Формування бізнес-моделі стратегічного консалтингу в системі управління інноваційним розвитком.

Автор(и)

  • Олег Володимирович Кленін Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.14.2016.105614

Ключові слова:

консалтингова компанія, ресурсний підхід, управління, концепція, цінність, вартість, компетенції, бізнес-модель, стратегічний консалтинг.

Анотація

В статті розглянуто позицію консалтингової діяльності у процесі аналізу методологічних аспектів ресурсного підходу. Встановлено, що за даним підходом можливо розподіляти ресурси консалтингової компанії за чіткою логіко-структурною схемою. Доведено, що за логіко-структурною схемою процес створення цінностей консалтинговою компанією не є окремим за вартістю та компетенціями, а визначається як взаємопов’язаний процес. Обидві цінності, що в подальшому розглядаються як конкурентні переваги, є важливими в системі управління інноваційним розвитком як самої консалтингової компанії так і підприємства-замовника її послуг. Для ідентифікації споживчої цінності, розглянуто основи формування бізнес-моделі стратегічного консалтингу за сучасними концепціями інноваційного розвитку Проведено аналіз концепцій бізнес-моделей. Встановлено, що в основі процесу формування бізнес-моделі стратегічного консалтингу лежить ресурсна концепція, зокрема ресурсно-орієнтованний та вартісно-орієнтований підхід до управління. Автором запропоновано концептуальну бізнес-модель стратегічного консалтингу в системі управління інноваційним розвитком, яка ґрунтується на концепції інноваційного розвитку, ланцюга цінностей та організаційної моделі консалтингового бізнесу за ключовими бізнес-процесами. За авторським розумінням бізнес-модель стратегічного консалтингу є концептуальним положенням, у якому описується процес перетворення знань і технологій в цінність з метою забезпечення інноваційного розвитку підприємства-замовника, що дозволить отримувати цінності. Доведено, що для ефективності бізнес-моделі важливим є урахування наступних бізнес-процесів: визначення ринкового продукту (пропозиція споживчої цінності на окремому сегменті ринку), управління замовленням (механізм комерціалізації за моделлю отримання доходів), управління продажем (конкурентна стратегія та стратегія інноваційного розвитку).

Біографія автора

Олег Володимирович Кленін, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»

к.е.н., доцент кафедри обліку та аудиту

Посилання

Selznick P. Leadership in administration: a sociological interpretation / P. Selznick. – New York : Harper & Row. – 1957. – 162 p.

Penrose E. The theory of growth of the firm / E. Penrose. – New York : Oxford University Press, 1995. – 296 р.

Prahalad C. K. The core competence of the corporation / C. K. Prahalad, G. Hamel // Harvard Business Review. – 1990. – Vol. 68. – N 3. – P. 79–91.

Wernerfelt B. A resource-based view of the firm: Ten years after / B. Wernerfelt // Strategic Management Journal. – 1984. – N 16 (3). – Р. 171–174.

Грант Р. М. Современный стратегический анализ : пер. с англ. / Р. М. Грант ; под ред. В. Н. Фунтова. – 5-е изд. – СПб. : Питер, 2008. – 560 с.

Тис Дж. Получение экономической выгоды от знаний как активов: «новая экономика», рынки ноухау и нематериальные активы / Дж. Тис // Российский журнал менеджмента. – 2004. – Т. 2, № 1. – С. 95– 120.

Наливайко А. П. Теорія стратегії підприємства. Сучасний стан та напрямки розвитку : монографія / А. П. Наливайко. – К. : КНЕУ, 2001. – 227 с.

Пастухова В. В. Стратегічне управління підприємством: філософія, політика, ефективність / В. В. Пастухова. – К. : КНТЕУ, 2002. – 302 с. 9. Маллинс Д. Поиск бизнес-модели. Как спасти стартап, вовремя сменив план / Джон Маллинс, Рэнди Комисар. – М. : Манн, Иванов и Фебер. – 2012. – 336 с.

Osterwalder A. The Business Model Ontology [Electronic resource] / A. Osterwalder. – Mode of access: http://www.hec.unil.ch/aosterwa/phd/ osterwalder_phd_bm_ ontology.pdf

Мокринська З. Теоретичні обґрунтування змісту і форми бізнес-моделі підприємства / З. Мокринська // Економічний аналіз. – 2011. – № 9, частина 1. – С. 207–211.

Teece D. J. Business models, business strategy and innovation [Electronic resource] / D. J. Teece. – Mode of access: http://www.econ.upf.edu/ ~lemenestrel/IMG/pdf/2_teece_on_bmi.pdf. – Date of access: 12.04.2013.

Chesbrough H. The role of business model in capturing value from innovation: evidence from Xerox Corporation`s technology spin-off companies / H. Chesbrough, R. S. Rosenbloom // Industrial and Corporate Change. – 2002. – Vol. 11, N 3. – P. 529–555.

Afuah A. Business models. A Strategic Management Approach / A. Afuah. – New York : McGraw-Hill Irwin, 2004. – 415 р.

Dzhonson M. Obnovlenie biznes-modeli / M. Dzhonson, K. Kristensen, H. Kagermann // Harvard Business Review. – 2009. – N 3. – P. 63–72. 16. Hamel G. Competing for the Future / Gary Hamel, C. K. Prahalad. – Harvard : Harvard Business School Press, 1996. – 358 р.

Obłój K. Tworzywo skutecznych strategii / K. Obłój. – Warszawa : PWE, 2002. – 126 р.

Кузык Б. Н. Россия – 2050: стратегия инновационного прорыва / Б. Н. Кузык, Ю. В. Яковец. – М. : Экономика, 2004. – 632 с.

Разовский Ю. В. Горная рента: экономика и законодательство / Ю. В. Разовский. – М. : Экономика, 2000. – 221 с.

Ревуцька Н. Ресурсне забезпечення конкурентних переваг підприємства в сучасних умовах / Н. Ревуцька // Вісник Київського національного університету ім. Т. Шевченка. Серія «Економіка». – К., 2013. – Вип. 10 (151). – С. 88–93.

Ikujiro N. The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation / Nonaka Ikujiro, Hirotaka Takeuchi. – Oxford : Oxford University Press, 1995. – 304 р. 22. Chan Kim W. Blu Ocean Strategy. How to Create Uncontested Market Space and Competition Irrelevant / W. Chan Kim, Renee Mauborgne. – Harvard : Harvard Business School Press, 2005. – 240 р.

Ципес Г. Л. Менеджмент проектов в практике современной компании / Г. Л. Ципес, А. С. Товб. – М. : Олимп-бизнес, 2006. – 304 с.

Sadkov D. Basic project-oriented models of consulting company activities [Electronic resource] / D. Sadkov, G. Tsipes // PW world today : featured paper. – 2009. – Vol XI, Issue VII. – Мode of access: http:// www.pmforum.org/library/papers/2009/PDFs/july/SadkovTsipesg-ENG.pdf

Верба В. А. Розвиток компанії на принципах процесного управління / В. А. Верба // Стратегія розвитку України (економіка, соціологія, право) : наук. журн. – К. : Книж. вид-во НАУ, 2008. – Вип. 1/2. – С. 517–526.

Макхем К. Управленческий консалтинг : пер. с англ. / К. Макхем. – М. : Дело и сервис, 1999. – 288 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-29

Номер

Розділ

Статті