ІНСТРУМЕНТАРІЙ ФОРМУВАННЯ АЛЬТЕРНАТИВ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.15964Keywords:
стратегічне управління, стратегія, стратегічні альтернативи, інформаційне забезпечення, стратегічне планування, стратегічний аналіз, діагностика стану підприємства, стратегічне рішення, конкурентне середовищеAbstract
Цурік О. В. Інструментарій формування альтернатив стратегічного розвитку підприємства.
У статті визначено сутність стратегічного управління. Виділено етапи процесу вибору стратегії розвитку підприємства. Розглянуто та проаналізовано інструментарій визначення множини стратегічних альтернатив в умовах нестабільності. Зокрема, особливу увагу приділено таким інструментам як: інформаційне забезпечення, стратегічне планування, стратегічний аналіз, діагностика стану підприємства в конкурентному середовищі. Надано визначення стратегічної інформації, виділено її характерні риси та певні ознаки якості. Розглянуто такий інструмент виявлення проблем, загроз та можливостей підприємства як моніторинг та наведено його функції. Підкреслено основні переваги стратегічного планування, систематизовано його основні принципи та розкрито їх зміст. Зазначено мету стратегічного аналізу та приведено його функції. Визначено необхідність вивчення впливу зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Розкрито етапи здійснення діагностики стану підприємства та виділено форми діагностики. В статті також наведено критерії вибору альтернативних рішень. В теорії управлінських рішень за умов невизначеності вибір альтернативи рішень здійснюється за критерієм Вальда, критерієм Гурвіца, критерієм Севіджа, критерієм Лапласа. Умови застосування цих критерії зведено в таблицю.
Цурик О. В. Инструментарий формирования альтернатив стратегического развития предприятия.
В статье определена сущность стратегического управления. Выделены этапы процесса выбора стратегии развития предприятия. Рассмотрен и проанализирован инструментарий определения множества стратегических альтернатив в условиях нестабильности. В частности, особое внимание уделено таким инструментам как: информационное обеспечение, стратегическое планирование, стратегический анализ, диагностика состояния предприятия в конкурентной среде. Дано определение стратегической информации, выделены ее характерные черты и некоторые признаки качества. Рассмотрен такой инструмент выявления проблем, угроз и возможностей предприятия как мониторинг и приведены его функции. Подчеркнуто основные преимущества стратегического планирования, систематизированы его основные принципы и раскрыто их содержание. Отмечено цель стратегического анализа и приведены его функции. Определена необходимость изучения влияния внешней и внутренней среды предприятия. Раскрыты этапы осуществления диагностики состояния предприятия и выделены формы диагностики. В статье также приведены критерии выбора альтернативных решений. В теории управленческих решений в условиях неопределенности выбор альтернативы решений осуществляется по критерию Вальда, критерию Гурвица, критерию Сэвиджа, критерию Лапласа. Условия применения этих критериев сведены в таблицу.
Tsurik O. Tools of formation alternatives to the strategic development of an enterprise.
The article studies the nature of strategic management. Stages of choosing strategy of company’s development have been singled out. Tools of defining a great number of strategic alternatives under conditions of instability have been studied and analyzed. In particular, special attention has been drawn to such tools as informational support, strategic planning and analysis, diagnostics of a company in competitive environment. Strategic information has been defined; its distinctive features and certain characteristics of its quality have been distinguished. Such a tool of identification of problems as well as threats and opportunities of a company as monitoring has been considered, its functions have been introduced. Basic advantages of strategic planning have been accentuated, its principles have been systematized and their features have been revealed. The target of strategic analysis has been identified and its functions have been introduced. The necessity to study an impact of external and internal environment of the company has been determined. Stages of carrying out diagnostics of a company have been disclosed and form of diagnostics has been distinguished. Criteria for choosing alternative solutions have been introduced in the article. Alternative solutions are chosen according to Wald's maximin model, Routh–Hurwitz stability criterion, Regret decision theory and Laplace criterion. Conditions of using these criteria are summarized in the table.