Порівняння методів оцінювання конкурентоспроможності підприємства

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Брижань Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, Першотравневий проспект, 24, м. Полтава, України, 36601, Україна https://orcid.org/0000-0002-2449-2076
  • Віра Яківна Чевганова Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, Першотравневий проспект, 24, м. Полтава, України, 36601, Україна https://orcid.org/0000-0003-1428-430X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.47269

Ключові слова:

конкурентоспроможність, конкуренція, конкурентні переваги, стратегія, методи оцінки

Анотація

Доведено необхідність оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства для його успішного функціонування і адаптації в мінливих умовах господарювання. Запропоновано розширену класифікацію методичних підходів оцінки конкурентоспроможності підприємства. На основі практичних прикладів доведено необхідність використання різних методів оцінки конкурентоздатності залежно від: мети проведення оцінювання, сфери бізнесу, наявної інформації, кількості часу, відведеного для ухвалення рішення.

Біографії авторів

Ірина Анатоліївна Брижань, Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, Першотравневий проспект, 24, м. Полтава, України, 36601

Доктор економічних наук, доцент, професор кафедри

Кафедри економіки підприємства та управління персоналом 

Віра Яківна Чевганова, Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, Першотравневий проспект, 24, м. Полтава, України, 36601

Кандидат економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедри економіки підприємства та управління персоналом 

Посилання

  1. Schwab, K. (2015). Insight Report. The Global Competitiveness Report 2014–2015. Geneva: World Economic Forum. Available: http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2014-15.pdf
  2. Smit, А. (2007). Issledovanie o prirode i prichinax bogatstva narodov. M., 960.
  3. Porter, M. (2000). Konkurentsiia. M.: Izd. dom «Vil'iams», 495.
  4. Schumpeter, J. (2007). Teorija ekonomiceskogo razvitija. Kapitalism, democratiya sotcializm. М., 864.
  5. Koval's'ka, L. L. (2007). Otsinka konkurentospromozhnosti rehionu ta mekhanizmy ii pidvyschennia. L., 419.
  6. Herasymchuk, Z. V., Koval's'ka, L. L. (2008). Konkurentospromozhnist' rehionu: teoriia, metodolohiia, praktyka. L., 248.
  7. Dragan, O. (2006). Upravlіnnja konkurentospromozhnіstju pіdpriemstv: teoreticnі aspecty. K.: DAKKKіM, 160.
  8. Fatxutdіnov, R. A., Osovskam, G. C. (2009). Upravlinnia konkurentozdatnistiu orhanizatsii. K.: Kondor, 468.
  9. Bridoux, F. (2004). A Resource-based approach to performance and competition: an overview of the connections between resources and competition. IAG working paper. Available: http://www.uclouvain.be/cps/ucl/doc/iag/documents/WP_110_Brid- oux.pdf
  10. Verhoglyadova, N., Levchinskyy, D., Rossikhina, O. (2012). The methods of building enterprise competitiveness estimation. In global international scientific analytical report. Available: http://gisap.eu/node/291
  11. Ivanova, N. I., Marcus, O. E. (2011). Porіvnyalna characteristica metodіv otsіnki konkurentospromozhnostі. Ekonomіchny Prostir, 48/2, 189–196.
  12. Thompson, A. A., Strickland, A. J. (2007). Strategic Management: Consepts and Cases. Ed. 11th. Boston: McGraw-Hill, 1104.
  13. Hofer, C. W., Schendel, D. (1978). Strategy formulation: Analytical concepts. St. Paul, MN: West Publishing, 234.
  14. McKinsey & Company. (2008). Enduring Ideas: The GE–McKinsey nine-box matrix. Available: http://www.mckinsey.com/insights/strategy/enduring_ideas_the_ge_and_mckinsey_nine-box_matrix
  15. Rezultati konkursu “Favorit uspíxu”. Available: www.favor.com.ua
  16. Internet storinka korporatsii Biscuit Shokolad. Available: http://www.biscuit.com.ua
  17. Internet storinka PAT «Poltavakonditer». Available: http://www.dominic.com.ua
  18. Internet storinka PrAT Konditerska factory Lagoda”. Available: http://lagoda.com.ua
  19. Chevganova, V. J., Brizhan, І. A., Zemtsova, K. A., Olіynik, O. O. (2010). Konkurentospromozhnіst: sutnіst, otsіnka ta shlyaxi pіdvischennya ii rіvnya (region, galuz, pіdpriеmstvo). P.: PoltNTU, 256.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-07-23

Як цитувати

Брижань, І. А., & Чевганова, В. Я. (2015). Порівняння методів оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Technology Audit and Production Reserves, 4(5(24), 10–15. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.47269