НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ КОРИСНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ

Автор(и)

  • Катерина Володимирівна Самойленко Херсонський національний технічний університет, м. Херсон, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.10.2014.35833

Ключові слова:

інформація, інформаційний продукт, корисність, цінність, новизна, достовірність, актуальність

Анотація

В статті розкрито питання значення інформації в сучасних умовах розвитку ринкових відносин. Визначено взаємодію інформації з іншими економічними поняттями, категоріями та інститутами. Підкреслена актуальність проблеми дослідження сутності корисності інформаційного продукту та наголошено, що визначення корисності інформаційного продукту дозволить зробити висновки про зміни, що відбуваються на ринку інформації та спрогнозувати його подальший розвиток. Виявлена роль інформації у розвитку сучасної економіки, що дозволяє розглядати її як додатковий фактор, окремий продукт, що надходить на ринок у вигляді інформаційних товарів та послуг. Досліджено підходи щодо визначення сутності інформаційного продукту. Запропоновано узагальнене визначення поняття «інформаційний продукт». Визначено найбільш важливі спільні риси, властиві практично всім інформаційним продуктам: актуальність, достовірність, значущість, новизна, оперативність. Наведено основних постачальників інформаційних продуктів на ринок. Визначено споживачів інформаційних продуктів.  Розглянуто сутність корисності благ та наголошено, що корисність – поняття виключно індивідуальне. Обґрунтовано відмінність у визначенні корисності матеріальних та нематеріальних благ. Розглянуто особливість визначення корисності інформаційного продукту. Наголошено на значенні новизни у формуванні корисності інформаційного продукту. Сформовано матрицю «новизна інформації-корисність». Визначено, що актуальність інформаційного продукту – суб’єктивне значення інформації у часовому аспекті

Біографія автора

Катерина Володимирівна Самойленко, Херсонський національний технічний університет, м. Херсон

аспірант

Посилання

http://econom-zadachi.narod.ru/glava5/5.11/7.htm

Ясин Е. Г. Методологические проблемы исследования системы экономической информации. Автореф.дисс. ... д.э.н. - М., 1974. С. 16.

Лісовський В.М. Мікроекономіка: навчальний посібник для вузів / Лісовський В.М. – Київ : Кондор, 2007 . – 163 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-05-08