Організаційні засади управління організаційною культурою підприємства.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.160169Ключові слова:
організаційна культура, організаційне забезпечення, конкурентоспроможність, принципи управління, якості керівника.Анотація
У статті проведено формування організаційних засад управління організаційною культурою підприємства. Доведено, що організаційна культура підприємства є важливою складовою розвитку підприємства й досягнення конкурентних переваг у галузі. Підкреслено, що організаційно культура підприємства охоплює діяльність усіх підрозділів підприємства та його відділів. Зауважується, що управління організаційною культурою обумовлює необхідність професійного управління нею й знаходить підтвердження в працях великої кількості сучасних науковців-теоретиків та практиків. Проведений аналіз функціональних обов’язків менеджерів кадрових служб портів довів, що на практиці відсутня така функція, як управління організаційною культурою підприємства. Необхідність управління організаційною культурою підприємства в якості самостійної функції кадрового менеджменту пов'язане з розумінням переваг розвиненої організаційної культури. При реалізації традиційних функцій управління персоналом паралельно здійснювати управління організаційною культурою підприємства через загальні функції управління. Вдосконалене організаційне забезпечення управління розвитком організаційної культури підприємства передбачає розроблення комплексу заходів, які охоплюють усі складники організаційної культури на основі використання функцій управління, додержання системних, корпоративних та специфічних принципів та правил, пов’язаних з особливостями управління організаційною культурою підприємства, що дало змогу актуалізувати планування й формування методичної й ресурсної бази для прийняття своєчасних рішень з ефективності організаційної культури. Запропоновано використання моделі особистості при визначенні якостей менеджера, що очолить функціональну сферу – управління розвитком організаційної культури. Сформовано таблицю співставлення задач управління організаційною культурою підприємства та головних функцій управління для вимог до кадрів та стилю управління, які й визначають ефективність служби з управління організаційною культурою підприємства.
Посилання
1. Шейн Э. Организационная культура и лидерство: Построение. Эволюция. Совершенствование. - СПб.: Питер, 2002.-336 с.
2. Камерон К., Куин Р. Диагностика и изменение организационной культуры. - СПб.: Питер, 2001. - 320 с.
3. Осейко Н. Диагностика организационной культуры как инструмент управления изменениями. [Электронный ресурс]: - Режим доступу: http://www.c-xccutivc.ru/community/articlcs/l 122152/.
4. Derek S. Pugh & David J. Hickson. Writers on Organizations. - Pcnguin Books, 1996. - P. 38-43.
5. Hofstede G. Culture s conséquences: Comparing values, behaviors, institutions and organizations across nations. 2nd ed. Sage Publications, 2001. – 126 р.
6. Becker G. S. Human Capital. N.Y., 1964. – 363 p.
7. Jonson R.. Ouchi W. Made in America (under Japanese Management). Harvard Business Review. 1974. 52 (5). P. 61-69.
8. Keys J., Miller T. The Japanese Management. Theory Jungle. Academy of Management Review. 1984. 9. P. 342-353.
References (BSI):
1. Shein, E. (2002). Organizasioonnaya kultura I liderstvo. [Organizational culture and leadership]. S-Ptb: Piter [in Russian].
2. Kameron, K. & Kuin, R. (2001)Diagnostika I izmenenie organizacionnoy kultury [Diagnosis and change of organizational culture]. S-Ptb: Piter [in Russian].
3. Osayko, H. (2003) Diagnostika organizacionnoy kultury kak instrument upravleniya izmeneniyami [Diagnosing organizational culture as a tool for managing change] Retrieved from: http://www.c-xccutivc.ru/community/articlcs/l 122152/ [in Russian]
4. Derek, S. Pugh & David, J. Hickson. Writers on Organizations. - Pcnguin Books, 1996. - P. 38-43.
5. Hofstede, G. (2001). Culture s conséquences: Comparing values, behaviors, institutions and organizations across nations. 2nd ed. Sage Publications. – 126 р.
6. Becker G. S. (1964). Human Capital. N.Y., – 363 p.
7. Jonson, R. (1974). Ouchi W. Made in America (under Japanese Management). Harvard Business Review. 52 (5). P. 61-69.
8. Keys, J.& Miller T. (1984), The Japanese Management. Theory Jungle. Academy of Management Review. 9. P. 342-353.