S. Belous-Sergeeva. Software consumption problems in the context of globalization.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.14.2016.105889Keywords:
Software, software products, global computer networks, copyright model, object of copyright.Abstract
The software market is very dynamic and constantly evolving. This is due to the widespread introduction of computer technology into all in commercial and industrial activities of legal entities of the country and in daily life. Distinguish the system software (in particular, operating system, compilers, editors, graphical user interface) and application software used to perform specific tasks, such as statistical software. Commercially reasonable software development and its marketing in the market is possible if the program is a product for this market. Replication software products on the market are made with virtually no material costs-as opposed to creating new products. Cost of the recording of the program to a CD quite low, and cost distribution ofcopies of the product via the Internet. According to modern legislation of most countries, software product and its source code is protected by copyright, which gives the author and copyright holder (usually the copyright holder is the employer of the author of the software) power over the change, dissemination, usage and behaviorprogram, including when the output code published.References
С.Горбаченко. Роль процесів легалізації у зростанні потенціалу ринку програмного забезпечення / С.Горбаченко // Галицький економічний вісник. — 2011. — №2(31). — с.69-74 - (проблеми мікро- та макроекономіки)
Дибкова Л. М. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навчальний посібник. – К.: , 2001.
І. О. Борисюк, Н. М. Чигасова, Г. С. Григор’єв. Корпоративне управління в Україні: стратегії, інновації, інвестиції. Монографія. Київ, Науково – виробниче підприємство «Видавництво «Наукова думка» НАН України», 2008.
Програмна інженерія. Вступ до інженерії програмного забезпечення. - [ Электронний ресурс]. - Режим доступа: http://kpi.km.ua/teachers/radelchukgi.html?id=131
Жаворонкова Г. В. Інформаційне підприємництво: інновації, консалтинг, маркетинг: Монографія. – К.: НАУ, 2003.
Остапчук В. Ліцензійне програмне забезпечення в правовому полі України. Юридичний журнал. - [Электронний ресурс]. - Режим доступа: http://synergy.ua/ru/edu-program-post/licenzijne-programnezabezpechennya-v-pravovomu-poli-ukra%D1%97ni/