Роль впровадження системи менеджменту якості на підприємствах в підвищенні їх конкурентоспроможності.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.160042Ключові слова:
система менеджменту якості, якість, стандарти, споживачі, попит, конкурентоспроможність, бізнес-процеси.Анотація
Статтю присвячено дослідженню ролі системи менеджменту якості на підприємствах на забезпечення підвищення їх конкурентоспроможності. Базою для наукової роботи стали дослідження видатних вітчизняних та закордонних науковців та власні розробки. Метою роботи є дослідження ролі впровадження системи менеджменту якості на конкурентоспроможність підприємств, визначення місця системи менеджменту якості в системі управління підприємством. Метод і методологія проведення роботи – використані загальнонаукові та спеціальні методи, зокрема порівняння, наукової абстракції, індукції та дедукції, аналізу та синтезу і тощо. В даній статі обґрунтовано необхідність впровадження системи менеджменту якості на підприємствах, що має забезпечувати конкурентоспроможність продукції і підприємства в цілому, а також беззбиткову діяльність підприємств. Доведено, що в сучасних умовах господарювання забезпечення якості продукції є основою і обов’язковою складовою досягнення конкурентоспроможності підприємства. При цьому, впровадження системи менеджменту якості на підприємстві має бути спрямовані не тільки на створення ефективно діючих систем управління якістю продукції, але і на управління якістю всіх процесів створення виробів при оптимальних витратах. Авторами визначено, що метою створення, підтримки і розвитку системи менеджменту якості є випуск продукції стабільної якості, що задовольняє потреби і очікування замовників і споживачів; створення позитивного іміджу підприємства; забезпечення здатності постійно підтримувати досягнутий рівень якості; запобігання браку продукції і невідповідностей, а не усунення їх після виникнення; підвищення конкурентоспроможності продукції, що випускається, на внутрішньому і зовнішньому ринках.
Посилання
1. ДСТУ ISO 9000-2001. Системи управління якістю – Основні положення та словник [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://omul.org/info/dstu/file/gost2905.html
2. ДСТУ ISO 9001-2001. Системи управління якістю – Вимоги [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://omul.org/info/dstu/file/gost2908.html
3. ДСТУ ISO 9004-2001. Системи управління якістю - Настанови щодо поліпшення діяльності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://omul.org/info/dstu/file/gost2909.html
4. ДСТУ ISO 9000:2007. Системи управління якістю основні положення та словник термінів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://dnaop.com/html/32617/doc-%D0%94%D0%A1%D0%A2%D0%A3_ISO_9000_2007
5. Бескорса О. А. Сутність забезпечення конкурентних переваг підприємств [Електронний ресурс] / О.А. Бескорса // Вісник Сумського національного аграрного ун-ту: – Сер. «Економіка і менеджмент» Режим доступу: http://repo.sau.sumy.ua/bitstream/123456789/325/3/beskorsa.pdf
6. Гличев А. В., Круглов М. І. Управление качеством продукции. - М.: Экономика, 2000. – 198 с.
7. Елиферов В. Г. Управление качеством. Сказки, мифы и проза жизни / В.Г. Елиферов. – М.: Вершина, 2006. – 296 с.
8. Крылова Г. Д. Зарубежный опыт управления качеством / Г. Д. Крылова. – Москва: Издательство стандартов, 2004 – 298с.
9. Пономарьова О. С. Шляхи гармонізації вітчизняної практики управління якістю з міжнародними стандартами / О. С. Понамарьова // Економіка, фінанси, право. – 2008. – № 5. – С. 14-16.
10. Сіменко І. В. Якість систем управління підприємствами: методологія, організація, практика: монографія / І. В. Сіменко. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2009. – 393 с.
11. Шаповал М. І. Менеджмент якості: Підручник. – 3 вид., випр. і доп. -К.: Тов-во «Знання», КОО, 2007. – 471 с.
References (BSI):
1. DSTU ISO 9000-2001. Control the system by quality. Substantive provisions and dictionary, available at: http://omul.org/info/dstu/file/gost2905.html
2. DSTU ISO 9001-2001. Control the system by quality. Requirements, available at: http://omul.org/info/dstu/file/gost2908.html
3. DSTU ISO 9004-2001. Control the system by quality. Options in relation to the improvement of activity, available at: http://omul.org/info/dstu/file/gost2909.html
4. DSTU ISO 9000:2007. Sy`stemy` upravlinnya yakistyu osnovni polozhennya ta slovny`k terminiv, available at: https://dnaop.com/html/32617/doc-%D0%94%D0%A1%D0%A2%D0%A3_ISO_9000_2007
5. Beskorsa О. А. Essence of providing of competitive edgesof enterprises [Елек-тронний resource] / О.А. Beskorsa //Announcer of umy national agrarian ун-ту: is Sir. A"economy and management" are access Mode: http://repo.sau.sumy.ua/bitstream/123456789/325/3/beskorsa.pdf
6. Glychev А. V., Kruglov М. E. Management by quality ofproducts. - М.: Economy, 2000. - 198 p.
7. Yeliferov G. V. Management by quality. Fairy-tales, ythsand prose of life / of G.V. Yeliferov - М.: Top, 2006. - 296 p.
8. Krilova G. D. Foreign experience of management by quality / of G/D/ Krylova it is Moscow: publishing House of standards, 2004 – 298 р.
9. Ponomarova O. S. (2008), “Ways of harmonization of domestic practice of quality management with international control”, Ekonomika, finansy, pravo, no. 5, pp. 14-16.
10. Simenko I. V. (2009), Yakist system upravlinnia pidpryiemstvami: metodolohiia, orhanizatsiia, praktyka [The quality of enterprises management systems: methodology, organization, practice], monograph, DNUET, Donetsk, Ukraine, 393 p.
11. Shapoval M. E. Management of quality: Textbook. are 3 kinds., випр. and доп. - К.: «Knowledge», КОО, 2007. it is a 471 p.