ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У ВНЗ

Authors

  • Андрій Валерійович Ковальов ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.15921

Keywords:

освіта, якість, ВУЗ, кваліметрія, інтегральна оцінка, вагові коефіцієнти

Abstract

Ковальов А. В. Оцінка ефективності якості навчально-виховного процесу у ВНЗ.

В умовах інноваційного вектора розвитку економіки особливої актуальності набувають питання забезпечення якості професійної підготовки фахівців. Рівень професійної підготовки фахівців у ВНЗ повинен відповідати як  потребам ринку праці у фахівцях відповідної кваліфікації, так і  потребам особи в здобутті конкурентоздатних знань. Інтегральна оцінка якості навчально-виховного процесу дозволяє отримати найбільш узагальнюючі відомості про якість навчально-виховного процесу і використовувати її як індикатор ефективності системи управління ВНЗом. При міжвузівському порівняльному аналізі комплексні та  інтегральні оцінки якості освітньої системи можуть використовуватися в цілях рейтингування ВНЗ і визначення ефективності вибраних моделей управління ВНЗ. Запропонована модель управління якістю освіти у ВНЗ охоплює всі стадії навчання – від відбору абітурієнтів до супроводу фахівців в сфері їх використання. З метою отримання узагальнюючих відомостей про якість освітнього процесу у вигляді  комплексних та інтегрованої оцінок  запропоновано використати принципи кваліметрії. За допомогою експертних методів сформовані  показники для оцінці кожної підсистеми управління якості освіти та визначення їх вагових коефіцієнтів.  

Ковалёв АВ. Оценка эффективности качества учебно-воспитательного процесса в ВУЗе.

В условиях инновационного вектора развития экономики особую актуальность приобретают вопросы качества профессиональной подготовки специалистов. Уровень профессиональной подготовки специалистов в ВУЗе должен соответствовать как потребностям рынка труда в специалистах соответствующей квалификации, так и потребностям личности в получении конкурентоспособных знаний. Интегральная оценка качества учебно-воспитательного процесса позволяет получить наиболее обобщающие сведения о качестве учебно-воспитательного процесса и использовать ее как индикатор эффективности системы управления ВУЗом. При межвузовском сравнительном анализе комплексные и интегральные оценки качества образовательной системы могут использоваться в целях рейтингування ВУЗов и определение эффективности выбранных моделей управления ВУЗами. Предложена модель управления качеством образования в ВУЗе охватывает все стадии обучения - от отбора абитуриентов в сопровождения специалистов в области их использования. С целью получения обобщающих сведений о качестве образовательного процесса в виде комплексных и интегрированной оценок предложено использовать принципы квалиметрии. С помощью экспертных методов сформированы показатели для оценке каждой подсистемы управления качеством образования и определения их весовых коэффициентов.

Kovalyov A.  Evaluating the effectiveness of the quality of the educational process at the university.

With the innovation vector of economic development of particular relevance to the issues of quality assurance more impact has professional training. The level of professional training at the university must meet both the needs of the labour market for specialists relevant qualifications and needs of the individual in obtaining competitive knowledge. The quality of the educational process allows you to get the most generalized information about the quality of the educational process and use it as an indicator of the effectiveness of the system of high school. When interuniversity comparative analysis of comprehensive and integrated assessment of the quality of the educational system can be used for the purposes universities ratings and determine the effectiveness of selected models of management universities. The model of quality management education at the university covers all stages of education - from the selection of applicants to support professionals in their area of use. In order to obtain generalized information about the quality of the educational process in a comprehensive and integrated assessments suggest using the qualimetrical principles. With expert methods generated metrics for evaluating each subsystem management education quality and to determine their weights.

Author Biography

Андрій Валерійович Ковальов, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

К.е.н., доцент кафедри економіки підприємств

Published

2013-03-28