Розробка термодинамічного циклу прямоточних повітря-реактивних двигунів у координатах P-V, T-S

Автор(и)

  • Борис Шамшадович Мамедов Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063, Україна https://orcid.org/0000-0001-5387-7082
  • Ольга Валерьевна Лютова Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063, Україна https://orcid.org/0000-0001-6674-7041
  • Светлана Анатольевна Бовкун Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063, Україна https://orcid.org/0000-0001-6457-9638
  • Марианна Васильевна Скоробагатая Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063, Україна https://orcid.org/0000-0001-8888-9913
  • Елена Борисовна Корниенко Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063, Україна https://orcid.org/0000-0003-1063-697X
  • Дмитрий Иванович Харченко Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063, Україна https://orcid.org/0000-0002-7523-6793

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2016.71497

Ключові слова:

параболоїдна зона загальмованого потоку, кінематичний аналіз

Анотація

У роботі показано, що термодинамічний цикл прямоточних повітря-реактивних двигунів (ППРД) у координатах P-V, T-S, представлений у сучасній теорії повітря-реактивних двигунів (ПРД), виконано з порушенням законів механіки течій рідин та газів, оскільки у зоні Н-В має місце від’ємний (проти потоку) градієнт статичних тисків газового потоку, що розриває струю і унеможливлює надходження газового потоку всередину двигуна.

Біографії авторів

Борис Шамшадович Мамедов, Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра нарисної геометрії, інженерної та комп'ютерної графіки 

Ольга Валерьевна Лютова, Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра нарисної геометрії, інженерної та комп'ютерної графіки

Светлана Анатольевна Бовкун, Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063

Старший викладач

Кафедра нарисної геометрії, інженерної та комп'ютерної графіки 

Марианна Васильевна Скоробагатая, Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063

Старший викладач

Кафедра нарисної геометрії, інженерної та комп'ютерної графіки 

Елена Борисовна Корниенко, Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063

Викладач

Кафедра нарисної геометрії, інженерної та комп'ютерної графіки 

Дмитрий Иванович Харченко, Запорізький національний технічний університет, вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна, 69063

Викладач

Кафедра нарисної геометрії, інженерної та комп'ютерної графіки

Посилання

  1. Shliahtenko, S. M. et al; In: Shliahtenko, S. M. (1987). Teoriia i raschet vozdushno-reaktivnyh dvigatelei. Moscow: Mashinostroenie, 568.
  2. Mamedov, B. Sh.; Zaporizhzhya National Technical University. (2013). Edinaia teoriia dvizhitelei na nepreryvnyh potokah. Kharkiv: PC «Technology Center», 296.
  3. Mamedov, B. Sh., Shchtanko, P. K. (2015). Sravnitel'nyi analis rascheta tiagi i poletnogo (tiagovogo) KPD turboreaktivnyh dvuhkonturnyh dvigatelei po sovremennoi teorii vosdushchno-reaktivnyh dvigatelei i Edinoi teorii dvizhitelei na nepreryvnyh potokah. Fundamental'nye i prikladnye problemy tehniki i tehnologii, 24 (312), 63–69.
  4. Mamedov, B. Sh.; assignee: Zaporizhzhya National Technical University. (25.12.2009). Method for increase of gas-dynamic stability of operation of air-jet engines. Patent of Ukraine 46407, MPK F04D 27/00, F02K 1/00, F02K 3/00, F02C 7/00. Appl. № u200905152. Filed 25.05.2009. Bull. № 24, 26.
  5. Kasandzhan, P. K., Tihonov, N. D., Yanko, A. K. (1983). Teoriia aviatsionnyh dvigatelei. Moscow: Mashchinostroenie, 223.
  6. Kasakevich, V. V. (1974). Avtokolebaniia (pompazh) v kompresorah. Moscow: Mashchinostroenie, 264.
  7. Mamedov, B. Sh. (2014). Edinaia teoriia dvizhitelei. Prichiny generirovaniia neustoichivoi raboty turboreaktivnyh dvigatelei pri vslete v usloviiah zharkogo klimata. Aviatsionno-kosmicheskaia tehnika i tehnologiia, 9 (116), 56–62.
  8. Gorlov, V. (2004). Grazhdanskaia aviatsiia Rossii. Moscow: Voennyi parad, 336.
  9. Mamedov, B. Sh. (2014). Edinaia teoriia dvizhitelei. Novoe naznachenie i printsip raboty «nulevoi» stupeni kompressora nizkogo davleniia. Aviatsionno-kosmicheskaia tehnika i tehnologiia, 8 (115), 55–60.
  10. Shchulgin, V. A., Gaisinskii, S. Ya. (1984). Dvuhkonturnye turboreaktivnye dvigateli maloshchumnyh samoletov. Moscow: Mashchinostroenie, 212.
  11. Karpov, Ya. S., Panasenko, B. A., Ryzhenko, A. I. (2007). Osnovy aerokosmicheskoi tehniki. Kharkiv: KhAI, 656.
  12. Stechkin, B. S. (1977). Izbrannye trudy. Teoriia teplovyh dvigatelei. Moscow: Nauka, 410.
  13. Nechaev, Yu. N., Fedorov, R. M. (1977). Teoriia aviatsionnyh gazoturbinnyh dvigatelei. Part 1. Moscow: Mashinostroenie, 311.
  14. Micheli, M., Kappis, W., Guidati, G., Felderhoff, M. (2009). Compressor Design From Specification to Validation: Application of a Fast and Reliable Process. Volume 7: Turbomachinery, Parts A and B, Paper № GT2009-59217, 365–372. doi:10.1115/gt2009-59217
  15. Terauchi, K., Kariya, D., Maeda, S., Yoshiura, K. (2005). Redesign of an 11-Stage Axial Compressor for Industrial Gas Turbine. Volume 6: Turbo Expo 2005, Parts A and B, Paper GT2005-68689, 261–267. doi:10.1115/gt2005-68689

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-26

Як цитувати

Мамедов, Б. Ш., Лютова, О. В., Бовкун, С. А., Скоробагатая, М. В., Корниенко, Е. Б., & Харченко, Д. И. (2016). Розробка термодинамічного циклу прямоточних повітря-реактивних двигунів у координатах P-V, T-S. Technology Audit and Production Reserves, 3(1(29), 28–32. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2016.71497