ПРОЦЕСНИЙ ПІДХІД В УПРАВЛІННІ ДІЯЛЬНІСТЮ МЕРЕЖЕВОГО ОБ’ЄДНАННЯ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • О. В. Хаджинова ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» м.Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.11.2015.74752

Ключові слова:

мережеве об’єднання, підприємницька мережа, ресурси, потік, оборотні активи, ефективність діяльності

Анотація

Мережеве об'єднання є механізмом адаптації підприємств до мінливих ринкових умов, що дозволяє використовувати новітні методи побудови економічних відносин, які сприяють подоланню конфліктних ситуацій, інформаційної невизначеності та управлінської інертності. В умовах посилення впливу макроекономічних факторів на діяльність окремих господарюючих суб'єктів, необхідна перебудова стратегії та системи управління, що орієнтується не тільки на внутрішні параметри діяльності, а й на зовнішні. Параметри, що характеризують зовнішні ресурси і активність, підлягають впливу і вимагають обов'язкового контролю, що визначає їх як об'єкт управління в рамках мережевого об'єднання і взаємодії його суб'єктів. У мережному об'єднанні враховуються резерви підвищення ефективності діяльності кожного учасника шляхом узгодження бізнес-процесів, оптимізації оборотних активів, синхронізації потоків ресурсів та інтегрованого управління знаннями.
У статті досліджено організаційно-економічні аспекти зазначених напрямів управління на основі процесного підходу з урахуванням природи такої організаційної форми взаємодії бізнес-суб'єктів, як мережеве об'єднання і, зокрема, підприємницька мережа. Відносини між бізнес-суб'єктами, що виникають у мережевих об'єднаннях крім звичайних ринкових трансакцій, що передбачають розподіл, рух і використання матеріальних і фінансових ресурсів, можуть включати обмін інформацією, знаннями, організаційним досвідом. Тобто здійснюються формальні і неформальні контракти, що підпорядковуються власним і загальним вигодам. Організація та забезпечення життєздатності відкритого і гнучкого мережевого об'єднання повинно забезпечуватися єдиним центром управління. Цей центр повинен бути зосередженим на економічному розвитку та управлінні альянсами, координації, визначенні стратегічних компетенцій, фінансових функціях, технологічному вдосконаленні, поліпшенні відносин зі споживачами, управлінні ресурсними та інформаційними потоками, що зв'язують мережу

Біографія автора

О. В. Хаджинова, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» м.Маріуполь

к.е.н., доцент

Посилання

Гонта О.І. Інноваційний підхід до організації малого підприємництва на основі формування мережевих структур / О.І. Гонта // Науковий вісник ЧДІЕУ. – 2012. – №4 (16). – С. 101-108.

Вахромов Е.Н. Предпринимательская сеть как объективный результат эволюции форм предпринимательской деятельности / Е.Н. Вахромов, А.П. Ковбас // Вестник АГТУ. – 2006. – №4. – С.141-147.

Асаул А.Н. Организация предпринимательской деятельности / А.Н. Асаул, М.П. Войнаренко, П.Ю. Ерофеев. – СПб.: Гуманистика, 2004. – 448с.

Кущ С.П. Сравнительный анализ основных концепций теории маркетинга взаимоотношений / С.П. Кущ // Вестник С.-Петербургского ун-та. Сер. Менеджмент. – 2003. – №4. – С. 3-25.

Кущ С. П. Сетевой подход в маркетинге: российский опыт/ С.П. Кущ, Д. Рафинеджад, А.А. Афанасьев // Вестник С.-Петербургского ун-та. Сер. Менеджмент. – 2002. – №1. – С. 81-107.

Катькало В.С. Межфирменные сети: проблематика исследований новой организационной стратегии в 1980–1990-е годы / В.С. Катькало // Вестник С.-Петербургского ун-та. Сер. Экономика. – 1999. – №2. – С. 21-38.

Логинов А.А. К вопросу об использовании маркетинга отношений в России. Практика компании «Вимм-Билль-Данн» / А.А. Логинов, П.Ю. Костюхин // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. – 2000. – №4. – С. 13-18.

Третьяк О.А. Новый этап эволюции маркетинговой концепции управления / О.А. Третьяк // Российский экономический журнал. – 1997. – №10. – С. 74-81.

Стерлин А. Предпринимательские сети – новая форма организации межфирменного взаимодействия / А. Стерлин, А. Ардишвили // МЭ и МО. – 1991. – № 4. – С. 70-80.

Третьяк О.А. Сетевые формы межфирменной кооперации: подходы к объяснению феномена / О.А. Третьяк, М.Н. Румянцева // Российский журнал менеджмента. – 2003. – 1 (2). – С. 25-50.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-25