Дисбаланс попиту та пропозиції як інтегральний показник, що характеризує об'єктивну сутність явища конкуренції

Автор(и)

  • Владимир Викторович Осипов Самарський державний економічний університет, вул. Радянської Армії, 141, м. Самара, Російська Федерація, 443090, Російська Федерація https://orcid.org/0000-0003-4419-7653

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.51363

Ключові слова:

функціонально-цільовий підхід, економіка, конкуренція, баланс між попитом і пропозицією, «золоте правило конкуренції»

Анотація

Показано недосконалість класичних уявлень про конкуренцію і неефективність класифікації типів конкуренції за кількістю продавців і покупців. Запропоновано новий, більш простий і об'єктивний критерій класифікації – баланс між попитом і пропозицією. Баланс «попит-пропозиція» позиціонується як концептуальна основа нової теорії конкуренції – «золоте правило конкуренції». В роботі використано функціонально-цільовий підхід.

Біографія автора

Владимир Викторович Осипов, Самарський державний економічний університет, вул. Радянської Армії, 141, м. Самара, Російська Федерація, 443090

Старший викладач

Кафедра економічної теорії

Посилання

  1. Osipov, V. V. (2014). Ob opyte deskriptivnogo issledovaniia teoreticheskoi sushchnosti konkurentsii. Nauka i obrazovanie: sovremennye trendy. Seriia "Nauchno-metodicheskaia biblioteka", Vol. VI. Cheboksary: TsNS «Interaktiv plius», 103–145.
  2. Haiek, F. (2011). Individualizm i ekonomicheskii poriadok. Cheliabinsk: Sotsium, 208. Available: http://www.litres.ru/pages/biblio_book/?art=3949355
  3. Svetun'kov, S. G. (2009). Teoriia konkurentsii: abstraktnoe i idealizirovannoe. Sovremennaia konkurentsiia, 4 (16). Moscow: Moscow Financial-Industrial University. "Synergy", 60–66.
  4. Osipov, V. V. (2014). Osipov's Pyramid is a New Principle classifications of competitive Relations. Eastern European Scientific Journal, Gesellschaftswissenschaften, Ausgabe 2. Germany, Düsseldorf: AURIS Kommunikations- und Verlagsgesellschaft mbH, 175–187. doi:10.12851/EESJ201404ART24
  5. Stasenko, D. V. (2014). Teoriia konkurentsii i osobennosti formirovaniia konkurentnoi sredy v Ukraine. Nauka i ekonomika, 3 (35). Khmelnitsky: Khmelnitsky University of Economics, 145–150.
  6. Hmel'kova, N. V. (2010). Ot konkurentsii k so-konkurentsii: novaia logika konkurentnogo sotrudnichestva. Zhurnal ekonomicheskoi teorii, 1. Yekaterinburg: Institute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciences, 145–155.
  7. Osipov, V. V. (2015). The Functional-Target and Program-Target Approaches: Comparative Analysis. Eastern European Scientific Journal, Ausgabe 1. Germany, Düsseldorf: AURIS Kommunikations- und Verlagsgesellschaft mbH, 152–171. doi:10.12851/EESJ201501C07ART01
  8. Berdnikov, V. A. (2001). Konkurentsiia i konkurentosposobnost': teoriia, tendentsii, perspektiva. Tol'iatti: TolPI, 200.
  9. Azoev, G. L. (1996). Konkurentsiia: analiz, strategiia i praktika. Moscow: Tsentr ekonomiki i marketinga, 208.
  10. Osipov, V. V. (2015). About a New Principle of Classification of Markets Competitive Characteristics. Eastern European Scientific Journal, Ausgabe 4. Germany, Düsseldorf: AURIS Kommunikations- und Verlagsgesellschaft mbH, 93–103. doi:10.12851/EESJ201508C03ART08
  11. Haiek, F. A. (1992). Pagubnaia samonadeiannost'. Oshibki sotsializma. Translated from English. Moscow: Novosti, 304.
  12. Stigler, J. J.: In: Gal'perin, V. M. (1999). Sovershennaia konkurentsiia: istoricheskii rakurs. Vehi ekonomicheskoi mysli. Teoriia firmy, Vol. 2. Translated from English. St. Petersburg: Ekonomicheskaia shkola, 534.
  13. Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie. Translated from English. Moscow: Ekonomika, 358.
  14. Grebennikov, P. I., Leusskii, A. I., Tarasevich, L. S. (1996). Mikroekonomika. St. Petersburg: SPbUEF, 352.
  15. Nureev, R. M. (2000). Kurs mikroekonomiki. Moscow: NORMA-INFRA-M, 572.
  16. Dolan, E. J., Lindsei, D. (1997). Mikroekonomika. Translated from English. SPb., 448.
  17. Vse o rynke: ot Iisusa do Haieka. Book. 1. (1991). Moscow: MESI, 110.
  18. Porter, M. (1993). Mezhdunarodnaia konkurentsiia. Translated from English. Moscow: Mezhdunarodnye otnosheniia, 896.
  19. Sherer, F., Ross, D. (1997). Struktura otraslevyh rynkov. Translated from English. Moscow: INFRA-M, 698.
  20. Slovar' po ekonomike. (1998). Translated from English. St. Petersburg: Ekonomicheskaia shkola, 752.
  21. Osipov, V. V. (2007). "Pofigizm" kak dominiruiushchaia model' trudovogo povedeniia rabotnika Volzhskogo avtozavoda v g. Tol'iatti. Materialy Vserossiiskoi nauchno-prakticheskoi konferentsii "Problemy globalizatsii sovremennogo obshchestva", Tol'iatti, 23 dekabria 2006 g. Samara: Samar. gos. un-ta, 153–159.
  22. Osipov, V. V. (2014). Competition between manufacturers and consumers as the paradigm of real competitive relations. Materials of the VII international research and practice conference, Munich, April 23th-24th, 2014, Vol. I. Waldkraiburg-Munich-Germany: Vela Verlag, 303–315.
  23. Osipov, V. V. (2014). Funktsional'no-tselevoi podhod k novomu printsipu klassifikatsii konkurentnyh otnoshenii. Materialy XV Mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferentsii "Ekonomicheskie nauki v Rossii i za rubezhom", 21.04.2014g. Moscow: Sputnik+, 30–45.
  24. Osipov, V. V. (2014). About new classification of kinds of competitive relations / Sustainable economic development of regions, Vol. 2. Vienna: “East West” Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH, 144–161.
  25. Kelarev, V. V. (2003). Konkurentsiia: metodologicheskii vzgliad na sushchnost' kategorii. Izvestiia VUZov. Severo-Kavkazskii region. Obshchestvennye nauki, 2, 73–77.
  26. Ashmarina, S. I., Plaksina, I. A. (2013). Osobennosti konkurentnyh otnoshenii mezhdu vysshimi uchebnymi zavedeniiami. Vestnik Samarskogo gosudarstvennogo ekonomicheskogo universiteta. Seriia Ekonomika, 7 (105), 9–14.
  27. Osipov, V. V. (2014). O vrede konkurentsii. Traktat (Funktsional'no-tselevoi podhod v analize obektivnoi sushchnosti konkurentsii). Germany, Saarbrucken: LAP LAMBERT Academic, 105.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-22

Як цитувати

Осипов, В. В. (2015). Дисбаланс попиту та пропозиції як інтегральний показник, що характеризує об’єктивну сутність явища конкуренції. Technology Audit and Production Reserves, 5(6(25), 15–27. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.51363

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження