Комунікаційний аспект якості облікового забезпечення управлінських рішень.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.16.2017.136473Ключові слова:
комунікації, якість, показники якості, облікова інформація, облік, система управління.Анотація
Прийняття управлінських рішень значною мірою ґрунтується на обліковій інформації. Їх якість та ефективність залежить від здатності бухгалтерії задовільнити потреби системи управління в процесі їх комунікаційної взаємодії, що потребує визначення та забезпечення якості комунікацій. Бухгалтерський облік на підприємстві можна розглядати як підпорядковану систему, яка надає системі управління послуги із забезпечення інформацією для прийняття управлінських рішень. Облікова інформація в цьому випадку є продуктом та результатом надання послуги, який може бути оцінений за допомогою відповідних показників. Якість облікової інформації розглядається як її відповідність вимогам користувачів та характеризується сукупністю показників: достовірністю, повнотою, точністю, своєчасністю, актуальністю, оперативністю тощо. Комунікаційний процес між системами обліку та управління є формалізованим і реалізується як послідовність запитів та звітів. Запит визначає потрібний зміст звіту, час його надання та вимоги до якісних показників інформації, що міститься у звіті. За характером запиту, наявністю необхідної інформації в системі обліку та здатністю забезпечити її надання можна визначити три основні типи комунікаційної взаємодії: раптовий запит – непередбачуваний (одноразовий) звіт; попередній запит – плановий (періодичний) звіт; передбачуваний запит – умовно-постійний звіт. Якість діяльності облікової системи підприємства може бути визначена через сукупну якість облікової інформації, яку ця система продукує для задоволення потреб системи управління. Аналіз відхилень якості в системі запит-звіт дозволить визначити їх вплив на прийняття управлінських рішень, а також проблемні аспекти та ділянки взаємодії облікової та управлінської підсистем.
Посилання
1. Подмешальська Ю.В. Оцінка якості обліку в аудиті. / Ю.В. Подмешальська. – Вісник Дніпропетровського університету. Серія «Економіка». Вип. 5(4), 2011 С. 265-270
2. Подмешальська, Ю.В. Удосконалення оцінки якості внутрішнього контролю на підприємстві / Ю.В. Подмешальська. – Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. - Запоріжжя, 2012. - Вип. 2. - C. 106 - 113
3. Сухарева Л.О. Аудит: оцінка якості системи бухгалтерського обліку: монографія / Л. О. Сухарева, К.О. Закалінська. – Донец. нац. Ун–т економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського. – Донецьк: вид-во «Вебер» (Донецька філія), 2009. –263 с.
4. Соколова Е.С. Качество учётной информации: теория и практика оценки. Монография. – М.МЭСИ, Монография 2010. – 303 с.
5. Соколова Е.С. Методы оценки качества учетной информации / Е.С. Соколова // Экономика, Статистика и Информатика. Вестник УМО. – 2011. – № 2. – С. 118–124
6. Омецінська І. Облікова інформація: економічна сутність та критерії якості / І. Омецінська // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2016. – Вип.3. -С.131-141
7. Нападовська Л.В. Облікова інформація як ресурс розвитку економіки// Науковий вісник Державної академії статистики, обліку та аудиту. 2003. –Випуск 1. –С.18-22.
8. Шпак Н.О. Основи комунікаційного менеджменту промислових підприємств: монографія / Н.О. Шпак.– Львів: Львівська політехніка,2011.– 328 с.
9. Шубін О.О. Аналітична оцінка якості організаційних комунікацій / О.О. Шубін, І.В. Сименко // Актуальні проблеми економіки.– 2010.– №1(103).– С.175–184.
10. Боднар А.В. Аналіз основних теоретичних підходів до оцінки якості організаційних комунікацій. Вісник Донецького національного університету. Серія: Економіка й право.–2011.–Вип, 9, С. 56-59.
11. Терлецька Ю.О. Теоретичні підходи до оцінки якості організаційних комунікацій. / Ю.О. Терлецька, В.В. Іванюк, В.Р. Литвинюк // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки, 2014, С. 238-245.
12. Ильина О.П. Информационные технологии бухгалтерского учета / О.П. Ильина // СПб: Питер, 2001. – 688 с.
