Побудова багатофакторної моделі світових рейтингових систем університетів

Автор(и)

  • Viktoriia Kavitska Одеський національний політехнічний університет, просп. Шевченко, 1, м. Одеса, Україна, 65044, Україна https://orcid.org/0000-0002-0137-6187
  • Vira Liubchenko Одеський національний політехнічний університет, просп. Шевченко, 1, м. Одеса, Україна, 65044, Україна https://orcid.org/0000-0002-4611-7832

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2016.75712

Ключові слова:

багатофакторна модель, світові рейтингові системи університетів, факторний аналіз, ретроспективний аналіз

Анотація

Розглядається проблема багатофакторної оцінки університетів рейтинговими системами. Проаналізовано впливові світові та світові рейтингові системи університетів. Проведено факторний аналіз впливових світових і світових рейтингових систем. Дослідження проводилось в декількох групах, а також з урахуванням нормованих значень індикаторів для забезпечення стабільного і об'єктивного результату. Запропоновано інтегровану багатофакторну модель світових рейтингових систем університетів.

Біографії авторів

Viktoriia Kavitska, Одеський національний політехнічний університет, просп. Шевченко, 1, м. Одеса, Україна, 65044

Старший викладач

Кафедра системного програмного забезпечення

Vira Liubchenko, Одеський національний політехнічний університет, просп. Шевченко, 1, м. Одеса, Україна, 65044

Доктор технічних наук, професор

Кафедра системного програмного забезпечення

Посилання

  1. Reitynh vyshchykh navchalnykh zakladiv III-IV rivniv akredytatsii MONmolodsportu za 2010/2011 navchalnyi rik. Ministry of Education and Science of Ukraine. Available: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/58/rejting/. Last accessed: 01.04.2016.
  2. Mmantsetsa, M., Peter, J. W., Silvia, F. (2014, January 22). University Rankings: The Many Sides of the Debate. Management of Sustainable Development, Vol. 6, № 1, 39–42. doi:10.2478/msd-2014-0006
  3. Hazelkorn, E.; In: Hazelkorn, E., Wells, P., Marope, M. (2013). World-class universities or world-class systems?: Rankings and higher education policy choices. Rankings and Accountability in Higher Education: Uses and Misuses. Paris: UNESCO, 71–94.
  4. Huang, Mu-Hsuan. (2011, June). A Comparison of Three Major Academic Rankings for World Universities: From a Research Evaluation Perspective. Journal of Library and Information Studies, Vol. 9, № 1, 1–25.
  5. Academic Ranking of World Universities. Available: http://www.shanghairanking.com/ru/aboutarwu.html. Last accessed: 07.04.2016.
  6. QS World University Rankings. Available: http://www.topuniversities.com. Last accessed: 07.04.2016.
  7. Times Higher Education World University Rankings. Available: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings. Last accessed: 08.04.2016.
  8. CWTS Leiden Ranking. Available: http://www.leidenranking.com. Last accessed: 08.04.2016.
  9. Ranking Web of Universities. Available: http://www.webometrics.info. Last accessed: 09.04.2016.
  10. Scimago Institutions Rankings. Available: http://www.scimagoir.com. Last accessed: 09.04.2016.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-07-26

Як цитувати

Kavitska, V., & Liubchenko, V. (2016). Побудова багатофакторної моделі світових рейтингових систем університетів. Technology Audit and Production Reserves, 4(2(30), 32–37. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2016.75712

Номер

Розділ

Інформаційні технології: Оригінальне дослідження