Впровадження системи загального управління якістю (TQM) на фармацевтичних підприємствах.

Автор(и)

  • Світлана Олександрівна Білоус-Сергєєва Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0003-0430-0820

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.160007

Ключові слова:

система управління якістю, принципи TQM, менеджмент якості, впровадження TQM, фармацевтична система якості.

Анотація

Стаття присвячена огляду стану впровадження системи загального управління якістю (TQM) на фармацевтичних підприємствах. Підвищення якості фармацевтичних препаратів завжди було пріоритетним напрямком. Тому найважливішою метою фармацевтики є впровадження ефективної політики забезпечення якості у галузі. Саме на забезпечення якості, безпеки та ефективності фармацевтичної продукції і спрямована концепція загального управління якістю (TQM). Саме тому не виникає сумнівів у важливості її впровадження. TQM є багатогранним підходом та вимагає чіткого дотримання норм на усіх етапах виробництва. Це інтегративна система управління якістю, яка прийнята у світовій фармацевтичній промисловості. Перспектива TQM розглядає якість як ключову мету організації. TQM є найефективнішим інструментом управління якістю фармацевтичних препаратів. Робота має оглядовий характер, розглянуто еволюцію системи загального управління якістю, шлях її удосконалення та поширення у світовій практиці. Визначено ключові елементи концепції загального управління якістю, які допомагають правильно оцінити прогрес процесів, що вже відбулися, та визначити напрямки подальшого вдосконалення. Виділено основні стратегії, які обираються перед початком впровадження TQM. Розглянуто етапи впровадження принципів та підходів TQM на виробництвах. Представлено класифікацію підприємств при впровадженні системи загального управління якістю. Розглянуто та окреслено чотири основні проблеми швидкого впровадження та ефективного функціонування даної концепції.

Біографія автора

Світлана Олександрівна Білоус-Сергєєва, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

к. е. н., доцент

Посилання

1. Шаповал М. І. (2007), «Менеджмент якості», режим доступу до ресурсу: http://mmlib.net/knigi/menedzhment/kniga-15/

2. Кшеминский Г. П. «Восемь измерений качества продукта Гарвина», режим доступа: https://4brain.ru/blog/измерения-качества-продукта

3. Менедмент у фармації / [О. Є. Кузьмін, Б. П. Громовик, Г. Д. Гасюк та ін.]. Під ред. О. Є. Кузьміна і Б. П. Громовика. – Вінниця: НОВА КНИГА, 2005. – 448 с.

4. De Silva T. A Quality Management System For Pharmacy Practice / Titus De Silva. // Pharmacy Management. – 2015. – №31. – С. 9–13.

5. Mazumder B. Total Quality Management in Pharmaceuticals: A Review / B. Mazumder, S. Bhattacharya, A. Yadav. // PharmTech. – 2011. – №1. – р. 365–375.

6. Глєбова А. О. Системи управління якістю на підприємстві в умовах євроінтеграційних процесів / А. О. Глєбова, Б. О. Карчевський. // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2015. – №8. – С. 352–356.

7. «TQM ― всеобщий менеджмент качества», режим доступа: http://www.kpms.ru/General_info/TQM.htm

8. Bhandari S. Total quality management of farmaceuticals: recent approaches and advancements / S. Bhandari, A. Baldi. // Advance research in pharmaceuticals and biologicals. – 2014. – №2014. – С. 655–663.

9. Братішко Ю. С. Зовнішня соціальна відповідальність фармацевтичних компаній / Ю. С. Братішко. // Молодий вчений. – 2016. – №4. – С. 276–280.

References (BSI):

1. Shapoval M. I. (2007), «Quality management» [«Menedzhment yakosti»], available at: http://mmlib.net/knigi/menedzhment/kniga-15/

2. Kshemy`nsky`j G. P. «Eight dimensions of Garvin's product quality»[«Vosem yzmerenyj kachestva produkta Garvyna»], available at: https://4brain.ru/blog/измерения-качества-продукта

3. Kuzmin O.Y. (2005), «Management in pharmacy»[«Menedment u farmaciyi»], Vinnycya: NOVA KNYGA, 448 р.

4. De Silva T. (2015), «A Quality Management System For Pharmacy Practice», Pharmacy Management, № 31, pp. 9–13

5. Mazumder B. (2011), «Total Quality Management in Pharmaceuticals: A Review », PharmTech, № 1, pp. 365–375

6. Glyebova A. O. (2015), «Quality management systems at the enterprise in the conditions of European integration processes» [«Systemy upravlinnya yakistyu na pidpryyemstvi v umovax yevrointegracijnyx procesiv»], Globalni ta nacionalni problemy ekonomiky, № 8, pp. 352–356

7. «TQM ― total quality management» [«TQM ― vseobshhyj menedzhment kachestva»], available at: http://www.kpms.ru/General_info/TQM.htm

8. Bhandari S. (2014), «Total quality management of farmaceuticals: recent approaches and advancements», Advance research in pharmaceuticals and biologicals, № 2014, pp. 655–663

9. Bratishko Yu. S. (2016), «External social responsibility of pharmaceutical companies»[«Zovnishnya social`na vidpovidalnist farmacevtychnyx kompanij»], Molodyj vchenyj, № 4, pp. 276–280

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Номер

Розділ

Статті