13. Будько О.В. Методи оцінки якості облікової інформації / О.В. Будько // Економіка та держава.–2014. –№3. – С. 54-57.
14. Коновалюк М.М. Прогнозування поведінки якості інформації [Текст] / М. М. Коновалюк // Системні дослідження та інформаційні технології. – 2014. – № 3. – С. 64-72.
References(BSI):
1. Podmeshaljsjka Ju.V. (2011) Ocinka jakosti obliku v audyti [Assessment of accounting quality in the audit]. Visnyk Dnipropetrovsjkogho universytetu. Serija «Ekonomika», no. 4, pp. 265-270
2. Podmeshaljsjka Ju.V. (2012) Udoskonalennja ocinky jakosti vnutrishnjogho kontrolju na pidpryjemstvi [Improving the assessment of the quality of internal control at the enterprise]. Ekonomichnyj visnyk zaporizjkoji derzhavnoji inzhenernoji akademiji, no. 5, pp. 106-113
3. Sukhareva L.O., Zakalinsjka L.O. (2009) Audyt: ocinka jakosti systemy bukhghaltersjkogho obliku [Audit: An assessment of the quality of the accounting system]. Donecjk: Veber. (in Ukrainian)
4. Sokolova Ye.S. (2010) Kachestvo uchetnoy informatsii: teoriya i praktika otsenki [Quality of accounting information: theory and practice of evaluation]. Moscow, MESI. (in Russian)
5. Sokolova Ye.S. (2011) Metody otsenki kachestva uchetnoy informatsii [Methods for assessing the quality of accounting information]. Ekonomika, Statistika i Informatika. Vestnik UMO, no. 2., pp. 118–124
6. Omecinsjka I. (2016) Oblikova informacija: ekonomichna sutnistj ta kryteriji jakosti [Accounting information: economic essence and quality criteria]. Visnyk Ternopiljsjkogho nacionaljnogho ekonomichnogho universytetu, no. 3, pp.131-141
7. Napadovsjka L.V. (2016) Oblikova informacija jak resurs rozvytku ekonomiky [Accounting information as a resource of economic development]. Naukovyj visnyk Derzhavnoji akademiji statystyky, obliku ta audytu, no. 1, pp. 18-22.
8. Shpak N.O. (2011) Osnovy komunikacijnogho menedzhmentu promyslovykh pidpryjemstv [Basics of communication management of industrial enterprises]. Ljviv: Ljvivsjka politekhnika. (in Ukrainian)
9. Shubin O.O., Symenko I.V. (2010) Analitychna ocinka jakosti orghanizacijnykh komunikacij [Analytical assessment of the quality of organizational communications]. Aktualjni problemy ekonomiky, no. 1, pp. 175–184.
10. Bodnar A.V. (2011) Analiz osnovnykh teoretychnykh pidkhodiv do ocinky jakosti orghanizacijnykh komunikacij [Analysis of the main theoretical approaches to the assessment of the quality of organizational communications]. Visnyk Donecjkogho nacionaljnogho universytetu. Serija: Ekonomika j pravo, no. 9, pp. 56-59.
11. Terlecjka Ju.O., Ivanjuk V.V., Lytvynjuk V.R. (2014). Teoretychni pidkhody do ocinky jakosti orghanizacijnykh komunikacij [Theoretical approaches to the assessment of the quality of organizational communications]. Visnyk Chernivecjkogho torghoveljno-ekonomichnogho instytutu. Ekonomichni nauky, no. 1, pp. 238-245.
12. Ilina O.P. (2001) Informatsionnye tekhnologii bukhgalterskogo ucheta [Information technology of accounting]. St.Petersburg: Piter. (in Russian)
13. Budjko O.V. (2014) Metody ocinky jakosti oblikovoji informaciji [Methods of assessing the quality of accounting information]. Ekonomika ta derzhava, no. 3, pp. 54-57.
14. Konovaljuk M.M. (2014) Proghnozuvannja povedinky jakosti informaciji [Prediction of information quality behavior]. Systemni doslidzhennja ta informacijni tekhnologhiji, no. 3, pp.64-72.