КОНКУРЕНТНЕ ПОЗИЦІОНУВАННЯ РЕГІОНІВ У ПРОСТОРОВОМУ РОЗВИТКУ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.12.2015.76050Ключові слова:
конкурентоспроможність регіону, конкурентні переваги, позиціонування території, бренд територіїАнотація
Стаття присвячена розгляду напрямів та джерел підвищення конкурентоспроможності територій шляхом нарощування активів, наведені характеристики конкурентних переваг регіону (сила, швидкість, спритність, висота). Обґрунтовано взаємозв’язок критеріїв (ступінь та характер впливу на економічний результат, зв’язок з місцем виникнення, уміння формувати конкурентні переваги), факторів (рівень економічного розвитку регіону, виробничий, природно-ресурсний, науковий потенціал регіону, інфраструктура, умови проживання та праці, інституційне середовище та рівень інноваційного розвитку регіону) та індикаторів конкурентоспроможності регіонів. Здійснено інтегральну оцінку соціально-економічного розвитку регіонів за 6 напрямами діяльності (економічна ефективність, інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця, фінансова самодостатність, ефективність ринку праці, розвиток інфраструктури, відновлювальна енергетика та енергоефективність) та виявлені причини втрати окремими регіонами конкурентних переваг (зменшення промислового виробництва, відтік інвестиційного капіталу, нестійка експортна динаміка, скорочення обсягів будівництва, зростання цін на споживчому ринку, погіршення ситуації на ринку праці і загальне падінням рівня доходів громадян). Наголошено на необхідності розробки стратегії подальшого соціально-економічного розвитку регіонів та застосуванні маркетингового інструментарію просування суб’єктів ринкових відносин шляхом позиціонування та розробки бренду територій, метою створення яких є не тільки формування позитивного та привабливого іміджу регіону, а і прагнення поширити цей образ у просторі для отримання максимальної користі та вигоди для його жителів.Посилання
Головихин С.А. Методические подходы к оценке конкурентоспособности региона / С. А. Головихин // Вестник ЮУПИ. – 2013. – №1 (10). – С. 61–71.
Хрипко С. В. Критерии и факторы формирования конкурентоспособной экономики региона // Современные тенденции в экономике и управлении: новый взгляд . 2011. №7. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/kriterii-i-faktory-formirovaniya-konkurentosposobnoy-ekonomiki-regiona (дата обращения: 14.02.2016).
http://www.minregion.gov.ua/about/ - офіційний сайт Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України
Герасимчук З.В. Конкурентоспроможність регіону: теорія, методологія, практика: монографія / З.В.Герасимчук, Л.Л.Ковальська. – Луцьк: Надстир’я, 2008. – 248 с.
Котлер Ф. Маркетинг мест / Ф. Котлер, К. Асплунд, И. Рейн. – Издательство : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 418 с.
Притыченко Т. И., Прохорова Т. П., Рожко В. И. Формирование бренда территории на примере Харьковской области // Бизнес Информ. – 2014. – №3. – C. 83–94.