Информационная модель экономического поведения предприятия при обеспечении конкурентоспособности продукции.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.14.2016.105620Ключові слова:
информационная модель, экономическое поведение, конкурентоспособность продукции, принятие решений.Анотація
Забезпечення конкурентоспроможності продукції потребує формування ефективних управлінських рішень. Процес розробки таких рішень формує основу економічної поведінки підприємства. Дослідження економічної поведінки підприємства в сучасних умовах світової глобалізації є надзвичайно важливим питанням. Розглянуті нові підходи ухвалення рішень в умовах неповноти або надмірності інформації. Визначена необхідність формування об’єктивного інструменту впорядкування суб’єктивних думок різних фахівців, що беруть участь у розробці інноваційних рішень. Для управління економічною поведінкою підприємства запропонована інформаційна модель. У основу створення інформаційної моделі покладені результати дослідження етапів ухвалення рішень і виявлені взаємозв’язки. Інформаційна модель представлена у вигляді багаторівневої системи. На вищому рівні формується глобальна мета, яку необхідно досягти при створенні нової конкурентоспроможної продукції. Запропоновані матриці порівняння варіантів альтернатив щодо головної мети на основі вирішального правила, яке виражає домінування при парному порівнянні. Проведені дослідження інформаційної зв’язності при формуванні рішень щодо забезпечення конкурентоспроможності продукції. Надано опис процесу формування рішень з урахуванням аспектів рефлексій на прикладі складної системи. Записані поліноми Лефевра для кожного етапу виробничо-економічної системи з відповідними операторами усвідомлення осіб, які приймають вирішення з вибору альтернативного варіанту. Запропоновано використання інформаційної моделі для реалізації цілеспрямованої дії на інформаційну структуру процесу формування конкурентоспроможності продукції.Посилання
Паршина О.А. Концептуальні основи забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств / О.А. Паршина // Теоретичні та прикладні аспекти підвищення конкурентоспроможності підприємств: колективна монографія у 4 т. / за ред. О.А. Паршиної – Дніпропетровськ: «Герда», 2013. – Т1. – С. 7-14.
Боршевич В.И. Рефлексия и дискурс: психологические, культурологические и математические аспекты свободы и творчества // Рефлексивные процессы и управление, 2012. – № 1-2. Том 10. – С. 50-72.
Лепский В. Е. Рефлексивно-активные среды инновационного развития. – М.: Изд-во « КогитоЦентр», 2010. – 255 с.
Лефевр В.А. Рефлексия / В.А. Лефевр – М.: Когито-Центр, 2003. – 496 с.
Рефлексивные процессы и управление в экономике: тезисы докл. и матер. ІІ Всеукр.науч.-практ. конф. (Херсон, 10-12 июня) / НАН Украины, Ин-т экономики пром-сти; ред.кол.: Р.Н. Лепа (отв. ред.) и др. – Донецк, 2011. – 122 с.
Модели рефлексивного управления в экономике: моногр. / Р.Н. Лепа; НАН Украины, Ин-т экономики пром-сти. – Донецк, 2012. – 380 с.
Паршина Е.А. Концептуальные основы рефлексивного управления конкурентоспособностью экономических систем различных иерархических уровней / Е.А. Паршина // Рефлексивные процессы в экономике: концепции, модели, прикладные аспекты: моногр.: под ред. Р.Н. Лепы; НАН Украины, Ин-т экономики пром-сти. – Донецк: Изд-во «Ноулидж» ( донецкое отделение), 2011. – С. 360-370. – (Сер.: Жизнеспособные системы в экономике).