Розвиток механізму державно-приватного партнерства в Україні на основі матриці істотних питань.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.14.2016.105895Ключові слова:
взаємодія, ресурси, цілі, можливості, партнерство, держава, приватний сектор, механізм.Анотація
В статті здійснено спробу обґрунтувати розвиток механізму державно-приватного партнерства в Україні на основі використання матриці істотних питань. Відзначено недостатність врахування в сучасних дослідженнях державно-приватного партнерства цільової орієнтації діяльності учасників. Образ суб’єктів державно-приватного партнерства запропоновано розглядати як кортеж таких параметрів як: цілі, ресурси, можливості, що різняться у кожного учасника партнерства. Відзначено, що основним завданням сторін є оптимізації саме ресурсного забезпечення проблемних питань, в результаті чого недостатньо приділяється уваги розширенню можливостей та узгодженню цілей. Доведено, що саме неузгодженість цілей сторін є перепоною у формуванні ефективного механізму державно-приватного партнерства в Україні. Різноплановість цілей учасників партнерства зумовлює деструктивний розподіл ресурсів та звуження можливостей їх ефективної взаємодії. Відзначено, що прийняття рішень щодо визначення стратегічних цілей взаємодії здійснюється за принципом “згори вниз”, тобто з держави до громади, бізнесу, що суперечить і Конституції Україні, і принципам державно-приватного партнерства. З метою подолання неузгодженості у цілях діяльності як держави, такі приватного сектору, запропоновано використання методології побудови матриці істотних питань, яка дає можливість оцінити вплив прийнятих владою рішень на інших суб’єктів та виявити розриви між уявленням влади щодо своєї діяльності та баченням про результати цієї діяльності інших сторін. До переваг використання матриці істотних питань віднесено одночасне формування відповідних дійсності цілей партнерства та можливості реалізації контролю за їх виконанням та кінцевим досягненням усіма сторонами-учасниками.Посилання
Данилишин, Б. Державно-приватне партнерство – стратегічна форма взаємодії влади і бізнесу / Б. Данилишин [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article
Запатріна, І. В. Розвиток державної підтримки публічно-приватного партнерства в Україні / І. В. Запатріна // Економіка і прогнозування. – 2011. – No 3. – С. 9–24.
Лендьел, М. Досвід та перспективи впровадження державно-приватних партнерств за кордоном та в Україні / М. Лендьел [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.rgd.org.ua/project
Проданова, Л. В. Державно-приватне партнерство : сутність і форми / Л. В. Проданова [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Nvuu/Ekon/2009
Павлюк, К. В. Сутність і роль державно-приватного партнерства в соціально-економічному розвитку держави / К. В. Павлюк, С. М. Павлюк // Наукові праці КНТУ. Економічні науки. – 2010. – Вип. 17 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/stat_17/02.pdf
Технологічний імператив стратегії соціально-економічного розвитку України : монографія / Л . І. Федулова, Ю. М. Бажал, В. Л. Осецький [та ін.] ; за ред. Л. І. Федулової ; НАН України. Ін-т економіки та прогнозування. – К., 2011. – 656 с.
Шилепницький П. І. Державно-приватне партнерство: теорія і практика: монографія / П. І. Шилепницький //Чернівці: Ін-т регіон. дослідж. – 2011. – 455 с.
Стратегічне планування: вирішення проблем національної безпеки : монографія / В. П. Горбулін, А. Б. Качинський. – Київ : НІСД, 2010. – 288 с.
Оцінка нефінансового впливу: матриця істотності: аналітичний огляд, вересень 2014 р.//Соціальновідповідальний бізнес [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.svb.org.ua.