Толпежніков Р. О., Ткачова О.Р. Понятійний апарат економічної категорії «конкурентний потенціал підприємства»

Автор(и)

  • Роман Алексеевич Толпежников ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», г. Мариуполь, Україна
  • Александра Ростиславовна Ткачева ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», г. Мариуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.10.2014.35532

Ключові слова:

потенціал, конкурентний потенціал, конкурентні переваги

Анотація

Успішне функціонування і розвиток підприємств в сучасних умовах вимагає відповідного підходу до формування його конкурентної стратегії, виявленню конкурентних переваг, а це в свою чергу передбачає необхідність визначення ролі і значення конкурентного потенціалу в діяльності фірми. У статті проведений аналіз останніх публікацій та визначено сутність понять «потенціал підприємства», «конкурентний потенціал підприємства». В даний час існує безліч різних тлумачень поняття «потенціал підприємства». На основі проведеного теоретичного аналізу економічної категорії «потенціал підприємства» запропоновано авторське трактування даного поняття. Одним з перспективних напрямків у дослідженні нового характеру конкурентних відносин є конкурентний потенціал. Поняття конкурентного потенціалу поки ще не має загальноприйнятого трактування, а неоднозначні позиції щодо його змістовного навантаження призводить до недооцінки ролі конкурентного потенціалу в розвитку економіки. В основу поняття «конкурентний потенціал» закладені такі основні підходи: ресурсний, інноваційний, маркетинговий, комерційний, організаційний, стратегічний. Спираючись на перелічені підходи до трактування категорії «конкурентний потенціал», запропоновано авторське визначення даного поняття. На основі запропонованого поняття «конкурентний потенціал», автором розроблена схема нарощування конкурентного потенціалу підприємства. Конкурентний потенціал підприємств забезпечує безпосередній вплив на стан економіки регіону та його стратегічні напрямки розвитку, це спонукає управління підприємством до розробки власної стратегічної політики розвитку конкурентних можливостей і переваг

Біографії авторів

Роман Алексеевич Толпежников, ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», г. Мариуполь

д.э.н., доцент

Александра Ростиславовна Ткачева, ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», г. Мариуполь

аспирантка

Посилання

Конкурентный потенциал предприятия: модель и стратегия развития/Аренков И.А., Салихова Я.Ю., Гаврилова М.А./Проблемы современной экономики, №4(40), 2011

Большой экономический словарь. А. Азрилиян, О. Азрилиян, Е. Калашникова, О. Квардакова, 2010 г.,1472с.

Федонін О.С., Репіна І.М., Олексюк О.І. Потенціал підприємства:формування та оцінка: Навч. Посібник.-Вид.2-ге, без змін.- К.:КНЕУ, 2006.-316с.

Краснокутська Н.С. Потенціал підприємства: формування та оцінка:Навчальний посібник.-Київ:Центр навчальної літератури, 2005.-352с.

Азарян О.М. Концепція управління потенціалом підприємства на основі інтегрального маркетингу. Вісник Приазовського державного технічного університету, 2012, Випуск 24, 128-132с.

Толпежников Р.А. Тернавский Ю.И. Экономический механизм управления потенциалом промышленного предриятия. Теоретичні та практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності’2010, 23-28с.

Ровенская В.В. Потенціал підприємства:сутність, структура та загальні підходи до формування. Теоретичні та практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності’2012, Випуск 1, Том 3, 66-71с.

Мельник Лариса. Потенціал підприємства як основа його міжнародної конкурентоспроможності. Економічний аналіз. Випуск 4, 2009 рік. 273-277с.

Погорецкая В.Я., Журан Е.А. Конкурентный потенциал предприятия в системе конкурентных отношений. Стратегія розвитку підприємства. 102-104с.

Балабанова Л.В. Маркетинговый аудит в системе сбыта: Моногр. / Л.В. Балабанова, А.В. Балабаниц. – Донецк: ДонГУЭТ, 2006. – С.188.

Балабанова Л.В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: стратегічний підхід: Моногр. / Л.В. Балабанова, В.В. Холод. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2006. – С.294.

Загорна Т.О. Управління конкурентним потенціалом торгової марки: Автореф. дис. канд. екон. наук. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2005. – С.19.

Ковальська Л.Л., Пятачук В.В. Конкурентний потенціал підприєсмтва як основа забезпечення його конкурентоспроможності. Економічні науки. Серія «економіка та менеджмент»: Збірник наукових праць. Луцький національний технічний університет. – Випуск 6 (22). – Луцьк, 2009.

Акимова Т. А. Теория организации: Учебное посо¬бие для вузов.– М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003.– 367 с.

Иванов Ю. Б. Конкурентоспособность предпри¬ятия: оценка, диагностика, стратегия. Научное издание / Колл. авторов.– Харьков: Изд. ХНЭУ, 2004.– 256 с.

Основы корпоративного управления концернами.– М.: Издательство «ПРИОР», 1998.– 176 с.

Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность: эконо¬мика, стратегия, управление.– М.: ИНФРА-М, 2000.– 312 с.

Шинкаренко В. Г., Бондаренко А. С. Управление конкурентоспособностью предприятия.– Харьков: Изд-во ХНАДУ, 2003.– 186 с.

Экономическая стратегия фирмы: Учеб. пособие / Под ред. А. П. Градова.– 3-е изд., испр.– СПб.: Спец-Лит, 2000.– 589 с.

Иващенко А.А., Даниленко С.В. Методическое обеспечение анализа и оценки конкурентных преимуществ предприятия. Бызнес ынформ №4, 2011, 81-85с.

Балабанова Л.В Конкурентний потенціал підприємства як основа формування конкурентних переваг// Проблемы теории и практики управления. – 2007. - №2.

Воронкова А. Концепція управління конкурентним потенціалом підприємства // Економіст. – 2007. - № 8. – С. 14 – 17.

Рейтинг инвестиционной привлекательности регионов. Потенциалы и риски №49, стр.52 Эксперт [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.expert-rating

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-05-08