O. Hryvkivska, A. Sakhno. Motivation of the economic activity in the circumstances of development, destruction and impact of asymmetric information.

Authors

  • Оксана Гривківська ПВНЗ «Європейський університет», м. Київ, Ukraine
  • Андрій Сахно Вінницький фінансово-економічний університет, м. Вінниця, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.15.2017.135415

Keywords:

motivation, enterprise, personnel, management, system, asymmetry, information.

Abstract

The article discusses the motivation of economic activity in the development, destruction and the impact of asymmetric information. Found expression through the destruction motivation to search for a new owner, the transformation of resource changes in key economic activity, use instruments adjustments to financial results.

Author Biographies

Оксана Гривківська, ПВНЗ «Європейський університет», м. Київ

доктор економічних наук, професор

Андрій Сахно, Вінницький фінансово-економічний університет, м. Вінниця

кандидат економічних наук, доцент

References

1. Holmström B.R. Moral Hazard and Observability // Bell Journal of Economics, 10(1), 1979. pp. 74-91.

2. Holmström B.R., Milgrom P. Multitask Principal-Agent Analyses: Incentive Contracts, Asset Ownership, and Job Design // Journal of Law, Economics, and Organization, 7, 1991 pp.24-52.

3. Aveni R. Hypercompetition: Managing the Dynamics of Strategic Maneuvering / R. Aveni. – New York: The Free Press, 1994. – р. 57.

4. Брун Манфред Гиперконкуренция: характерные особенности, движущие силы и управление [Електронний ресурс] / Манфред Брун // Менеджмент и маркетинг – 1998. – № 3. – Режим доступу: http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/20_3_98.htm

References:

1. Holmström B.R. (1979), "Moral Hazard and Observability", Bell Journal of Economics, 10 (1), pp. 74-91.

2. Holmström B.R., Milgrom P. Multitask (1991), "Principal-Agent Analyzes: Incentive Contracts, Asset Ownership, and Job Design", Journal of Law, Economics, and Organization, 7, pp. 24-52.

3. Aveni R. (1994), "Hypercompetition: Managing the Dynamics of Strategic Maneuvering", R. Aveni, New York,The Free Press, p. 57.

4. Brun Manfred (1998), "Hypercompetition: characteristics, driving forces and management", ["Giperkonkurencija: harakternye osobennosti, dvizhushhie sily i upravlenie"], [electronic resource], Manfred Brun, Management and marketing, No.3, available at: http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/20_3_98.htm

Published

2017-05-17

Issue

Section

Статті