Визначення та класифікація м’яких проектів як основа планування їх змісту
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.38072Ключові слова:
м’який проект, компетентність, первісність, ієрархічна структура робіт, продукт-споживачАнотація
Розширено уявлення про м’які проекти як окремий клас проектів. Це досягнуто за рахунок виділення відмінних рис з позицій компетентнісного та сервісного аспектів, запропонованого визначення та розробленої класифікації м’яких проектів. Виявлено особливості планування змісту м’яких проектів. Запропоновано підхід до представлення ієрархічної структури робіт, який відображає специфіку м’яких проектів.Посилання
- Bushuev, S., Yaroshenko, Y., Yaroshenko, N. (2013). Enterprise energy in project management for development. Project management and development of production, 2 (46), 5-12.
- Medvedieva, E. (2013). Value-oriented management of interaction in projects: methodological bases. Kyiv, 44.
- PMI research: tendencies in project management. (03.04.2012). Available: http://www.pmexpert.ru/press-center/news-world/detail.php?ID=6076
- LeRoy Ward, J. (18.02.2010). Ten tendencies of the project management in 2010. Projects@Work. Available: http://www.pmprofy.ru/content/rus/212/2124-article.asp
- Valkman, Y. (2012). Integrity of characters: about the simulating of sense and understanding. Information Technologies & Knowledge, Vol. 6, No 1, 14-25.
- Translated from Japanese: Yaroshenko, F. (2011). Guidance on organization’s innovative projects and programs management, Vol. 1, Version 1.2. Kiev, 209.
- Chin, G. (2014). Agile Project Management: How to Succeed in the Face of Changing Project Requirements. CC Pace Systems. Available: http://www.ccpace.com/asset_files/Agile_Project_Management.pdf
- Levin, G. (2014, November 18). Managing Stakeholder Expectations for Project Success: A Knowledge Integration Framework and Value Focused Approach. Project Management Journal, Vol. 45, № 6, e3–e3. doi:10.1002/pmj.21464
- Biryukov, O. (2012). Context estimation of competence of command of project management. Kiev: KNUBA, 23.
- Tyssen, A. K., Wald, A., Spieth, P. (2013, December). Leadership in Temporary Organizations: A Review of Leadership Theories and a Research Agenda. Project Management Journal, Vol. 44, № 6, 52–67. doi:10.1002/pmj.21380
- Verba, V. (2007). Classification of consulting projects. Siveryanskyi litopys, 6 (26), 174-181.
- Medvedieva, E. M. (2008). The corporative culture as an influenced point of the organization development processes favourabling project. Project management and development of production, № 2 (26), 57-65.
- Rach, V. (2009). Soft projects: features, classification, application. Project management in development of society. An acceleration of organization development on the base of project management: Proc. of VI international conference. Kiev, 156-158.
- Rach, V., Rach, D. (2000). Risk management in projects implemented in transitional economy: financial products for the real sector in Ukraine. Proc. of international conference. Seminar "Project Management in lending to the real sector". Kyiv, 25-26.
- A Guide to the Project Management Body of Knowledge. Ed. 5. (2013). Project Management Institute, Inc., 619.
- Practice Standard for Work Breakdown Structure. Ed. 2. (2006). Project Management Institute, Inc., 111.
- Alatoom Mohammad Faiz Ahmad. (2014). Conceptual model of the soft project scope planning basing on the service model. Project management and development of production, № 1 (49), 172-180.
- Yaroshenko, Y. (2010). Models "motive forces – resistances" in project and program management. Kyiv, 160.
- Skoibeda, P., Timohina, E., Zhavoronkova, I. (09.01.2014). Failures and successes – 2013. Which projects have gone and wich were lucky to attract millions. Business environment. Available: http://journal.dasreda.ru/ideas/4626-provaly-i-uspehi-2013
- Competency-Based Education. (2013). CAEL Forum & News Competency-Based Education. Available: http://www.cael.org/pdfs/cael_competency_based_education_2013
- Caupin, G., Knoepfel, H., Koch, G., Pannenbäcker, K., Pérez-Polo, F., Seabury, Ch. (2006). ICB - IPMA Competence Baseline, Version 3.0. International Project Management Association. Available: http://www.ipma.ch/assets/ICB3.pdf
- Rach, V., Rossoshanskaya, O., Medvedieva, E.; In: Rach, V. (2010). Project management: practical aspects of regional development strategies realization. Kiev, 276.
- Beinhauer, R., Suh, I., Tahiri, L. (2014). Competence based teaching and research in higher education. Prishtina. Available: http://www.link-competences.org/kosovo/files/user/docs/CUP%20BOOK%20EN.pdf
- Teplov, S. (2012). Effectiveness and efficiency of personnel educating. Personnel management – Ukraine, 5 (224), 50-53. Available: http://www.mim.kiev.ua/common/ua/press/publications/publ_2012/TEPLOV_S._Rezul_tativnost__i_effektivnost__obucheniya_personala.pdf
- Complex Project Manager Competency Standards, Version 4.1. (August 2012). Complex Project Management Leadership and Excellence. Commonwealth of Australia (Department of Defence). Available: https://iccpm.com/sites/default/files/kcfinder/files/Resources/CPM%20Competency%20Standard%20V4.1.pdf
- The Standard for Program Management. Ed. 3. (2013). Project Management Institute, Inc., 176.
- The Standard for Portfolio Management. Ed. 5. (2013). Project Management Institute, Inc., 189.
- National Office of Tempus. Bases of educating during the hole life – pre-conditions of origin and history of development in EU-countries. Connection with Lissabon strategy. Available: www.tempus-russia.ru/prep-zayavka/LLL-general.pdf
- Grace, A. P. (2013). Lifelong learning as critical action: international perspectives on people, politics, policy, and practice. Toronto: Canadian Scholars’ Press, 298.
- About higher education: Law of Ukraine, 01.07.2014 № 1556-VII. Available: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Технологічний аудит та резерви виробництва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.