Прогнозування швидкості судна з урахуванням впливу зовнішніх факторів і розмірень корпусу для системи забезпечення безпеки від потенційно небезпечних судів

Автор(и)

  • Олег Борисович Анипко Харківський університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, вул. Сумська 77/79, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0003-3678-2529
  • Глеб Федорович Шаблий Держпідприємство «Держгідрографія», пр-т Юрія Гагаріна 23, м. Київ, Україна, 02000, Україна
  • Игорь Борисович Ковтонюк Харківський університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, вул. Сумська 77/79, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-7010-3596

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.52007

Ключові слова:

примежовий шар, швидкість судна, розмірення судна, безпека від потенційно небезпечних суден

Анотація

Для забезпечення працездатності системи забезпечення безпеки від потенційно небезпечних судів необхідно вміти прогнозувати швидкість судна з урахуванням впливу зовнішніх факторів і розмірень корпусу. Отримано співвідношення, що зв'язує модельні параметри корпусу, швидкість і розмірення повномасштабного судна. Наведене співвідношення може бути використано для визначення основних розмірень судна, а також для оцінки швидкості судна на ранніх, передескізних стадіях опрацювання проектів перспективних судів.

Біографії авторів

Олег Борисович Анипко, Харківський університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, вул. Сумська 77/79, м. Харків, Україна, 61023

Доктор технічних наук, професор

Кафедра інженерно-авіаційного забезпечення

Игорь Борисович Ковтонюк, Харківський університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, вул. Сумська 77/79, м. Харків, Україна, 61023

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра аеродинаміки і динаміки польоту літальних апаратів

Посилання

  1. Veter i volny v okeanah i moriah. Spravochnye dannye. (1974). Moscow: Transport, 359.
  2. Chernavin, V. N. (1989). Voenno-morskoi slovar'. Moscow: Voenizdat, 511.
  3. Van Lammeren, W. P. A., Troost, L., Koning, J. G. (1957). Soprotivlenie, propul'sivnye kachestva i upravliaemost' sudov. Leningrad: Sudpromgiz, 398.
  4. Shostak, V. P., Gershanik, V. I. (1988). Imitatsionnoe modelirovanie sudovyh energeticheskih ustanovok. Leningrad: Sudostroenie, 256.
  5. Naess, Е. (1984). Surface roughness and its influence of ship performance. Jahrb. Schiffbautechn., Ges. 77, 125–134.
  6. Yokota, K., Okubo, S., Deguchi, K., Matsuda, M. (1980). Aging Effect of Propulsion Efficiency of Ship. Techn. Rev., Vol. 28, № 83, 83–88.
  7. Anipko, O. B., Shablii, G. F. (2010). Ob odnom metode prognozirovaniia skorosti sudna na rannih etapah ego proektirovaniia. Sbornik trudov Akademii VMS im. P. S. Nahimova, 4 (4), 27–31.
  8. Shihting, G. (1969). Teoriia pogranichnogo sloia. Moscow: Nauka, 742.
  9. Birgof, G. (1963). Gidrodinamika. Moscow: IIL, 487.
  10. Newman, G. (1985). Morskaia gidrodinamika. Leningrad: Sudostroenie, 368.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-22

Як цитувати

Анипко, О. Б., Шаблий, Г. Ф., & Ковтонюк, И. Б. (2015). Прогнозування швидкості судна з урахуванням впливу зовнішніх факторів і розмірень корпусу для системи забезпечення безпеки від потенційно небезпечних судів. Technology Audit and Production Reserves, 5(3(25), 34–38. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.52007

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження