ДОРОЖНІ КАРТИ ЯК МЕТОД ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ІНТЕГРАТИВНОГО РОЗВИТКУ АВІАБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Марина Борисівна Янчук Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.2.2013.24158

Ключові слова:

програмно-цільовий метод, стратегічне планування, дорожна карта, авіаційний комплекс, державне регулювання

Анотація

Янчук М. Б. Дорожні карти як метод державного регулювання розвитку авіабудівних підприємств України.

Розглянуто, що актуальним є визначення та окреслення пріоритетних пропозицій та рекомендацій щодо процесу державного управління та регулювання інтегративним розвитком авіапромислових підприємств, який забезпечить подолання обмеженого обсягу власного інвестиційного ресурсу для формування і реалізації проривних проектів у відповідних сегментах авіабудування. Відмічено, що відсутність використання таких прогресивних методик стратегічного планування, як складання дорожніх карт, у поєднанні з програмно-цільовим методом гальмує забезпечення необхідних умов для ефективного розвитку авіапромислових підприємств.   Визначено, що негативною особливістю цільових програмних документів розвитку галузі є те, що із них не представляється можливим визначити, які літаки і в якій кількості необхідно мати для задоволення потреб всередині країни; яку авіаційну продукцію можна запропонувати на закордонний ринок; відсутній прогноз технічного стану існуючого парку літаків на найближче майбутнє. Представлена логіка дорожнього картирування умовного високотехнологічного проекту, а також запропоновано власний варіант дорожньої карти державного регулювання за ключовими напрямами прогностичної стратегії розвитку авіапромислової галузі, виходячи із попередньо здійсненного аналізу проблем стану авіабудівної галузі. Зроблені висновки, щодо врахування ключових моментів при реалізації програмних заходів розвитку авіабудівного комплексу України за умови використання методу дорожнього картирування.

Yanchuk M. Road maps as method of state regulation of integrative development of aircraft construction enterprises of Ukraine.

In the article is considered that identifying and outlining priority proposals and recommendations for process of government control and regulation of integrative development of aircraft construction enterprises that will provide overcoming limited amount of own investment resources for the development and implementation of breakthrough projects in respective segments of aviation industry is up-to-date. It is noted that the lack of use of such advanced techniques of strategic planning as drawing road maps in conjunction with target program method  impedes  creation of necessary conditions for effective development of aircraft construction businesses. It’s determined that negative feature of the target program documents of the industry development is that it’s impossible to determine which aircraft and of what quantity should meet the requirements within the country, which aviation products can be offered to the international market, there is no forecast of the technical state of existing aircraft fleet in the near future. Logic of road mapping of conventional high-tech project is presented and own version of the roadmap of government regulation in key areas of predictive strategy of aviation industry based on pre- analyzing problems is offered. Conclusions regarding consideration of key issues in implementation of program activities of Ukrainian aircraft development complex with the use of road mapping method are made.

Янчук М. Б. Дорожные карты как метод государственного регулирования интегративного развития авиастроительных предприятий Украины.

Рассмотрена актуальность определения приоритетных предложений и рекомендаций государственного управления и регулирования интегративным развитием авиапромышленных предприятий, что позволяет обеспечить преодоление ограниченного объема собственного инвестиционного ресурса для формирования и реализации прорывных проектов в соответствующих сегментах авиастроения. Отмечено, что отсутствие использования таких прогрессивных методик стратегического планирования, как составление дорожных карт, в сочетании с программно - целевым методом тормозит обеспечение необходимых условий для эффективного развития авиапромышленных предприятий. Определено, что негативной особенностью целевых программных документов развития отрасли является то, что из них не представляется возможным определить, какие самолеты и в каком количестве необходимо иметь для удовлетворения потребностей внутри страны; какую конкретно авиационную продукцию можно предложить на зарубежный рынок; отсутствует прогноз технического состояния существующего парка самолетов на ближайшее будущее. Представлен общий подход к логике дорожного картирования для условного высокотехнологичного проекта, а также предложен собственный вариант дорожной карты государственного регулирования по ключевым направлениям прогностической стратегии развития авиапромышленной отрасли Украины, исходя из предварительного анализа проблем состояния авиастроительной отрасли. Сделаны выводы относительно учета ключевых моментов при реализации программных мероприятий развития авиастроительного комплекса Украины, которые необходимо учитывать при использовании метода дорожного картирования.

Біографія автора

Марина Борисівна Янчук, Національний авіаційний університет, м. Київ

к.е.н., доцент, доцент кафедри «Фінанси, облік і аудит»

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-11-28