Підвищення жорсткості та технологічних можливостей шпинделів на пневматичних опорах

Автор(и)

  • Інна Вікторівна Віштак Вінницький національний технічний університет, вул. Хмельницьке шосе, 95, м. Вінниця, Україна, 21021, Україна https://orcid.org/0000-0002-8410-4098
  • Валерій Іванович Савуляк Вінницький національний технічний університет, вул. Хмельницьке шосе, 95, м. Вінниця, Україна, 21021, Україна https://orcid.org/0000-0002-4278-5155

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.51474

Ключові слова:

шпиндель, пневматична опора, канавка змінної глибини, жорсткість, технологічна можливість

Анотація

Показано, що застосування шпинделів на пневматичних опорах з нанесеними на них канавками змінного профілю дозволяє підвищити жорсткість верстатів. Виявлено, що найбільший вплив має глибина канавок та закон її зміни. Це дозволяє покращити технологічні можливості системи. Розроблено методику оптимального проектування шпинделів на пневматичних опорах з нанесеними канавками змінної глибини.

 

Біографії авторів

Інна Вікторівна Віштак, Вінницький національний технічний університет, вул. Хмельницьке шосе, 95, м. Вінниця, Україна, 21021

Аспірант

Кафедра технології підвищення зносостійкості

Валерій Іванович Савуляк, Вінницький національний технічний університет, вул. Хмельницьке шосе, 95, м. Вінниця, Україна, 21021

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технології підвищення зносостійкості

Посилання

  1. Ged, V. P., Pinegin, S. V., Tabachnikov, Y. B. (1977). Primenenie v promyshlennosti opor s gazovoy smazkoy. Stanki i instrument, 12, 1–3.
  2. Tabachnikov, Y. B., Kazancev, Е. А., Galanov, N. S. (1977). Primenenie aerostaticheskih opor v podshipnikovoy promyshlennosti. Stanki i instrument, 12, 19–21.
  3. Hirs, G. G. (1968). Konstruirovanie opornyh podshypnikov s prodolnymi kanavkami i vneshnim nagnetaniem smazki. Problemy treniya i smazki, 4, 324–331.
  4. Vishtak, I. V. (2014). Pidvyschennia jorstkosti vuzliv z gazovymy oporamy. Zbirnyk tez dopovidey II Mignarodnoy internet-konferencii «Problemy dovgovichnosti materialiv, pokrytiv ta konstrukciy». Vinnytstya, 17.
  5. Sheinberg, S. A., Ged, V. P., Shisheev, M. D. (1969). Opory skolgeniya s gazovoy smazkoy. Moscow: Mashinostroenie, 331.
  6. Pinegin, S. V., Orlov, A. V., Tabachnikov, Y. B. (1984). Precizionnye opory kacheniy s gazovoy smazkoy. Moscow: Mashinostroenie, 216.
  7. Push, A. V., Zverev, I. А. (2000). Shpindelnye uzly. Proektirovanie i issledovanie. Moscow: Stanki, 197.
  8. Emeliynov, A. V., Priyatelchuk, V. А., Shevchenko, А. V. (1978). Optimalnye parametry i sravnitelnye harakteristiki radialnyh podvesov s neprofilirovannymi rabochimi poverhnostiymi. Mashinovedenie, 6, 81–89.
  9. Fedotov, V. A. (1989). Ob ulutshenii harakteristik gazovyh podvesov s prodolnymi kanavkami. Gazovay smazka v mashinah i priborah: Vsesoyzn. koord. sovesch. Moscow, 45–46.
  10. Fedotova, I. V. (2013). Spindle on the conical gas suspension their design and research performance. New Technologies and Productsin Machine Manufacturing Technologies, Tehnomus, 20. Suceava, Romania, 234–239.
  11. Galiev, R. M., Pospelov, G. А. (1975). Stacionarnay zadacha konicheskogo podshipnika s gszovoy smazkoy. Gazovye opory turbomashin. Каzan: KHTI, 130–131.
  12. Sebastian, S. (1981). Analysis of a Conical Aerostatic Bearing. Pap. Pres. At 8th International Gas Bearing Symposium, BHRA Fluid Engineering, Cranfield, UK, England, Pap № 18, 237–250.
  13. Balmont, V. B., Gorelik, I. G., Figatner, A. M. (1987). Raschety vysocoskorostnyh shpindelnyh uzlov, Ser. 1, Vol. 1. NIITEMR, 52.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-22

Як цитувати

Віштак, І. В., & Савуляк, В. І. (2015). Підвищення жорсткості та технологічних можливостей шпинделів на пневматичних опорах. Technology Audit and Production Reserves, 5(7(25), 51–54. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.51474