Особливості управління конкурентоспроможністю інноваційної продукції підприємств високотехнологічних галузей.

Автор(и)

  • Віталій Анатолійович Воротніков ДП "КБ "Південне", м. Дніпро, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.14.2016.105872

Ключові слова:

інноваційна продукція, конкурентоспроможність, управління, високотехнологічні галузі, інтелектуальна власність.

Анотація

У статті розглянуто удосконалення управління розробкою та виробництвом інноваційної продукції у високотехнологічних галузях з урахуванням специфіки забезпечення конкурентоспроможності унікального інноваційного продукту, у якому поєднані властивості матеріальної складової у вигляді інноваційної продукції та нематеріальної складової у вигляді інтелектуальної власності. Аналіз існуючих досліджень підтверджує специфіку забезпечення конкурентоспроможності інноваційної продукції у високотехнологічних галузях. Метою статті є формування основних положень заснованої на процесному підході концепції управління конкурентоспроможністю унікального інноваційного продукту високотехнологічних галузей у забезпечення реалізації стратегічних цілей підприємства-розробника. Визначена доцільність використання управління конкурентоспроможністю унікального інноваційного продукту в якості ключового елементу менеджменту підприємства-розробника та сформульовані базові принципи його побудови. Сформовані основні положення аналітичного апарату, що дозволяють оцінити конкурентоспроможність унікального інноваційного продукту з урахуванням високої невизначеності усіх основних показників об'єкту розробки, що робить доцільним використання патентно-базованих показників, які пов'язані із техніко-експлуатаційними характеристиками об'єкту розробки. Новизна пропонованої концепції полягає у визначенні принципів побудови показників техніко-експлуатаційної та інноваційної досконалості у складі інтегрального показнику інноваційної перспективності як контрольного критерію конкурентоспроможності. Практична корисність полягає у можливості компенсувати невизначеність показників більшості ключових характеристик об'єкту розробки на ранішніх стадіях життєвого циклу завдяки застосуванню апарату нечіткої логіки до аналітичного інструментарію визначення конкурентоспроможності унікального інноваційного продукту.

Біографія автора

Віталій Анатолійович Воротніков, ДП "КБ "Південне", м. Дніпро

начальник сектору патентно-дослідницького відділу

Посилання

Р.І. Жовновач Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємства // Наукові npaui Кіровоградського наиіонального технічного унівсрситсту. Економічні науки, вип. 23. – 2013. – С. 116-123.

Смирнова В.Р. Управление интеллектуальной собственностью в инновационной деятельности : автореф. дис… д.э.н. : 08.00.05 / В.Р. Смирнова. – М.: РГУ ИТиП, 2011. – 53 c.

Дроговоз П.А. Анализ зарубежных моделей и механизмов управления интеллектуальной собственностью и их адаптация на российском предприятии ракетно-космической отрясли [Електронний ресурс] / П. А. Дроговоз, Н. А. Кашеварова // Инженерный журнал: наука и инновации. М.: МГТУ им. Н.Э. Баумана. – 2013. – Вып. № 3. – Режим доступу : http://engjournal.ru/catalog/indust/hidden/645.html

Mote J. Measuring radical innovation in real time / J. Mote, G. Jordan, J. Hage // International Jornal of Technology, Policy and Management. – 2007. – Vol. 7, No. 4. – p.355-377.

Grimaldi M. The patent portfolio value analysis: A new framework to leverage patent information for strategic technology planning / M. Grimaldi, L. Cricelli, M. Di Giovanni, F. Rogo // Technological Forecasting & Social Change. – 2015. – №94. – р.286-302.

Archibugi D. Measuring technological change through patents and innovation surveys / Daniele Archibugi, Mario Pianta // Technovation. – 1996. – № 16(9). – p. 451-468.

Reitzig M. Improving patent valuations for management purposes : Validating new indicators by analyzing application rationales / Markus Reitzig // Research Policy. – 2004. – Vol. 33. – № 6-7. – p. 939-957.

Hirschey M. Are Scientific Indicators of Patent Quality Useful to Investors? / M. Hirschey, V. J. Richardson // Journal of Empirical Finance. – 2004. – vol. 11, № 1. – p. 91-107.

Lev B. Intangible Assets: Concepts and Measurements / B. Lev // Encyclopedia of Social Measurement, Elsevier Inc., 2005. – Vol. 2. – p. 299-305.

Маслобоев А. В. Метод и технология комплексной оценки эффективности инноваций на начальных этапах жизненного цикла на основе математического аппарата теории нечетких множеств / А.В. Маслобоев, В.В. Максимова // Труды Кольского научного центра РАН. – 2010. – Вып. 1. – С. 50-66.

Аzarova А. О. Mathematical methods of identification of Ukrainian enterprises competitiveness level by using fuzzy logic / А. О. Аzarova, О. V. Zhytkevych // Економічний часопис-XXI. – № 9-10 (2). – 2013. – С. 59-62.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-29

Номер

Розділ

Статті