Гурова В.О. Сетеві ефекти глобального іноваційного взаємодії.

Автор(и)

  • В. А. Гурова Донецкий национальный университет (г. Винница), Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.11.2015.74766

Ключові слова:

глобальна інноваційна система, інноваційні товари, інноваційний цикл, інноваційні блага, інтернаціоналізація інноваційної діяльності

Анотація

Дана стаття присвячена виявленню і вивченню мережевих ефектів глобальної інноваційної взаємодії. Визначено, що для мережевих ефектів глобальної інноваційної взаємодії характерні наступні ознаки. Для звичайних інноваційних товарів ефект економії на масштабі виробництва діє лінійно (незначні інвестиції в інновації дають незначний інноваційний прибуток - великі інвестиції дають істотний інноваційний доход).

Інноваційний ефект економії на масштабі виробництва для звичайного інноваційного продукту - це результат діяльності однієї великої фірми, яка змогла досягти його. Ризики глобальної інноваційної взаємодії є ендогенними і розподіляються між структурними підрозділами всередині даного підприємства. А інноваційна мережа дає можливість малим, але численним виробникам і користувачам (фірми-інноватори, фірми-імітатори, посередники, споживачі інноваційних мережевих товарів) отримати значний приріст інноваційної корисності. Причому множинність підприємств - це умова виникнення системного ефекту економії на масштабі виробництва.

Особливістю мережевих інноваційних товарів є поширення екстерналій, тобто мережевих глобальних інноваційних ефектів, коли йдеться про зростаючу дохідність для споживачів: кожен додатковий користувач збільшує корисність для інших індивідів. 

Біографія автора

В. А. Гурова, Донецкий национальный университет (г. Винница)

к.э.н, доцент

Посилання

Грант Р. К знаниевой теории фирмы [Текст] / Р. Грант // Управление знаниями: хрестоматія; пер. с англ. под ред. Т. Е. Андреевой, Г. Ю. Гутниковой. – СПб.: Изд-во «Высшая школа менеджмента», 2009. –С. 37-64.

Argyris C, Schoen D. Organizational Learning II. Theory, Method, and Practice: Addison-Wesley, 1996; Die lernende Organization. Grundlagen, Methode, Praxis. Stuttgart: klett-Cotta, 1999.

Гарвин, Д. Создание научающейся организации [Текст] / Д. Гарвин ; пер. с англ. под ред. Т. Е. Андреевой, Г. Ю. Гутниковой // Управление знаниями: хрестоматія; – СПб.: Изд-во «Высшая школа менеджмента», 2009. –С. 109-133.

Демсец, Х. Еще раз о теории фирмы [Текст] /Харолд Демсец //Природа фирмы; под ред. О.И. Уильямсона и С. Жд. Уинтера; пер. с англ. М.Я. Каждан. – М.: Дело, 2001. – С. 237–267.

Бутнік-Сіверський, О. Теоретичні засади інтелектуальної інноваційної діяльності на підприємстві [Текст] / О. Бутнік-Сіверський, А. Красовська // Економіка України. – 2005. – № 12. – С. 31–37.

Геєць, В. Характер перехідних процесів до економіки знань [Текст] / В. М. Геєць // Економіка України. – 2004. – №5. – С.4–13.

Гохберг, Л. Национальная инновационная система России в условиях «новой экономики» [Текст] / Гохберг Л. // Вопр. экономики. – 2003. – №3. – С. 26–44.

Гриньов, Б. В. Проблеми формування інноваційної системи України [Текст] / Гриньов Б. В., Губенко П. Т., Гусєв В. А. // Економіка і прогнозування. – 2004. – № 3. – С. 127–138.

Федулова, Л. І. Інноваційна економіка [Текст] : підручник / Любов Іванівна Федулова. – К.: Либідь, 2006. – 480 с.– (Навчальне видання).

Адаманова З.О. Інноваційні фактори економічного розвитку в умовах глобалізації: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора екон.наук: за спеціальністю 08.05.01 – «Світове господарство і міжнародні економічні відносини» / З.О. Адаманова; Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана. - Київ, 2006. – 32 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-25