МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ЩОДО ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОГО СТРАТЕГІЧНОГО НАБОРУ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Н. М. Гуржій Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.11.2015.74639

Ключові слова:

маркетингове стратегічне планування, ефективність, маркетинговий стратегічний набір, фактори впливу, стратегічне маркетингове управління

Анотація

У статті розглянуто класифікацію підходів до процесу формування стратегій підприємства та проведена їх систематизація.  Автором   запропоновано  методичний підхід з визначенням нечіткого зв’язку між факторами та ефективністю формування і реалізації маркетингового стратегічного набору машинобудівного підприємства. Серед найважливіших факторів, які впливають на ефективність формування маркетингового стратегічного набору, автором виділено такі: підходи до формування стратегій, що використовуються керівництвом; інформаційний аспект формування маркетингового стратегічного набору, що охоплює якість інформації, яка використовується при прийнятті маркетингових стратегічних рішень; кваліфікаційний аспект формування маркетингового стратегічного набору, що охоплює компетенції працівників, зайнятих розробкою стратегій. Ефективність формування маркетингового стратегічного набору визначається множиною показників, які відображають якісне формування маркетингового стратегічного набору (гнучкість, надійність, збалансованість, ясність для працівників тощо) та його потенційну спроможність досягати певних результатів. Визначено, що між розглянутими факторами та потенційною ефективністю формування маркетингового стратегічного набору існує стійка позитивна залежність. Усе це  свідчить про високу достовірність складеної моделі. Доведено, що тільки ефективне сполучення обґрунтованого маркетингового стратегічного набору з професійним підходом до управління його реалізацією призведе до виникнення ефекту синергії та дозволить підприємству досягти успіху на ринку у перспективі.

Біографія автора

Н. М. Гуржій, Запорізький національний університет, м. Запоріжжя

д.е.н., доцент

Посилання

Мескон М. Основы менеджмента / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури ; пер. с англ.; под общ. ред. Л.И. Евенко. – М. : Дело, 1997. – 493 с.

Голикова Н.В. Учебно-методическое пособие по разработке и реализации деловой стратегии коммерческой организации / Н.В. Голикова, Г.В. Голикова. – Воронеж : ВИЭСУ, 2003. – 93 с.

Шершньова З.Є. Стратегічне управління : підручник / З.Є. Шершньова. - 2-ге вид., перероб. і доп. – К. : КНЕУ, 2004. – 699 с.

Минцберг Г. Школы стратегий. Стратегическое сафари : экскурсия по дебрям стратегий менеджмента / Г. Минцберг, Б. Альстрэнд, Дж. Лэмпел. - СПб. : Питер, 2001. – 336 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-25