  1. Bushuev, S., Yaroshenko, Y., Yaroshenko, N. (2013). Enterprise energy in project management for development. Project management and development of production, 2 (46), 5-12.
  2. Medvedieva, E. (2013). Value-oriented management of interaction in projects: methodological bases. Kyiv, 44.
  3. PMI research: tendencies in project management. (03.04.2012). Available: http://www.pmexpert.ru/press-center/news-world/detail.php?ID=6076
  4. LeRoy Ward, J. (18.02.2010). Ten tendencies of the project management in 2010. Projects@Work. Available: http://www.pmprofy.ru/content/rus/212/2124-article.asp
  5. Valkman, Y. (2012). Integrity of characters: about the simulating of sense and understanding. Information Technologies & Knowledge, Vol. 6, No 1, 14-25.
  6. Translated from Japanese: Yaroshenko, F. (2011). Guidance on organization’s innovative projects and programs management, Vol. 1, Version 1.2. Kiev, 209.
  7. Chin, G. (2014). Agile Project Management: How to Succeed in the Face of Changing Project Requirements. CC Pace Systems. Available: http://www.ccpace.com/asset_files/Agile_Project_Management.pdf
  8. Levin, G. (2014, November 18). Managing Stakeholder Expectations for Project Success: A Knowledge Integration Framework and Value Focused Approach. Project Management Journal, Vol. 45, № 6, e3–e3. doi:10.1002/pmj.21464
  9. Biryukov, O. (2012). Context estimation of competence of command of project management. Kiev: KNUBA, 23.
  10. Tyssen, A. K., Wald, A., Spieth, P. (2013, December). Leadership in Temporary Organizations: A Review of Leadership Theories and a Research Agenda. Project Management Journal, Vol. 44, № 6, 52–67. doi:10.1002/pmj.21380
  11. Verba, V. (2007). Classification of consulting projects. Siveryanskyi litopys, 6 (26), 174-181.
  12. Medvedieva, E. M. (2008). The corporative culture as an influenced point of the organization development processes favourabling project. Project management and development of production, № 2 (26), 57-65.
  13. Rach, V. (2009). Soft projects: features, classification, application. Project management in development of society. An acceleration of organization development on the base of project management: Proc. of VI international conference. Kiev, 156-158.
  14. Rach, V., Rach, D. (2000). Risk management in projects implemented in transitional economy: financial products for the real sector in Ukraine. Proc. of international conference. Seminar "Project Management in lending to the real sector". Kyiv, 25-26.
  15. A Guide to the Project Management Body of Knowledge. Ed. 5. (2013). Project Management Institute, Inc., 619.
  16. Practice Standard for Work Breakdown Structure. Ed. 2. (2006). Project Management Institute, Inc., 111.
  17. Alatoom Mohammad Faiz Ahmad. (2014). Conceptual model of the soft project scope planning basing on the service model. Project management and development of production, № 1 (49), 172-180.
  18. Yaroshenko, Y. (2010). Models "motive forces – resistances" in project and program management. Kyiv, 160.
  19. Skoibeda, P., Timohina, E., Zhavoronkova, I. (09.01.2014). Failures and successes – 2013. Which projects have gone and wich were lucky to attract millions. Business environment. Available: http://journal.dasreda.ru/ideas/4626-provaly-i-uspehi-2013
  20. Competency-Based Education. (2013). CAEL Forum & News Competency-Based Education. Available: http://www.cael.org/pdfs/cael_competency_based_education_2013
  21. Caupin, G., Knoepfel, H., Koch, G., Pannenbäcker, K., Pérez-Polo, F., Seabury, Ch. (2006). ICB - IPMA Competence Baseline, Version 3.0. International Project Management Association. Available: http://www.ipma.ch/assets/ICB3.pdf
  22. Rach, V., Rossoshanskaya, O., Medvedieva, E.; In: Rach, V. (2010). Project management: practical aspects of regional development strategies realization. Kiev, 276.
  23. Beinhauer, R., Suh, I., Tahiri, L. (2014). Competence based teaching and research in higher education. Prishtina. Available: http://www.link-competences.org/kosovo/files/user/docs/CUP%20BOOK%20EN.pdf
  24. Teplov, S. (2012). Effectiveness and efficiency of personnel educating. Personnel management – Ukraine, 5 (224), 50-53. Available: http://www.mim.kiev.ua/common/ua/press/publications/publ_2012/TEPLOV_S._Rezul_tativnost__i_effektivnost__obucheniya_personala.pdf
  25. Complex Project Manager Competency Standards, Version 4.1. (August 2012). Complex Project Management Leadership and Excellence. Commonwealth of Australia (Department of Defence). Available: https://iccpm.com/sites/default/files/kcfinder/files/Resources/CPM%20Competency%20Standard%20V4.1.pdf
  26. The Standard for Program Management. Ed. 3. (2013). Project Management Institute, Inc., 176.
  27. The Standard for Portfolio Management. Ed. 5. (2013). Project Management Institute, Inc., 189.
  28. National Office of Tempus. Bases of educating during the hole life – pre-conditions of origin and history of development in EU-countries. Connection with Lissabon strategy. Available: www.tempus-russia.ru/prep-zayavka/LLL-general.pdf
  29. Grace, A. P. (2013). Lifelong learning as critical action: international perspectives on people, politics, policy, and practice. Toronto: Canadian Scholars’ Press, 298.
  30. About higher education: Law of Ukraine, 01.07.2014 № 1556-VII. Available: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-01-29

Як цитувати

Фаиз Ахмад, А. А. М. (2015). Визначення та класифікація м’яких проектів як основа планування їх змісту. Technology Audit and Production Reserves, 1(3(21), 46–52. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.38072

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження