ФОРМУВАННЯ ГРУПИ ПОКАЗНИКІВ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.10.2014.36398Ключові слова:
діагностика, система маркетингу підприємства, об’єкти діагностики, група показників, методичний підхідАнотація
Розглянуті види діагностики та умови їх використання в залежності від мети, спрямованості, отриманих результатів і особливостей та специфічності об’єкту діагностики – системи маркетингу як підсистеми маркетингової діяльності підприємства. Запропоновані конкретні види діагностування системи маркетингу підприємства (СМП) за наступними ознаками: функціональна (за напрямом); аналіз – оцінка – прогнозування (як процес) на основі експрес-діагностики, фундаментальної та комплексної діагностики (за цілями). Виокремленні ключові моменти діагностики СМП як процесу здійснення на основі складових СМП (об’єкт, суб’єкт, механізм) за рекомендованими об’єктами діагностики (ОД): продукт, ціна, збут, просування як комплекс маркетингу та запропонована в якості п’ятого ОД організаційна структура маркетингу. Це обумовлює необхідність використання відповідного інструментарію (арсенал прийомів, способів методів та інш. для обробки і проведення необхідних розрахунків) за відповідною послідовністю як складових методичного підходу діагностики СМП та використання її результатів для удосконалення функціонування системи маркетингу й розвитку на перспективу. Практична реалізація діагностування СМП пов’язана з наявністю бази даних, яка необхідна для аналізу – оцінки – прогнозування СМП в рамках маркетингової діяльності, а тому детально обґрунтований підхід до формування групи показників за об’єктами діагностики системи маркетингу підприємства. Згідно вимог до СМП як підсистеми маркетингової діяльності, до показників з урахуванням умов і принципів було проведено відбір показників за ОД та рекомендовані до проведення аналізу – оцінки – прогнозування СМП як основи для формулювання висновку, рекомендацій і пропозицій щодо удосконалення функціонування СМП та розробки й прийняття маркетингових управлінських рішень. Було виокремлено 25 показників за п’ятьма групами за ОД, які вміщують кількісні та якісні показники і у повній мірі відповідають сучасним вимогам формування бази даних (комплексність, змістовність універсальність, динамічність, економічність, відкритість, гнучкість, доступність, інформованість) для проведення розрахунків, систематизації, узагальнення і т.п та використання їх результатів у процесі діагностики СМП у рамках маркетингової діяльності підприємстваПосилання
Мельник О.Г. Діагностика діяльності машинобудівного підприємства на засадах системи економічних індикаторів: [монографія] / О.Г. Мельник. – Львів: Видавництво ДП “Видавничий дім” “Укрпол”, 2009. – 188 с.;
Діагностика стану підприємства: теорія і практика: Монографія / За заг. ред. проф. А.Е. Воронкової. – X.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 448 с.;
Костирко Л.А. Діагностика потенціалу фінансово-економічної стійкості підприємства: Монографія / Л.А. Костирко. – 2-ге вид., перероб. і доп. – X.: Фактор, 2008. – 336 с.;
Глазов М.М. Маркетинг предприятия: анализ и диагностика. Учебник / М.М. Глазов, И.П. Фирова. – Спб.: ООО «Андреевский издательский дом», 2006. – 268 с.;
Дубницький В.І. Методичний підхід до процедури діагностування комплексу маркетингу промислового підприємства / В.І. Дубницький, О.Ю. Тімарцев // Вісник Донецького університету економіки та права. Серія «Економіка та управління». – 2007. – №2. – С. 182-188.;
Максимова Т. С. Комплекс маркетингу промислового підприємства (діагностика стану і прогнозування) : монографія / Т.С. Максимова, О.Є. Шапран ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. – Луганськ : [Вид-во СНУ], 2010. – 248 с.;
Концептуальні засади управління підприємством як економічною системою. Монографія / За заг. ред. канд. екон. наук, доцента В.О. Коюди. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2007. – 416 с.;
Коюда В.О. Інноваційна діяльність підприємства та оцінка її ефективності: Монографія / В.О. Коюда, Л.А. Лисенко. – Х.: ФОП Павленко О.Г., ВД “ІНЖЕК”. – 2010. – 224 с.;
Чичкало-Кондрацька І.Б. Інноваційний розвиток регіональних науково-виробничих систем : Монографія / І.Б. Чичкало-Кондрацька. – Полтава: Полтавський літератор, 2011. – 392 с.